האם מי שחותך נייר טואלט בקו המקווקו עובר על מלאכת מחתך? לפי מה שהבנתי, חיתוך לפי מידה קשור לאורך של הנייר שחותכים (שצריך לחתוך בהרבה יותר מהמדה שצריך ביום חול).
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם מי שחותך נייר טואלט בקו המקווקו עובר על מלאכת מחתך? לפי מה שהבנתי, חיתוך לפי מידה קשור לאורך של הנייר שחותכים (שצריך לחתוך בהרבה יותר מהמדה שצריך ביום חול).
[1] ראה שוע"ר סי' שיד סט"ז. שם סי' שמ סי"ז.
[2] שוע"ר סי' שמ סי"ז.
[3] ע"פ פרי מגדים סי' שכב אשל אברהם ס"ק ד, ושוע"ר סי' שיב סט"ו.
[4] ע"פ ביאור הלכה סי' שכב ס"ה שההיתר לקטום ביד הוא משום דהוי "כלאחר יד", ואילו בנייר טואלט רגילים לחתוך ביד. אך ראה רש"י ביצה לג, ב ד"ה אינו, שבקטימה ביד "לא תיקון מעליא הוא", וטעם זה קיים גם בנייר טואלט. ואכמ"ל.
פה ניתן להקדיש.
תוכן