מה ההסבר שמחכים עד בהר-בחוקתי בכדי למזג קריאת התורה של יושבי חו"ל עם יושבי ארה"ק ולא בהזדמנות הראשונה בקריאת תזמ"צ?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
ברוך ה' אני חתן ורציתי לשאול האם מותר לי בימים של תשעת הימים לבחור מוצרי חשמל לבית יחד עם הכלה?
לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש
מה ההסבר שמחכים עד בהר-בחוקתי בכדי למזג קריאת התורה של יושבי חו"ל עם יושבי ארה"ק ולא בהזדמנות הראשונה בקריאת תזמ"צ?
כי עיקר טעם חיבור ב' הפרשיות בחוץ לארץ אינו בכדי להתמזג עם בני ארץ ישראל, אלא כדי לקיים את דברי הגמרא[1] "עזרא תיקן להן לישראל שיהו קורין קללות שבתורת כהנים קודם עצרת כו' כדי שתכלה השנה וקללותיה", וגם את דברי התוספות[2] "שאנו רוצים להפסיק ולקרות שבת אחת קודם ר"ה בפרשה שלא תהא מדברת בקללות כלל שלא להסמיך הקללות לר"ה ומטעם זה אנו קורין במדבר סיני קודם עצרת כדי שלא להסמיך הקללות שבבחוקותי לעצרת". כלומר, מטרת חיבור הפרשיות בחו"ל היא בכדי שקריאת פרשת בחוקותי תהיה בדיוק שתי שבתות לפני חג השבועות. ועל כן עושים את חיבור הפרשיות דווקא באותה שבת ומצרפים את בהר-בחוקותי, בכדי שיהיה ניכר שזו הסיבה[3].
פה ניתן להקדיש.
תוכן