האם מי שחותך נייר טואלט בקו המקווקו עובר על מלאכת מחתך? לפי מה שהבנתי, חיתוך לפי מידה קשור לאורך של הנייר שחותכים (שצריך לחתוך בהרבה יותר מהמדה שצריך ביום חול).
תשובה:
אם אינו מקפיד ומתכוון לחתוך את הנייר במידה מדוייקת, אין בכך משום "מחתך"[1].
אולם גם באופן זה הדבר עדיין אסור מדרבנן משום תיקון כלי[2], ובמקום צורך יש להתיר משום כבוד הבריות[3], ולכתחילה יעשה זאת בשינוי[4].
[3] ע"פ פרי מגדים סי' שכב אשל אברהם ס"ק ד, ושוע"ר סי' שיב סט"ו.
[4] ע"פ ביאור הלכה סי' שכב ס"ה שההיתר לקטום ביד הוא משום דהוי "כלאחר יד", ואילו בנייר טואלט רגילים לחתוך ביד. אך ראה רש"י ביצה לג, ב ד"ה אינו, שבקטימה ביד "לא תיקון מעליא הוא", וטעם זה קיים גם בנייר טואלט. ואכמ"ל.
פה ניתן להקדיש.
תוכן
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?