אנחנו בתהליכי גירושים רציתי לברר מה שווי הכתובה נכון להיום חנוכה תשפ כאשר בכתובה הייתי רווקה ואין תוספת כתובה רק הנוסח של חב"ד.
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
אנחנו בתהליכי גירושים רציתי לברר מה שווי הכתובה נכון להיום חנוכה תשפ כאשר בכתובה הייתי רווקה ואין תוספת כתובה רק הנוסח של חב"ד.
נכון להיום מחיר כתובת בתולה לפי נוסח חב"ד הוא כשתים עשרה אלף ש"ח[1].
[1] לדעת הגר"ח נאה שיעור כתובה מאתים זוז הוא 961.5 גרם כסף – שיעורי תורה סימן ג אות מד עמ' רצה. אמנם על פי סידור רבינו הזקן שיעור מאתים זוז הוא 1024 גרם כסף – ראה שלחן מנחם ח"ג עמ' קמג, משוע"ר עם ציונים ח"א עמ' תרכה הערה שעו.
מחיר גרם כסף נכון להיום הוא כ-2 ש"ח. ובתוספת מע"מ כ-2.34 ש"ח. לפי זה יוצא ש-1024 גרם כסף הם: 2396.16 ש"ח.
בנוסף למאתים זוז מתחייב החתן לכלה הבתולה עוד "מאתים זקוקים כסף צרוף". וראה שיעורי תורה שם שסכום זה הוא פי ארבע מסכום מאתים זוז. ולפי החישוב הנ"ל יוצא מאתים זקוקים כסף צרוף 9584.64 ש"ח. ויוצא סך כל הכתובה: 11980.8 ש"ח.
פה ניתן להקדיש.
תוכן