בזמן הקיץ נהוג בקהילתנו להתפלל קבלת שבת מיד עם פלג המנחה, כך שיוצא לעשות קידוש ואפילו להתחיל סעודה לפני שקיעת החמה, בדרך כלל הסעודה נמשכת אחרי השקיעה השאלה היא, האם צריך לומר יעלה ויבוא בברהמ״ז של סעודת שבת?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
ברוך ה' אני חתן ורציתי לשאול האם מותר לי בימים של תשעת הימים לבחור מוצרי חשמל לבית יחד עם הכלה?
לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש
בזמן הקיץ נהוג בקהילתנו להתפלל קבלת שבת מיד עם פלג המנחה, כך שיוצא לעשות קידוש ואפילו להתחיל סעודה לפני שקיעת החמה, בדרך כלל הסעודה נמשכת אחרי השקיעה השאלה היא, האם צריך לומר יעלה ויבוא בברהמ״ז של סעודת שבת?
כיון שכבר התפללו ערבית של ליל שבת (מוצאי ר"ח), אין אומרים יעלה ויבוא בברכת המזון של סעודת שבת, אפילו מברכים מבעוד יום[1].
[1] שוע"ר סי' קפח סי"ז: "אם התפלל ערבית אפילו מבעוד יום באמצע סעודתו שוב אינו מזכיר מעין המאורע של אותו היום אפילו מברך ג"כ מבעוד יום ואצ"ל מי שנמשכה סעודתו למוצאי שבת והתפלל ערבית שאינו מזכיר עוד של שבת בברכת המזון ואף על פי שלסברא ראשונה שהכל הולך אחר התחלת סעודה היה ראוי להזכיר גם אחר תפלת ערבית מכל מקום יהא נראה שדבריו סותרים זה את זה שתחלה התפלל תפלת יום שלאחריו ואח"כ מזכיר יום העבר".
פה ניתן להקדיש.
תוכן