אני צריכה לעשות סטאג' במסגרת לימודי ההוראה. מאוד קשה למצוא בית ספר מתאים בתחום שלי: תנ"ך. האם אפשר ללמד גם בממלכתי (מעורב)?
האם יש להעיר לבעל-קורא שטעה בקריאת התורה, גם כאשר הדבר מלבין את פניו, או שצריך להימנע מלהעיר בכדי שלא ייעלב?
מי שאין לפניו 'קערה' בליל הסדר (כגון נשים), כיצד יוצא ידי חובת 'לחם משנה'?
מי שטעה בליל הסדר ובירך 'על נטילת ידיים' על הנטילה של 'ורחץ' שקודם אכילת הכרפס, מה עליו לעשות?
אני צריכה לעשות סטאג' במסגרת לימודי ההוראה. מאוד קשה למצוא בית ספר מתאים בתחום שלי: תנ"ך. האם אפשר ללמד גם בממלכתי (מעורב)?
[1] ראה שו"ת ציץ אליעזר חי"ד סי' צז אות ה.
[2] ראה שו"ת ישא יוסף ח"ו אה"ע סי' סו, דעת הגרי"ש אלישיב: "נשאל רבינו אם נשים יכולות ללמד בבית הספר של 'שובו' המיועד לעולי רוסיה תלמידים בנים שהם בגיל 11 שנים כו', והורה בזה רבינו דאם אכן אין אפשרות להשיג מורים גברים יכולות נשים ללמד שם בנים ואפילו בגיל 11". עוד שם: "אשה המשמשת כמורה פרטית לילדים – האם יש מניעה מללמד ילדים מעל גיל 9 קטנים, אמר רבינו דמצד המורה אין מניעה, אולם מצד התלמידים אין ראוי לעשות כן".
[3] ראה מעדני שלמה עמ' שלא-שלב, שהגרש"ז אוירבאך התיר לאישה להרצות בפני "ציבור שהיו בו גם גברים", ובתנאי "שאינה קשורה אליהם תמיד אלא זהו מקרה חד-פעמי", והוסיף שגם היתר זה הוא רק בשעת הדחק כשאין אפשרות "להשתמט בלי שיהיה ויכוח או אי-נעימות במיוחד", והטעים כי "אין זה דרך ישראל ודרך הצניעות שאשה תעמוד ותדבר בפני קהל של גברים".
וראה עוד שו"ת ישא יוסף ח"ו אה"ע סי' סו, דעת הגרי"ש אלישיב: "בשעת הדחק של פרנסה התיר לאשה ללמד באופן זמני בכיתה מעורבת של חינוך ממ"ד ילדים בגיל 13".
וראה עוד: שו"ת שאילת שלמה ח"ג סי' ת-תא.
פה ניתן להקדיש.
תוכן
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?