תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
קוהלת פרק ו פסוק ח
אומר שלמה המלך מה יותר לחכם מן הכסיל מה לאני יודע להלוך נגד החיים
אז הפסוק טעון קודם כל מה שנקרא תרגום פשוט מה ליותר חכם מן הכסיל
מי הוא החכם מי הוא הכסיל למדנו שבעבר כבר שהיצר הטוב נקרא חכם הוא נקרא ילד חכם ומסכן
והקסיל זה היצר הרע הוא נקרא מלך זקן הוא כסיל
אז לכל אחד מהם יש איזושהי מעלה ויש איזשהו חיסרון ליצר הטוב יש מעלה גדולה בזה שהוא חכם מצד שני יש לו חיסרון גדול
ומה הוא החיסרון של היצר הטוב שהוא מסכן מה זה מסכן הוא צעיר אף אחד לא סופר אותו
אין לו אין לו מספיק
אין
לו מספיק ידע שאנחנו מדברים על אדם צעיר הוא ירוק אין לו מספיק את הידע מסביב איך לתמרן בין כל מהמורות החיים
ויש לנו את לעומתו את היצר הרע שהוא אמנם חכם סליחה אומנם זקן זה המעלה שלו הוא זקן ורגיל יש כזה ביטוי זקן ורגיל
אבל החיסרון הגדול שלו זה שהוא פסיל שהוא טיפש אז זה הפסוק הראשון מה זאת אומרת מה יותר לחכם מן הכסיל אומר שלמה לכאורה
הם שווים כי לזה מעלה זה חיסרון ולזה מעלה וחיסרון אז בחרתי השני של הפסוק מגלה לנו שלמה המלך מה היא המעלה של היצר הטוב היצר הטוב נקרא גם אני כי הוא מסכן כן מה אני יודע להלוך נגד החיים אתה יודע מה יהיה המעלה של הילד החכם הזה והמסכן והאני הזה שהוא יודע ללכת נגד הזרם הוא יודע ללכת נגד החיים נגד הסדר
של כל הברורים של כל האנשים שכל השיטות וכל זה הוא מסוגל בגלל שיש לו שכל ללכת נגד מה שאומרים כולם וזו עם מעלתו
אז אם אנחנו מסכמים שלמה המלך מדבר על היצר הטוב מדבר על היצר הרע בתוכנו שניהם נמצאים לכל אחד מהם מעלה אבל בכל אופן הוא מסכם של היצר הטוב ישנה מעלה מוחצת על היצר הרע
ושהוא מסוגל ללכת גם נגד הזרם ולכן הנושא של השיעור שלנו היום זה להבין מה הוא היתרון בהליכה נגד הזרם וכשאני אומר הליכה נגד הזרם אל תנסו לעשות את זה חלילה בכביש
ותיסעו הפוך מהמכוניות כי אז זה יכול להיגרם ייגמר מאוד לא טוב מדובר פה בהחלט על מצב שהאדם הולך נגד הזרם בצורה שהוא חי כמו שאומרים זה שדג הולך בניגוד לזרם זה סימן שהוא חי
אז זה זה הנושא שלנו היום להבין את היתרונות את היתרונות שיש בהליכה נגד הזרם זה הנושא
קודם כל אני רוצה
להגיד בפתח הדברים שהדור שלנו מתאפיין בהליכה נגד הזרם חיובי
אתם יכולים להגיד מה שאתם רוצים על הדור הזה אתם יכולים להגיד שזה דור שטחי אם אתם רוצים אם תרצו תגידו שזה דור שהוא חשוף אם תגידו שזה דור של הרבה גניבות כל מיני דברים מה שתרצו תגידו אבל את היתרון והמעלה שיש לדור הזה מבחינת שאנשים מסוגלים ללכת נגד הזרם ובגלל זה מגיעים ליתרונות ומעלות גם בתחום הכלכלי
אלה שמסוגלים לצאת לחשוב מחוץ לקופסה וללכת בניגוד למה שחושבים כולם ולפעמים מגיעים להצלחות יוצאת דופן בגלל האמת הזאת שהם הלכו איתם
וזה לא רק בתחום הכלכלי אלא גם בתחום האישי חייב לומר שמי שקורא היסטוריה ובכלל היסטוריה יהודית בפרט
המצב הזה
שאנשים
מסוגלים לבוא ולהגיד לכל המכירים שלהם ולכל הידידים שלהם אני רוצה
ככה
אם אנחנו מדברים במובן של ערכים יהודיים שהאדם נמצא לי בסביבה נניח שלא אוהדת את מה שהוא עושה והוא יכול לעמוד נגד כולם ולעשות עליהם היא אחד גדול זה מעלה את הדור זה זה משהו מיוחד זה משהו יוצא דופן
בעבר בן אדם היו אומרים אהיה יהודי בביתך ואדם בצאתך כן זאת אומרת פחדו נמנעו מלהפגין את היהדות את הדת את האלוקים ברשות הרבים אז יש כאן איזה שהוא יתרון לזמן שלנו
