כיצד הדין במקרה שגם הזרע וגם הביצית באו ממקום אחר. דהיינו קנו את זה מאוקראינה. ושתלו את זה בבת ישראל. מה דינו של הילד הנולד? האם מתייחס לאם המולידה? האם צריך גיור? איזה ברכה מברכים בברית? פדיון הבן?
תשובה:
מקורות:
[1] ראה אנציקלופדיה הלכתית רפואית ערך 'הפריה חוץ גופית' עמ' 856-869.