אדם רוצה לתת תרומה (לדוגמא מזוזה שכתב) מכספי מעשר. יש את שווי העבודה שלו, ומצד שני את שווי הרווח שהיה מרוויח אם היה מוכר אותה (רווח של 200%). כשנותן את התרומה כמה ירשום שנתן מעשר? את שווי העבודה נטו? או לפי הרווח שיכל להרוויח?
תשובה:
כשאדם נותן לעני מוצר או שירות בחינם על דעת שייחשב לו למעשר, חישוב הסכום למעשר הוא לפי המחיר הריאלי שעולה מוצר/שירות כזה בשוק[1].