אנחנו יודעים לאזן בסיעתא דשמיא בין
בין המצבים השונים של הליכה נגד הזרם השלילי להליכה נגד הזרם החיובי ובכל זאת אנחנו נמצאים בקושי אי אפשר לומר שההליכה נגד הזרם זה דבר ידידותי זה דבר שמצריך מאדם המון המון כוחות נפש מה זה נקרא ללכת נגד הזרם דוגמה לדבר
אדם שהולך במקומות מסויימים אפילו פה בארץ הולך עם טלית בשבת
ואם זה אם זה חג חג הסוכות אז הוא הולך גם עם 4 המינים ביד
במקומות מסויימים זה יכול שיסתכלו עליו מי זה הדברים הזה שנפל כאן
משהו מוזר לחלוטין אז יש לך בן אדם שיעדיף לקפל את הטלית לפני שהוא יצא לרחוב
הוא לא נמצא עכשיו בפראג הוא לא נמצא עכשיו
באירופה שיש סכנה של חלל
אנטישמי זה נמצא בארץ ישראל אבל הוא לא רוצה שירימו גבה על
זה שהוא חוזר
עכשיו מבית הכנסת מתלית עדיף לקפל את הטלית להחביא אותה יש הרבה שעושים את זה אבל לא מהמחשבה הזאת שהם רוצים להכביא את הטלית אבל יש לך בן אדם שהוא מטפצף מה זאת אומרת
אני רוצה שהם יראו מה זה בן אדם שיצא מבית הכנסת עם טלית שיראו אז הם לא יודעים מה זה שמעכשיו ידעו
זה תנועת נפש וזה דבר שהוא מצריך איזושהי רמה מסוימת של הליכה נגד הזרם עכשיו תהליכה נגד הזרם אתה מוצא אותה בהמון דבריה עצבני אתה תהיה רק דוגמא אחת
ואידך פירוש הזיל לגמור תוכל למצוא את הדוגמאות האלה
בהמון המון צדדים מסוימים של החיים אני אתן לך דוגמה אם כבר מדברים על שלום בית וזוגיות יש אנשים כאלה שהם באו מעולם
שמאוד מאוד מאוד הקטע של השלום בית היה רחוק בבית היה סדר כזה של צעקות אבא אמא על אבא
וסגנון והם החליטו שאף פעם פשוט שאצלנו זה מאוד מאוד מקובל ואצלנו זה אז הוא התחיל להתנהג בצורה מאוד מאוד עדינה ומאוד מאוד יפה ואמא שלא לוקחת אותו לצד ואומרת לו תשמע
אתה מתחיל אקה אתה לא יודע לאן תגיע היא תעלה לך על הראש תעשה ככה תעשה ככה
אז הוא אומר עומד כמו גיבור אומר אני יודע שאצלכם מקובל סגנון כזה וכזה אבל אני החלטתי שאני רוצה לקנות את הבית שלי בצורה אחרת אז זה בשונה ממה שהאבא משונה ממה שאמא אבל הוא הולך עם זה והולך עם האמא שלו עד הסוף זה נקרא ללכת נגד הזרם וכן הלאה
בכל דוגמה ודוגמה בחיים כולם הלכו לשם כולם נסעו לטיול הזה כולם לובשים את הבגד הזה כולם כולם לא ביקשתי ממך להיות משונה מכולם
משונה כאילו להפגין אבל מי אמר שאני צריך להיות מדוזה של נסחפת עם המים אחרי כולם יסליחו להיות משלי ואני מה שמתאים לי מתאים לי מה שלא מתאים לי לא מתאים לי זה הנקודה של ההליכה נגד הזרם
אבל בכל זאת יש לנו בעיה בדור שלנו
שהיא בעיה שתמיד הייתה קושי קושי ללכת נגד הזרם
קושי זה קשה
זה מצריך כוחות אז הנקודה הראשונה שאני רציתי לשוחח איתכם מה האדם צריך להתבונן במה הוא צריך להתבונן כדי שיהיה לו כוחות לפעמים ללכת כשאני אומר ללכת נגד הזרם אתם מכירים בוודאי את הביטוי על יבוש מפני המנהיגים יש ביטוי כזה בשולחן ערוך יש אנשים שצוחקים ממך אתה כולך
ובאמת לא יוצא הרבה ממה שאותם אלה שצוחקים עליך אומרים לא יוצא ממה שהם אומרים אבל אדם שומע את זה נסחף אספר לכם סיפור
היה צייד נאצים מפורסם פה בארץ היה גר בחיפה
היה שותף פעיל בתפיסתו של אייכמן
ואותו אדם במשך הרבה הרבה שנים לא זכה לילדים
הוא ביקר בתוך כל המסעות שלו הוא ביקר גם בניו יורק ביקש מהרבי ברכה לילדים
אמר לו הרבי יהיו לך ילדים
