פלטה של שבת המופעלת בבוקר ע"י שעון שבת, האם מותר לחמם עליה אוכל מהמקרר (בחום נמוך מיד סולדת בו, שמים את האוכל על קדרה הפוכה)? האם אין בזה זילותא דשבת, כמו במקרה שהאוכל מתבשל ע"י שעון שבת?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
ברוך ה' אני חתן ורציתי לשאול האם מותר לי בימים של תשעת הימים לבחור מוצרי חשמל לבית יחד עם הכלה?
לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש
פלטה של שבת המופעלת בבוקר ע"י שעון שבת, האם מותר לחמם עליה אוכל מהמקרר (בחום נמוך מיד סולדת בו, שמים את האוכל על קדרה הפוכה)? האם אין בזה זילותא דשבת, כמו במקרה שהאוכל מתבשל ע"י שעון שבת?
מותר לכתחילה להניח בשבת אוכל צונן על גבי הפלטה במקום שחומו פחות מיד סולדת בו, דכיון שהחום שם נמוך כל כך – אין זה נראה כמבשל בשבת[1].
[1] שוע"ר סי' רנג סכ"א: "וכל זה כשמחזיר בשבת למקום שהיד סולדת שם כו', אבל אם אין היד סולדת שם לדברי הכל מותר לסמוך שם אפילו בתנור שבימיהם אף על פי שאינו גרוף וקטום. ואפילו על גבי הכירה הגרופה או קטומה מותר להחזיר אם אין היד סולדת שם אף על פי שכבר סילק תבשיל זה מבעוד יום והניחו על גבי קרקע ולא היה בדעתו להחזירו כלל ואפילו פינהו לקדרה אחרת ואפילו הוא תבשיל ישן ונצטנן לגמרי ואפילו יש בו מרק, לפי שכשאין שם חום כל כך שהיד סולדת בו אינו נראה כמבשל שם לכתחלה". וראה שם קונטרס אחרון ס"ק ד שאדה"ז חזר בו ממה שכתב בסוגריים בתוך הסעיף "(דהיינו שאם תבשיל זה שמחזיר היה צונן היה יכול להתחמם שם כל כך עד שהיד סולדת בו)", אלא העיקר "תלוי בחום התנור".
פה ניתן להקדיש.
תוכן