א) ברצוני לדעת מה ההלכה אומרת במקרה שכבר הורכב על עץ חושחש שני מיני הדר, תפוז ופומלית?
ב) ואם הפרי מותר אבל אסור לקיים, אסור לי להשקות את העץ, ואם כך הוא לא יגדל? כלומר האם עלי לעקור אחד מהמינים כדי שאוכל להשקות?
ברצוני לדעת אם אני יכולה לומר סליחות יחיד בבית? או שעדיף בבית הכנסת שם העוצמה של הרבה אנשים ביחד מתפללים היא ממש חזקה. וגם אם
מה מקור המנהג ללמוד את פרשיות ששת ימי בראשית בימים האחרונים של חודש אלול?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
א) ברצוני לדעת מה ההלכה אומרת במקרה שכבר הורכב על עץ חושחש שני מיני הדר, תפוז ופומלית?
ב) ואם הפרי מותר אבל אסור לקיים, אסור לי להשקות את העץ, ואם כך הוא לא יגדל? כלומר האם עלי לעקור אחד מהמינים כדי שאוכל להשקות?
[1] שו"ע יו"ד סי' רצה ס"ז: "אסור לקיים המורכב כלאים, אבל הפרי היוצא ממנו מותר ואפילו לזה שעבר והרכיבו. ומותר ליקח ענף מהמורכב ולנטעו במקום אחר".
[וראה פתחי תשובה שם ס"ק ד, וערוך השולחן שם סט"ז וסי"ז, בטעם מה שלא נהגו לעקור האילנות המורכבים].
[2] ראה תוספות הרא"ש מועד קטן ב, ב: "מקיים היינו כגון נכוש וכסוח או גדר גדר סביבם כדי לקיים".
[3] שו"ת חתם סופר ח"ו סי' כה: "וזאת לדעת דאסור לקיימו היינו כל זמן שלא נתאחדו והיה לאחד אבל בשכבר נתאחדו והיה לאחד באופן שאין ההרכבה שוב ניכר בהם שוב אין בהם איסור קיום".
פה ניתן להקדיש.
תוכן