אנחנו נוסעים לחו"ל וישנים במלון לא יהודי (שיש בקרבתו מסעדה מהדרין של בית חב"ד), האם אפשר להשתמש בקומקום שנמצא בחדר במלון?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
ברוך ה' אני חתן ורציתי לשאול האם מותר לי בימים של תשעת הימים לבחור מוצרי חשמל לבית יחד עם הכלה?
לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש
אנחנו נוסעים לחו"ל וישנים במלון לא יהודי (שיש בקרבתו מסעדה מהדרין של בית חב"ד), האם אפשר להשתמש בקומקום שנמצא בחדר במלון?
יש מקום לחשוש שבעבר עירו מקומקום זה בעודו רותח על כוס או בקבוק-תינוק עם חלב לא כשר, והאדים של החלב נבלעו בקומקום הרותח[1].
[1] ראה פרי מגדים יו"ד סי' צב משבצות זהב ס"ק כט: "ואם הזיעה עולה לעליונה והקדירה עליונה חמה, אף שאין יד סולדת בו בזיעה, אסור". שם סי' צג שפתי דעת ס"ק ד: "קדירה מסולקת מהאש ושמוהו כיסוי חולב כו', אם היד סולדת בה בזיעה שניהם אסורים, וכל זה שכיסוי צונן הא כיסוי רותח מאש אף שאין יד סולדת בה בזיעה". הגהות רבי עקיבא איגר שם סי' צב ס"ק ח: "ואם אין היד סולדת בזיעה מותר, אם לא שהקדירה רותחת בפני עצמה".
בנוסף לכך, כתבו כמה פוסקים ש"אדם חשוב" צריך להימנע מבישולי עכו"ם גם בדבר שנאכל חי (כגון מים) – ראה כף החיים סי' קיג ס"ק יב: "ואדם חשוב צריך להחמיר בבישול גויים אף בדבר שנאכל כמו שהוא חי כו' – מהריק"ש בהגהות על הש"ע, וכן כתב הש"ך לקמן סי' קנ"ב סק"ב כו', וכן משמע מדברי האר"י ז"ל כו' דיש להחמיר". וראה ספר יראת ה' אוצרו עמ' 76 שאדמו"ר הרש"ב הקפיד על כך, ואף חיזק את החסיד הנודע 'ר' איצ'ה דער מתמיד' להקפיד על כך.
וראה שו"ע יו"ד סי' קיג סט"ז: "כלים שבשל בהם העובד כוכבים לפנינו דברים שיש בהם משום בישולי עובדי כוכבים, צריכים הכשר".
פה ניתן להקדיש.
תוכן