
שם האב בכתובה
הורי הכלה נתגרשו בזמנו, ואבי הכלה לא גידל אותה כלל ויש לה כעס רב. היא מתעקשת שלא לכתוב את שמו בכתובתה. אלא רק את שם
כתבו לנו בכל נושא או עניין הלכתי ואנו נפנה זאת לרבנים המשיבים . התשובות מתקבלות במייל השולח
הורי הכלה נתגרשו בזמנו, ואבי הכלה לא גידל אותה כלל ויש לה כעס רב. היא מתעקשת שלא לכתוב את שמו בכתובתה. אלא רק את שם
אנשים באים לשלוחים ולילדיהם ובכלל לאנ"ש לשאול שאלות בהלכה, מה צריך לעשות במקרים כאלו? כידוע בפסיקת הלכה צריך לא רק שיהיה לך סמיכה אלא שאתה
האם מותר לעובד במוקד מכירות של חברה מסוימת להתקשר לאנשים ולשכנע אותם להצטרף לחברתם תמורת מעבר מהחברה הקודמת, כגון מוקדי מכירות המתקשרים ללקוחות של חברה
אדם שגר בחוץ לארץ ובימים אלו מגיע לארץ ישראל ומפספס פרשה, מתי אומר חת"ת ושנים מקרא של פרשה זו?
בקשר לחינוך הילדים, מה היחס של הרבי על שמירת הברית, איך ללמד את הענין לדור הצעיר? הרי ידוע שאנחנו לא מדברים עד זה בפומבי ולא
האם אסור לומר את תפילת שמונה עשרה בקול? האם אוכל לומר את התפילה בקול לצורך החינוך של ילדיי?
בני רווק, כמו רבים לצערינו. המצוי לא רצוי, והרצוי לא מצוי, את מי שהוא רוצה היא לא רוצה, מי שרוצה אותו הוא לא רוצה. קשה
אנחנו שלוחים בחו"ל והלימודים אצלנו מסתיימים ב30/6. מזה כמה שנים שאנחנו שולחים את הילדים שלנו להורים בכפר חב"ד שיוכלו ללמוד בתלמוד תורה במהלך חופשת הקיץ.
אני משמש כחזן ואחראי על בית כנסת בחגים בבית אבות בעיר מגורי ראשון לציון. כדי לקבל את המשכורת עלי לכתוב להם דרישת תשלום על כל
חמי וחמותי לקחו הלוואה מהבנק והביאו לנו, ואנחנו מחזירים להם בכל חודש עם הריבית של הבנק. כיצד ניתן לעשות היתר עיסקה?
הי'ה לי סכום כסף בתוכנית השקעה הלכתית וקבלתי תשואה של כמה אחוזים. חבר שלי ביקש ממני הלוואה ואמר שהוא מוכן לשלם לי את התשואה שאני
האם מותר לנסוע בריקשה שמדווש בה גוי על אופניים (או נישא ע"י גוי) בשבת ויו"ט?
כשעושים מניין לקריאה בתורה של מנחה של שבת אחרי התפילה, האם אומרים קדיש אחרי הקריאה?
מה דעת הרבנים של בית ההוראה לגבי דין קינוח על פי המהדו"ב של אדה"ז? איך מבינים את מסקנת המהדו"ב? והאם ניתן להקל כאשר אשה קינחה
הספר המקנה סובר (והובא בדברי נחמי' שמביא גם הצ"צ) – שמי שנותן את הטבעת ומוציא ידו ואז מסיים המילים ".. מקודשת לי בטבעת…" הוי ספק
אני נוהג כמה שנים להגיד קדיש על מי שאין אומרים עליהם. האם צריך להשתדל על הקדיש האחרון של המשניות גם אם חלק מהציבור עבורו זה
האם יכול אדם להגיד קדיש על גוי? נפק"מ לעניין גר שאביו נפטר. וכן לגבי יהודי שעולה למקומות שנספו בשואה ויש שם גם קברי אומות העולם.
קבורה שהתבצעה כמה ימים אחרי הפטירה, האם יש לזה משמעות הלכתית לגבי זמן אמירת הקדיש ויום היארצייט?
מי שלא יכול להשיג מנין לבית העלמין ביום היארצייט, האם יש טעם לעלות לבית העלמין ולאמר משניות ללא מנין?
יש לי גם שאלה שמטרידה אותי כבר כמה שנים! האם מסתכלים בהלכה בשינוי המציאות בעולם כיום, שלהטעמים שישנם היום צריך להיות אחרת.. או שלא מתחשבים
האם אפשר לפרט בבקשה ההלכה שלא להקיף פאת הראש וכן להוסיף מנהגי חב"ד אם ישנם? (אינני שואל כלל וכלל בקשר לתגלחת הראשונה). האם יש הפרש
כששירת נשים מתנגנת נגד הרצון, כגון כשנוסעים באוטובוס, האם מותר לומר קורבנות, קריאת שמע, ללמוד תורה וכו'. בפרט שעוזר להיות שקוע בספר בתוך ארבע אמות
מהי דעת הרבי בנושא גיוס בנות לשירות לאומי? (לא צבא אלא עבודות שרות בבתי ספר, בתי רפואה).
הבנתי שישנה הלכה שאם ברכתי על מאכל בחדר מסויים ובאמצע האכילה שיניתי מקום, עלי לברך שוב (באם לא מתכוונים בזמן הברכה על שינוי המקום). כאמא
אישה שעברה ניתוח לשינוי מין מנקבה לזכר, ומגיעה לבית הכנסת, או לדוכן הנחת תפילין, איך להתייחס אליה?
האם ראוי לרווקה להימנע מלשכור דירה בבניין מגורים (בעיר גדולה) כשידוע שבאותו בניין מתגורר אדם בודד רווק/גרוש/אלמן, מחשש שיהרהר (ויצא שהיא מכשילה אותו)? האם מספיק
אנחנו גרים בשכונה ותיקה שכל הילדים ברוך השם, גדלו. השכנים שלנו משכירים את הבית שלהם ולעיתים אופי המשפחה לא שומר תורה ומצוות או עם ילדים קטנים
אני גר בדירת גן בבניין ומעלים יש זוג שכנים שלא מפסיקים להציק לנו הגבר גוזם כל הזמן את העציצים שלו ושאריות נופלות לגינה שלי, פלוס
אני אמא לילדים קטנים ומנסה להתפלל כל יום ברכות בבוקר, קרבן תמיד ואז מ״שמע״ עד סוף שמונה עשרה. לפעמים אני מספיקה רק "שמע", ואת העמידה
תוכן