ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

האם ילד עם טיטול יכול לברך

התפללתי בטעות תפילת יום חול בשבת🔹קטן עם טיטול יכול לברך🔹האם מותר לערבב סיר על הפלטה בשבת

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

בלילה של שבת ושזכר שהוא לא יתפלל ערבית תתפלל ערבית של יום חול 18 של חול

יצא ידי חובה הוא לא יצא ידי חובה

לא הצעתי חובה לא הצעת חובה אדם שהתפלל בטעות של חול ושל שבת צריך לחזור ולהתפלל 18 עוד הפעם אומר האדמור הזקן במה דברים אמורים שהוא סיים את כל השמונה 10 וסיים את התחנונים סיים את הכול עשה עושה שלום לא סיים את התחנונים הוא צריך לחזור לתפילת של שבס של שבת חוזר וממשיך

לא יש שם את הברכה

האמצעי אחרי אתה קדוש

אתה חידשת זה אתה קידשת זה בליל שבת

אתה צריך להגיד את הברכה

חוץ ממוסה נכון זה גם כתוב באותו סימן ואף על פי כן לא הזכרת שלשבת כי אתה הבן אדם הזה כאילו קרה 18 ולא הזכיר תפילה של שבת כי לדאוג

נכון

עכשיו אני רוצה לשאול את החברים שאלה כזאת יש ילדים ברוך השם סביב השולחן לפני שעושים קידוש צריך לבדוק אם יש להם משהו בטיטול ברצינות פרקטית אני שואל מותר לעשות קידוש כשיש לידי ילד מלא צואה

אם אני ראית מה הבעיה תודה רק תודה

לילד עצמו מותר להגיד ברכה שיש לו תשואה בטיטול

לילד עצמו אסור להגיע

נגיד יש לך ילד בן 3 שיש לו טיטול נגיד הוא יודע לברך מותר לו לברך מותר להגיד לו ברכה בשעה שהוא עם טיטול לא אסור

כן הוא עבר בגיל

כזה

תעשו הוא לא עצמו אסור סליחה חוץ מכבודכם האדם עצמו שיש לו תשואה לפי הטבעת מותר לו להגיד ברכה

תלוי איפה אבל בגדול אם זה במקום גלוי אזור להגיד אבל לאחרים שנמצאים לידו אין שום בעיה מה כל העניין ריח אין ריח

אין שום בעיה

עכשיו שאלה בהלכות בורר לחם לבן ולחם שחור לחם חי ולחם רגיל

לחם אינן אני יודע איך קוראים ל לחם

האם

זה שני מילים לדיני בורר מה הגדר בהגדרות של בורר אם יש לו טעם שונה ויש לו צבע שונה זה בורר

כן

לא מאכל בורא

לא כי שמה התפקיד שלו שונה זה מוצר שהתפקיד שלו שונה

באמת מגן בפיתה

בטח יש להם טעם שני

אבל

זה משהו אחר

צורה שונה

יש לי שניצל ישתבח שמו מלא שמן מותר לי לתפוס אותו ולסחוט אותו בשבת

יש לי דג אני רוצה לסחוט את הציר שממנו כדי שאני אוכל לאכול אותו מותר בשבת

למה בסוף יום חודש

איזה מותק אתה

בורר ונשאל לידו

אבל אתה עושה את זה באותו יעד גם את הטוב וגם את הרעב אתה עושה ביד זה לא זה לא יהיה הסיבה לאטד ביום טוב מותר

השאלה שלי

אז התשובה היא זה שמותר לי לעשות את זה אבל צריך לסחוט את הציר הזה לתוך אוכל

שאוכלים

חבר'ה בוחן קצר אבל חשוב מותר לי

הורדתי סיר מרק תפוחי אדמה ועוף הורדתי אותו מהאש רוצה לחלק אותו לקהל אבל אני רוצה שיהיה ככה מותר לי לקחת את הכף ולערבב ככה את הסיבוב לא על האש על השיש

בתורה

מה מה דיברנו מה התשובה

קוראים לפעולה הזאתי ועל פי ההלכה קוראים לה האגסה אגסה

האם מותר לי להגיס על האש לא האם מחוץ לאש זה השאלה האם מחוץ לאש מותר לי להגיס

מבושל כל צורכו

המגיס על האש מותר ומבושל כל צרכו

לא גזור אז השאלה היא האם המגיס מחוץ לאש מותר

האדמור הזקן כותב שמין זה מותר אבל יש דעה שחולקת והרוצה להחמיר יחמיר בהגסה ממש אבל להוציא בקו אין להחמיר

גם בגלל הפנימית של האוכל

הרב השאלה מה

עשו על הגסם בכלל אני יוצא שהאדמור הזקן חושב שלדעה הזאתי שלהגיס מחוץ לאש זה גם אסור

אבל אני זוכר שהייתי באופן שכיחות היה לנו סיר של חמין אותו והאם זה היה

שאלה שאני דיברתי אני הולך לדבר על השאלה שלך עוד מעט השאלה זה בדיוק ככה לקחתי מרק עוד בדיוק לקחתי מרק הוצאתי אותו על השיש האם מותר לי לערבב את המים עם הירקות התשובה היא לא לכתחילה

