תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
לא מלאה אותכם
אחת בנוגע לחולה חזל התירו לחולה בישול גויים מה זה החולה שהתירו לו בישול גויים חולה שנפל למשכב
זאת אומרת הוא לא יכול קשה לו לקום מהמיטה זה החולה שהתירו לו לא עלינו חולה נפש שזקוק לטיפול באיזה שהוא מקום וזה מתירים לו בישול גוי זאת אומרת לא לא מחייבים את המשפחה להימנע מלהכניס אותו למוסד זה או למוסד
אחר בגלל ששמה יש גויים ולא מקפידים על בישול
גויים ובמוסדות גם פה בארץ אלה שזה זה גוי שם מטבחים
אותו דבר אדם שהוא מפגר והוא זקוק
לאיזה שהוא טיפול שיקדם אותו מבחינה שכלית אנחנו לא מחמירים לו בנושא הזה של
בישול גוי גם כן אם יש
לי ספק האם הגוי בישל במחבת הזה או לא בישל האם הוא צריך הכשרה או לא בספק הולכים לכולם
אם זה לא בטוח שהוא בישל בזה לא צריך להכשיר אותו
יהודי ספרדי
שאצלו זה הלכה מעניינת בשבילו כדי שהיא לא יהיה בעיה של בישול גוי צריך גם אש וגם לשים את הקדרה על האש
עכשיו היהודי הספרדי הזה בא לאיזה אשכנזי אחד והוא רוצה לאכול אצלו אבל הכלים שלו הרי כלים טריפות כי הוא בישול גויים אצלו זה רק לשים את האש מלמטה אז מה פה הדין
אז פה הלכה אומר דבר מאוד ברור
כשאתה אוכל אצלו אין
לך בת
נגרר אחריו מכיוון שאנחנו לא גוזרים על בליית כלים בדבר שחלק מהפוסקים התירו אין איסור אבל
אם אתה מקבל
מאיזה אשכנזי
שיא
ספרדי שמקבל מאשכנזי סי והוא עכשיו הופך להיות
שלו הוא צריך להכשיר אותו אם אם הוא
השתמש בו עם גוי כאילו בישל בו והוא רק שם את
האש לכאורה בא בשביל אשכנזי זה בסדר נכון אבל האדמור הזקן אומר הלכה מאוד מעניינת לגבי חדש יש איסור חדש והאדמור הזקן קורה לו חומרה בעלמא
ובגלל שזה חומרה בעלמה אתה לא צריך להכשיר
אותה ממנה אם קיבלת ממישהו כלי שהוא השתמש בו בחדש
אתה לא צריך להכשיר אותו כי זה חומרה באלנה ממש כמו מהאדמור הזקן שכל דבר שהוא לא חומרה בעלמה
ואתה לקחת את הכלי עם מישהו שלא מקפיד
למישהו
להקפיד תצטרך
להכשיר אותו
הנחה אחרונה
אדם שהוא עובר
לא רק חולה שהוא כמו של משכב כנראה למשכב
יש
לא לא לא זה אחד שאחד כזה שמרוב מרוב מרוב כאבים הוא מעדיף לשכב לא לא לא
ברמה
כן ברמה כן ברמה העקרונית אני אשאיר אש משם לקחת גוי והוא יקח אש על נר נשמה יפתור את הבעיה הזאת
זה הפתרון פרוע
בסדר אז יהודי פעם בשבוע ידליק את האש הוא ידליק לה ת האש
פעם בנר נר שבועי
ומשם הדחף את האש זה הפתרון
שוכב במיטה
עכשיו גרש התגייר וכמה שבועות לפני הגרירות הוא כבר התחיל לאכול כשר הכל בסדר הוא צריך האם הוא צריך להגיד את הכלים של עצמו אחרי שהוא התגייר אכל הכל כשר הכלים כשרים אבל הוא בישל בהם
אז האם יש בזה משום בישול גוי בכלי
הזה קודם כל
יש בזה מחלוקת ראשונים לכאורה
צריך לקחת בחשבון שגם אלה שמתירים הם מתירים רק לא אבל אם אני רוצה להגיש לאנשים אחרים בכלים הזה זה כבר יהיה בעיה ולכן בשביל זה לבד כדאי לו להגעיל את הכלים אבל בליקוטי
שיחות מצאתי שכאילו מה שמה
מהרבי שהוא נוטה לאלה שאומרים שבכלל גם בשבילו הוא צריך להגע את זה
לא לא לא
טבילה זה מחלוקת
פוסקים ולמעשה
כדאי שיעשה
אם
הוא בישיר בן עובד קשה
בגישים גבוהים
זה כלי שגוי מיש שם הוא היה גוי לפני שהוא מתגייר הוא היה גוי טוב חברה אז
אז אנחנו- או יותר נגעתי בכל הנקודות שרציתי בהבזק אבל בסדר
הספקתי ברוך השם