תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
מאוד מאוד מאוד יקר והם לא יקנו עכשיו לבשרי ולחלבי
וגם
מה הם יעשו עם המדיח הישן עד היום ישתמשו בו בחלבי ובשרי לכן כל התשובה שאני הולך להגיד עכשיו זה הכל בעקבות השאלה אני לא מדבר עלינו אנחנו כשאנחנו רוצים להשתמש במדיח כלים באופן של הכי מהודר והכי לכתחילה צריכים שיהיה מדיח לחבי ומדיח לבשרי
או שאנחנו נכניס רק כלים כאלה שאין בהם שאריות ננקה אותם קודם במינימום כך שלא ישאר בערך באין לא מהבשר
מההתחלה רק בלוע בפנים בשר וחלב זה יהיה יותר קל אבל כשאנחנו מדברים על ילדים של הורים שהם עשו בשבילם המון המון צעדים בשביל להכשיר את המטבח מה שחייבים ואנחנו רוצים לדעת האם עכשיו המדיח כלים יעשה פיצוץ בין הילדים בין ההורים בהתקדמות של ההורים אנחנו צריכים לדעת את עיקרה של הלכה לא את ההידורים ולא את הפיצ'פק אלא מה ההלכה דורשת
וההלכה היא
מה שכותב מרן ויורד בסימן צדיק היי בסעיף דלד
הוא כותב שאם היה לי כלי ששמתי בו כלים חלביים וכלים בשריים ביחד עם מים חמים אבל העירבתי בתוך המים אפר
אז זה פוסל את הכל והכלים כשרים וככה היו נוהגים בספרד מנגגי ספרד במשך שנים הבן איש חי מביא את זה ככה היו נוהגים
אז האפר פוגם והכל מותר
השחוקים על הדבר הזה נשארים על הדבר הזה וצריך יהיה
יש ספר צמח הקדמון של רבי מנחם מנדל כרוך הוא אשכנזי והוא פוסק להלכה מרן זה המילה האחרונה שלנו בנושא הזה השח ואתה שאלו שאלות זה שאלות אתה שואל אותי מה הלכה למעשה מה שכתב מרן שהדבר הזה הוא מותר
אני לא בונה על רבי מנחם מנדל כרוך מי אני בונה על מה שכותב היד אפריים הוא טוען טענה מאוד מאוד הגיונית
אחת מהגדולים שמופיע בשוליים של השולחןאור זה מופיע גם כן ההגעות שלו והוא טוען טענה מאוד מאוד בסיסית הוא אומר מה שאסרו השח
כלי בשר וחלב עם עפר
זה בגלל שזה היה אפר אבל אם זה סבון סבון פוגם עוד יותר מאשר איפה ולכן בסבון הוא טוען שגם השח וגם אתה זה יקלו
ולא מצאתי מישהו שחולק על הסברה הזאת של של היד אפרים
ומה שנשאר לפי זה שכיוון שהמכשיר מדיח כלים יש בו סבון כימי חזק
שהוא מתפשט תמיד במים עוד לפני שהמים מגיעים לארבעים מעלות הוא כבר קיים שם את יודעת מה ראן זה בוודאי בסדר לדעת היד אפריים גם לדעת השח ואתה זה בסדר מה מה שיש לנו רק להיזהר זה דבר אחד
אם באוכל יש חתיכות גדולות
שהסבון אותם לא יפגום זה
יכול להיות בעיה
אם יש חתיכות קטנות שבוודאי הוא פוגם אותן אין בעיה הלכתי ושאלתי את האנשים שמשתמשים במדיח וגם את הטכנאים שלו הם אמרו שזה לפי כל הכללים אתה צריך לנקות את הצלחות עד כמה שאתה יכול
זאת אומרת מגושים ומדברים בעין אתה לא מכניס את הצלחות ראשם על כרעיהם ועל קירבותם בתוך המדיח כיוון שכך אני בהחלט חושב
שבמקרים של צורך אם יבוא אליי באדם שההורים שלו בשבילו עושים הכשרה הכשרת כלים
אני אגיד לו שהוא יכול לבוא ולהתארח אצלהם אפילו שהם מדיחים את הכלים מדיח הזה וזה הכל כשר יש פה המון על מי לסמוך אבל עוד פעם כשזה מדובר עלינו אני הייתי אומר נו אז למה לא נעשה כמו שאומרים גם כמו אני לא יודע מי אוסר אפילו אבל למה לא
אני אגיד לך זה הרבה דברים שאני
אני לא יודע איך להגיד את זה זאת אומרת זה לפי מה שכתוב כמו שאומרים לפי הספר
זה חלק לגמרי אבל הרבה פעמים הרבנים מפחדים
פרצה שיהיה משהו לא טוב יתבלבלו פעם לא יהיה סבון לא יודע מה אז נזהרים נזהרים אז שאנחנו מדברים על הבתים שלנו כמו שאנחנו עושים שתי מפות אחת לבשרי אחת לחלבי כמו שאנחנו עושים שתי מלחיות אחת לבשרי אחת לחלבי כמו שאנחנו עושים מפיות לבשרי ולחלבי אז כפי שבעיקר הדין אחרי שכיווסת אותם אין שום בעיה גם שם זה פוגם אין בעיה אז אז אנחנו נזהרים אבל כשאתם מדברים איתי
וזה מה שכאב לי שאני התעוררתי לעניין שכמה שלוחים באו ושאלו והם אמרו שהם פנו לכל מיני רבנים ורבנים אמרו להם שאין שום אפשרות להכשיר רק שיעשו הרתחה ואחר כך אתה צריך להכניס גם אבן מלובן אומרים מה אבן מלובן איפה להכניס בתוך מדיח כלים אבן מלובן מה מדובר פה בכלל אז אני רוצה לומר לכם שזה התשובות שמקבלים מפני שלא אומרים לא נכנסו לסוגיה לא פתחו את האחרונים מדברים מלמעלה לומדים אדמור הזקן הלכות
סך הגלת כלים ומנסים להשליך 100 הסעיפים שם ישר למדיע כלים שלנו היום יש הרבה רבנים כאלה זה לא הולך ככה זה לא עובד ככה צריך כמו שאומרים לפתוח קצת יותר ספרים לראות קצת יותר את המציאות כמו שהיא ובאופן הזה בהחלט בתי חבד שרוצים להכשיר כלים לעניות דעתי הם צריכים אני הלכתי כמה פעמים הרב ברדוביץ+ אני ראיתי איך הם מתנהגים כשאתה בא לבית להכשיר
כלים אתה לא עושה להם את כל החומרות שבעולם כלים של פלסטיק מכשירים זה בסדר זה עושים ככה זה משתדלים העיקר זה אנשים יכנסו כמו שאומרים לעניין אז אם יש פה כל כך 4 על מי לסמוך אתה לא יכול אתה יכול להגיד לאנשים יש לכם איזה פורצלן שמה למעלה אל תשתמשו בו או תזרקו אותו אז אתה לא יכול להגיד לאנשים קחו את המדיח כלים זרקו אותו לפח זה לא מעשי זה הם יברחו מכל
אני חושב שצריכים
בעדינות בנחישות אבל ברגישות זאת אומרת זה לא זה לא מתאים שאת כל החומרות של כשרות אתה מפיל על משפחה שרק הביע נכונות לעניין
ולא רק זה אני חושב שגם אפשר לאכול מהכלים שלהם ואפילו בחאן הם מגיעים
סוג כלים חלשים ביחד אולי עדיף להגיד להם תעשו חלבי לבד
תעשו דרגה אחת של שטיפה כלים חלביים ונאגלה ובשרי יש עניין זה
העולם מרן מתאר איך איך היו עושים אפר בתוכו שמים כלים חלבים
שמים למטה שמים למטה אש וזהו וזה מרתיח את הכלים ביחד
כי הוא אמר שבוע יהיה חזק מאיפה בשביל זה אם יסכימו
אולי הם יסכימו
אין עניין אולי כל העניין לא דווקא אם זה חזק או לא חזק
האם זה פוגם או לא פוגם זה השאלה
אבל איך שלא יהיה יש לנו את מרן יש לנו את רב מנחם מנדל כרוך שאומר שלא שמים לב בנושא הזה לשיח והתס במקום צורך צריכים לדעת להשתמש במה שיש