הנני טס ביום ראשון בערב מדלהי לטוקיו. נוחת שם בשני בבוקר וממריא ללוס אנג'לס בחמש וחצי של יום שני אחה"צ. נוחת בלוס אנג'לס ביום שני ב 11:45 בבוקר. האם עלי להתפלל מנחה של יום שני בטוקיו? האם עלי להתפלל שוב שחרית בלוס אנג'לס?
האם מותר להעיד עדות בערכאות או להיות עורך דין המגיש סיוע משפטי לתובעים ונתבעים בערכאות?
האם למנהג חב"ד בסיום מסכת צריך לומר קדיש דרבנן רגיל או קדיש הגדול כמודפס בסוף כרכי ש"ס וילנא?
הנני טס ביום ראשון בערב מדלהי לטוקיו. נוחת שם בשני בבוקר וממריא ללוס אנג'לס בחמש וחצי של יום שני אחה"צ. נוחת בלוס אנג'לס ביום שני ב 11:45 בבוקר. האם עלי להתפלל מנחה של יום שני בטוקיו? האם עלי להתפלל שוב שחרית בלוס אנג'לס?
שלוש תפילות בלבד חייב יהודי להתפלל בכל יממה של יום חול רגיל. לכן, גם אם בתוך יממה אחת הוא מוצא את עצמו פעם שנייה בטווח-זמן של תפילה שכבר עבר עליו קודם לכן – מחמת מעבר מהיר ממדינה למדינה – אינו חייב להתפלל שוב[1].
לכן בנידון דידן, אחרי שכבר התפללת באותו יום תפילת שחרית בשעות הבוקר בטוקיו, אין לך להתפלל שוב בלוס אנג'לס גם אם חזרת שוב לשעות הבוקר. כמו כן תפילת מנחה תוכל להתפלל בטוקיו או בלוס אנג'לס, ובאם התפללת בטוקיו – אין לך להתפלל שוב בלוס אנג'לס.
[1] על פי פסקי תשובה (פייטרקובסקי) ח"ג סי' רנב: "מי שמבדיל אחר יום כיפורים, ואחר כך עף בגמלא פרחא או באויר למקום שעודנו יום, אם ענוש כרת כשאכל שם. וכן אחר יציאת הכוכבים בשביעי של פסח (בארץ ישראל), כשפורח למקום ששם עוד החמה זורחת, אם חייב כרת באוכל שם חמץ. ונראה כיון שכבר קיים מה שכתוב מערב עד ערב תשבתו שבתכם, וכן עד יום האחד ועשרים לחודש בערב, אם כן מן התורה אינו מחויב יותר".
פה ניתן להקדיש.
תוכן