לא אבל זה גזירה מישהו מגיס זה גזרה זה הכל גזרות

והמשכן צדיקים חכמים במשכן היו צובעים את היריות את הזה איך היו צובעים היו לוקחים צבע והיו שמים אותו עם דוד על האש היו מכניסים את הצמח בפנים והיו מערבבים מערבבים כדי שהצבע ייקלט היטב מזה גזרו גם באוכל מזה גזרו גם באורך שלא על האש

זהו זה

לא הצביעה אבל הערבוב

הארגון החזק

ו

מה זה המקרה הקודם

זה אני מדבר על זה אני מדבר

דבר שירד מהאש אתה יכול להוציא ממנו בכף אל תערבב אותו אל תערבב אותו

מסיר על האש

כי עצם ההוצאה זה הגסה

אבל יש בעיה

של הגסה זה לא ממריץ

ואם זה דבר מבושל בכל זאת גזור כי אתה מוסיף תמיד אתה מוסיף

עכשיו אני שואל אז גם שאלה מה ההפתעה יש לי יש לי סיר אורז על הגז

יש אגסה בדבר יבש כמו אורז

לכאורה לא אז אם לא מותר לי להוציא אורז ככה מהזה שעל האש זה השאלה שלך

לא

קשור לצבע

אבל אחרי הכל באורז אני לא מערבב את כל הסיר מה שאני לא אעשה אני לא מערבב את כל

נכון אז גזרו לא להוציא בכפית משום הגסה אבל אם אני לא יכול להגיש אי אפשר להגיס סיר אורז אז זה רק מוציא

האם אני יכול לקחת ממנו ככה על האש

נחלקו בזה אפרי מגדים והטל אורות פרי מגדים טוען שביבש אין מגיס וזה מותר אתה לא אומר זה אסור אני מדבר על הגז עכשיו

אחד אומר אין מגיס אחד אומר יש מגיס מה אומר הצמח צדק הצמח צדק אומר שכל הבעיה היא בהגסה הלשון שלו זה כל הבעיה היא זה שעל ידי זה הבישול עובר לכל המקומות

הבישול עובר לכל המקומות זה כבר מבושל אבל

עובר לכל המקומות

אז השאלה היא האם באורז זה קיים אני מסופק אם באורז זה קיים אבל ברור לי שבחתיכות חתיכות פשטידה

זה ברור לי שלא

יש לי תבנית כל אחד בפני עצמו אז לכן מפשתי לכן פשטידה שנמצאת על הגז אם אני רוצה לקחת ולהוציא ממנה ככה חופשי אין לי שום

בעיה

זה לא כל כך ברור כי עצם זה שאתה מזיז אתה מזיז תפוח אדמה מזיז איזשהו דבר יש איזה שהיא התפשטות של הדבר לצד

פנימה

החום הוא למטה ברגע שאתה

מאבד מה שאומר הרב

אלון מה

שאומר הרב אלון אני אומר הוא צודק במקום שיש לך סיר מאוד גדול וקשה לך להוציא

אז

הרב אמרנו הוא מלמעלה לדחוף יותר מדי קחו מלמעלה תגלכו ושימו לעצמכם כי אי

אפשר היה להוריד אותו וזה חברה

זה יתאים לפי שיטת הפרי מגדים לפי שיטת התא להורות זה לא אבל אין ברירה מה אתה רוצה שנעשה לא נוכל מה נעשה

אי אפשר להגיד שהיא מלכתחילה גזרו גז

ינו מלכתחילה

שיש בזה משהו מעבר בין חששות בדיוק מכל מה שאנחנו עכשיו מדברים בזה כן ובזה לא וכן התערבב ולא התערבב ולכן סוגירה על מנת שבכלל לא מסתבך אל תתעסקו עם זה

נכון אבל יש מקרים יוצאים מן הכלל אתה צודק ברמה העקרונית אתה צודק שאלה אחרונה יש לי שיא אין לנו אין לנו אין לנו קומקום אין לנו מיחם חשמלי לקחנו סיר מילינו אותו מים שמנו אותו על הפלטה לקחנו את המים שמנו אותו על הפלטה ואנחנו רוצים עם הסיר הזה לקחת מים בשביל לעשות כוס תה כוס קפה עם מצקת

מותר לי לקחת עם המצקת ככה לשפוך לתוך הכוס עכשיו כשהסיר על הזה

שאסיר על הגז

האם יש

נה זה

לא יהיה פשוט להסתיר את זה על פי ההלכה בכלל להוציא להוציא ככה עם כוס ולשפוך או עם מעצבה

לא נכון אתה

לא מרק יש לי גם כן תפוחי אדמה וגזר

יותר מל

לא בסדר אבל מצד הגזרה של חזל לא מצד הגזרה של חזל על הגסה אני שואל מצעד הגזרה של חזל על הגסה זה השאלה בצד הגזרה הזאתי

עד כאן דיברתי שבת עכשיו אני אדבר על קדיש כאילו על בית כנסת

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא