ברצוני לעשות עסק שותפות עם עוד אחד מאנ"ש. הוא יתן לי הכסף הדרוש לי כדי לקדם את הענין העסקי, ואני אתן לו 10 אחוז מהרווחים כשיהיו בעזרת ה' וזאת למשך שנה. כלומר הוא לא יקבל מרווחים שיהיו אחרי שנה. האם עלינו לעשות היתר עסקא ומה בדיוק לכתוב?
מאן-דהו הראה לי פלאייר של ארגון בחגוי הסלע תחת הכותרת "ה'צמח צדק' מלובאוויטש כתב לאסור פאה נכרית!". הייתכן?
האם מותר בשבת לפתוח אריזות ניילון שבהם עטופים סכו"ם וצלחות חד פעמיות? האם ישנן אריזות שיש בעיה בפתיחתן בשבת?
יהודי שמביא לסעודת מצוה מאכלים שהוכנו בביתו, ואומר "שהכל כשר למהדרין", האם ניתן לסמוך על דבריו?
א. האם מותר ללמד גויים תורה? ב. ומה אם מלמד ליהודים וביניהם יושב גוי ומקשיב? ג. גוי שרוצה להתגייר האם מותר ללמדו ללא הגבלה?
ברצוני לעשות עסק שותפות עם עוד אחד מאנ"ש. הוא יתן לי הכסף הדרוש לי כדי לקדם את הענין העסקי, ואני אתן לו 10 אחוז מהרווחים כשיהיו בעזרת ה' וזאת למשך שנה. כלומר הוא לא יקבל מרווחים שיהיו אחרי שנה. האם עלינו לעשות היתר עסקא ומה בדיוק לכתוב?
צריך היתר עסקא. מצו"ב היתר עסקא עם ניסוח מתאים למקרה המתואר בשאלה.
היתר עיסקא
אני החתום מטה מודה שקבלתי מ_________________________________________________________
סך ________ בתורת עיסקא עד לתאריך אחרי שנה והתחייבתי להשקיע את כסף העיסקא בעסק טוב ומובחר שהוא יותר קרוב להרויח בו.
ואם ארצה להשתמש בכסף זה לצרכי הפרטיים או לתשלום חובות שיש לי, הריני מקנה ל_________________ הנ"ל בקנין המועיל חלק בכלל עסקי המניבים רווחים בשווי הכסף שקבלתי, ויהיה אותו החלק בידי בתורת עיסקא. הרווחים שיהיו מהעיסקא יתחלקו תשעה חלקים לי וחלק אחד ל___________________ הנ"ל, ואם ח"ו יהיו הפסדים ישא הנותן ________________ הנ"ל בשני שליש, ואני המקבל בשליש. ואין אני נאמן לומר שהיו הפסדים או שלא היו רווחים, וכן לגבי גובה הרווחים שהיו, אלא בשבועה חמורה בנקיטת ספר תורה.
אמנם זאת הוסכם בינינו שאם ארצה לתת לנותן העיסקא סך 10 אחוז מהרווחים שיהיו בידי בתאריך הנ"ל ואחזיר לו את הקרן, הרי שכל המותר שייך לי לבדי ופטור אני מכל שבועה ובירור על הכסף הנ"ל. ואם ישאר הכסף בידי לאחר הזמן הנ"ל וכל זמן שלא אחזירנו, מוסכם בינינו שימשיך הכסף להיות בידי בתורת עיסקא כפי כל התנאים דלעיל.
אם ישנו שטר עיסקא אחר לאחד מאיתנו, לא ייגרע כוחו של שטר זה מחמת אותו שטר. וכן לא יגרע כוחו של השטר האחר מפני שטר זה.
כל זה נעשה בקאג"ס כתיקון חז"ל ובאופן שאין בו אסמכתא והכל שריר ובריר וקיים.
ועל זה באתי על החתום ________________
הערות להיתר עיסקא
פה ניתן להקדיש.
תוכן
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?