שירת נשים ברדיו
כששירת נשים מתנגנת נגד הרצון, כגון כשנוסעים באוטובוס, האם מותר לומר קורבנות, קריאת שמע, ללמוד תורה וכו'. בפרט שעוזר להיות שקוע בספר בתוך ארבע אמות
כתבו לנו בכל נושא או עניין הלכתי ואנו נפנה זאת לרבנים המשיבים . התשובות מתקבלות במייל השולח
כששירת נשים מתנגנת נגד הרצון, כגון כשנוסעים באוטובוס, האם מותר לומר קורבנות, קריאת שמע, ללמוד תורה וכו'. בפרט שעוזר להיות שקוע בספר בתוך ארבע אמות
מהי דעת הרבי בנושא גיוס בנות לשירות לאומי? (לא צבא אלא עבודות שרות בבתי ספר, בתי רפואה).
הבנתי שישנה הלכה שאם ברכתי על מאכל בחדר מסויים ובאמצע האכילה שיניתי מקום, עלי לברך שוב (באם לא מתכוונים בזמן הברכה על שינוי המקום). כאמא
אישה שעברה ניתוח לשינוי מין מנקבה לזכר, ומגיעה לבית הכנסת, או לדוכן הנחת תפילין, איך להתייחס אליה?
האם ראוי לרווקה להימנע מלשכור דירה בבניין מגורים (בעיר גדולה) כשידוע שבאותו בניין מתגורר אדם בודד רווק/גרוש/אלמן, מחשש שיהרהר (ויצא שהיא מכשילה אותו)? האם מספיק
אנחנו גרים בשכונה ותיקה שכל הילדים ברוך השם, גדלו. השכנים שלנו משכירים את הבית שלהם ולעיתים אופי המשפחה לא שומר תורה ומצוות או עם ילדים קטנים
אני גר בדירת גן בבניין ומעלים יש זוג שכנים שלא מפסיקים להציק לנו הגבר גוזם כל הזמן את העציצים שלו ושאריות נופלות לגינה שלי, פלוס
אני אמא לילדים קטנים ומנסה להתפלל כל יום ברכות בבוקר, קרבן תמיד ואז מ״שמע״ עד סוף שמונה עשרה. לפעמים אני מספיקה רק "שמע", ואת העמידה
האם מותר לשתי שכנות/חברות לסכם ביניהן: תתפרי לי כמה תיקונים במכונת התפירה שלך, ואני אגהץ לך חבילה שלימה של חולצות? אם הדבר אסור, מה העצה
יש לי חבר שנקשר אלי מאוד בהיותו חבר בקהילה בה שימשתי כחזן כ23 שנה. ולא מוצא את נפשו בשום מקום מאז ומנסה להיטיב עמי ,תמורת
למדתי בהלכות ריבית איך באמת אפשר ליפול המון בדבר. היה רב שהמליץ לי לחתום על טופס "שטר היתר עסקא – ברית פנחס". הוא אמר שזה
האם מותר לקנות רכב בהלוואה, כאשר זה בעצם הלוואה בריבית? כשזה רכב חדש הערך של הרכב יורד כל הזמן, וכשזה רכב יד שניה הערך יורד
קראתי אצל הרבנים כאן שאמרו שרישום נישואין צריך להיות דרך הרבנות. מצד שני קראתי בספר משפטי ישראל שאומר בתוקף שצריך להרשם רק דרך בית דין
מצאתי בירושלים שיק פתוח ללא שם. מה עלי לעשות איתו? אפשר לקרוע? או חייב להחזיר לבעלים?
לפי שו"ע הרב (סימן רב) נראה שצריך לברך על שוקולד בפה"ע, האם אכן נוהגים כך? אם לא מדוע? ואם אני כבר נוהג לברך כך האם
האם יש בעיה בסדר המיטות, לא לשים מול הדלת, מזרח למערב, צפון דרום, ראש מול הדלת וכו', האם זה דברים בעלמא ואין לחשוש לכלום, במיוחד
ישנו אדם לא יהודי. שרוצה לתת מתנה לפרוזדור בית הקהילה היהודית שלנו שחמט יהודי (דמויות של מנהיגים יהודים ומצריים) ללימוד יציאת מצריים. בעבר ראיתי משהו בסגנון
איזה דברים פוסלים את הרצועה מבחינת צבע, היינו כל קילוף? או האם יש נקודה פה ושם, או פס דק לכל הרוחב? כמו"כ האם קילופים בסוף
כדי שהציצית תעמוד טוב יותר על גוף הילד ולא תזוז, יש כאלה שלוקחים את 2 הקשרים הימניים – קדמי ואחורי, ו-2 הקשרים השמאליים כנ"ל, וקושרים
מהו ההיתר לנסוע ברכבת שבין ירושלים לנתב"ג? האם אין בזה משום מעשה שבת?
האם נזהרים במה שכותב הדגול מרבבה שאישה ששומעת קידוש מאיש שהתפלל כבר צריכה להתפלל מעריב ג"כ כי האיש כבר יצא ידי חובת קידוש דאורייתא בתפילה?
שלום, היינו מסובים בני משפחה לסעודת שבת לפני שבוע ואחד מראשי המשפחה שהוזמן גם הוא סירב לקדש על כוס קידוש מפלסטיק רב שימושית. מה דעתכם?
מדי שבת בצהריים בעלי נשאר להתוועדות בבית הכנסת. כיצד עלי לקדש? האם מלכתחילה אפשר לקדש על הפת ומה פירוט שלבי הקידוש על הפת?
אם יש עניין ש"בשעה השביעית" בליל שבת גובר מזל מאדים והמלאך רע הממונה (סמאל), איך נסביר "שישראל מעל המזל". במילים אחרות, מזל רע מסוגל לדחות
אצלי יש בעיה עם ריכוז, כל שנה אני עומד ליד הבעל קורא של המגילה אך כל פעם בשלב מסויים הדעת שלי מוסחת, אני ממשיך לשמוע
האם מותר לילד ללבוש תחפושת הכוללת בגד המיוחד לילדה כגון שמלה? ומה הדין לתת לילדה ללבוש בגד המיוחד לילד?
האם ניתן לערוך דינר לבית חב"ד בישיבה מעורבת מפני שחלק מן המקורבים לא יגיעו אם הישיבה תהיה נפרדת?
פה ניתן להקדיש.
תוכן