הורי הכלה נתגרשו בזמנו, ואבי הכלה לא גידל אותה כלל ויש לה כעס רב. היא מתעקשת שלא לכתוב את שמו בכתובתה. אלא רק את שם אמה או כל פתרון אחר. האם אפשרי? ומה הפתרון המוצע?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
ברוך ה' אני חתן ורציתי לשאול האם מותר לי בימים של תשעת הימים לבחור מוצרי חשמל לבית יחד עם הכלה?
לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש
הורי הכלה נתגרשו בזמנו, ואבי הכלה לא גידל אותה כלל ויש לה כעס רב. היא מתעקשת שלא לכתוב את שמו בכתובתה. אלא רק את שם אמה או כל פתרון אחר. האם אפשרי? ומה הפתרון המוצע?
[1] ראה שו"ת מהר"ם מינץ סי' קט, שו"ת רשב"ץ ח"ג סי' שא, לבוש אה"ע סי' סו, נחלת שבעה סי' ג אות יז.
[2] ראה שו"ת מנחת יצחק ח"ח סי' קלט מהדו"ח עמ' תיב,ב בשם אמרי יושר. בנין אב ח"ד סי' עד עמ' שמ,א. שו"ת מעין אומר ח"ט עמ' רנח. קובץ בירורים שביבי אש סי' פה. וראה גם שו"ת אגרות משה אה"ע סי' צט שאין לכתוב על ילד מאומץ "בן אברהם אבינו" שלא יבואו לטעות בו שהוא גר, הרי שחששו לכבוד וטעות בעניינים אלו.
[3] ראה משפט הכתובה ח"ב פי"ד סל"ו עמ' קנז.
[4] ראה פתחי תשובה אה"ע סי' קכט ס"ק כט. וראה עוד כתובה כהלכתה פ"ו סי"א והערות טו-יז.
[5] ראה כתובה כהלכתה שם.
[6] ראה שו"ע אה"ע סי' קכט ס"ט שכן הדין אפילו לענין גט. וראה רשב"א בתולדות אדם ח"ב סי' יז.
[7] משפט הכתובה ח"ב פי"ד סל"ו עמ' קנז.
[8] כתובה כהלכתה פ"ו סכ"ד.
[9] ראה הגהת דגול מרבבה על שו"ע אה"ע סי' קכט ס"ט שהסתפק האם שם האם מועיל כאשר ישנו אב ידוע.
פה ניתן להקדיש.
תוכן