וכשנולד לו הילד היה לו עוד פעם נסיעה והוא ביקש ברכה לילד הוא אומר אני כמעט לא רואה את הילד
אני כמעט לא פוגש אותו אז הרבי אמר לו אל תדאג אל תתפתח יפה והוא יגדל יפה עד גיל 18 הוא הכל יהיה זה
אבל צריך לשמור אותו
משאר ככה יצא כזה ביטוי שאמר לו
ומה שקרה זה שהבחור באמת התפתח והיה חזק וביגיבור הוא הגיע לצהל לחיל הים
ובאיזשהו שלב הם נסעו ככה חבורה של בנים ובנות בספינה והחברה שלו אמרה לו בוא נראה אותך שאתה מסוגל היה צוללן בוא נראה אותך שאתה מסוגל להביא לי עכשיו חופן מעומק של כך וכך מטרים אז הוא ירד והביא לה הוא היה בלי מסכות וכל אלו ופעם שניה פעם בקשר הוא כבר היה מאוד מאוד חלש
הוא כבר לא חזר זאת אומרת הצליחו למשוט אותו אבל הוא כבר זה אז בגיל 18 הוא נגמר אז לפעמים אתה ממה קורה
גם אנחנו יש לנו כל מיני חלילה לא נפילות ברמה כזאתי אבל נפילות שכאילו אני אראה לכם מה אני יכול אני אראה לכם מה אני יכול כאילו בוחנים את העזות הפנימית שלנו אם אנחנו גברים אם אנחנו מסוגלים אם אנחנו יכולים ולפעמים זה לא במקום וזה לא לעניין בכלל
מה יהיה מה מה במה במה התבונן האדם ויהיה לו כח נפשי פנימי עמוק לעמוד נגד הזרם במה התבונן האדם זה דבר שהוא מצריך כוחות אומר התורה החסידות צריך להתבונן בהבדל של בן יהודי לבין גוי ההבדל שבין יהודי והגוי זה ההבדל מכריע
כדי להסביר את זה אני רוצה הקדמה של כמה מילים
מה זאת אומרת אל תשאלו אותי למה וכמה כי זה נושא לשיעור בפני עצמו אבל אני אומר לכם אקסיומה עכשיו
היהדות טוענת שלכל יהודי יש תפקיד ושליחות בעולם
התפקיד והשליחות שלי זה לא התפקיד והשליחות שלך והתפקיד והשליחות שלך זה לא שלי וכן הלאה זה שונה מכל אדם יש לו תפקיד מאוד מאוד אינדיבידואלי מאוד מאוד פרטני מאוד מאוד אישי
גם כן ובהתאם לתפקיד הזה יש לו את הכישרונות והשכל והעמידות וכל מה שיש לו הכסף
משפחה שאליה הוא נפל כל
הדברים האלה זה בהתאם לשליחות שהוא צריך לקיים
לעומת היהודי טוענת היהדות שהגוי יש לו גם שליחות כמובן אבל השליחות שלו היא לאו דווקא פרטנית אישית
מה זאת אומרת בכלל הקדוש ברוך הוא ברא אל בני האדם כדי לייעל את העולם בלשון של חכמינו זכרונם לברכה זה נקרא לא לטורובראה אלא לשבת יצר הרע הוא רוצה שבני האדם יפתחו את העולם שלו יעשו אותו עולם יפה יותר עולם מוצלח יותר ובזה כל האנושות מחוייבת אין יהודים ואין גויים אבל הגויים יש להם את המטרה הזו ואי הם כל המטרות שלהם
אתה עם הכישרונות שקיבלת תשתדל תשתדל לדחוף את המנוע הזה שנקרא עולם ותקדם אותו
לכן כאשר גוי רואה גוי שעושה משהו
הוא רואה בו אם הוא עושה משהו טוב הוא רואה בו את עצמו משום שגם לגוי 1000 שרואה את גוי בית יש בעצם את אותו תפקיד אז הם מביטים זה על זה והם יכולים לפרכס זה זאת אומרת להחמיא את זה לזה אני רואה את המעלה שלך אני רואה את היתרון שלך
לעומת זאת היהודי נמצא באיזשהו מבוך ואני חשוב לי שהנקודה הזאת תצטרף לנו טוב בראש היהודי יש לו שליחות אישית האנשים רואים אותו זורם לאיזשהו כיוון האם להם יש גם את השליחות הזאת שהם יבינו למה הוא נוסע ברמזור הזה ולמה הוא נוסע בכביש הזה ולמה הוא שרוף או סליחה
לפעמים אומרים שרוט על הנקודה הזאת הם לא מבינים אותו בכלל
למה אתה הולך על זה כל כך חזק הם לא קולטים שבעצם
הנשמה שלו דוחפת אותו לאיזה שהוא דבר בגלל שהוא צריך ליישם משהו שאבא בשמיים בשבילו הוריד אותו לעולם וכיוון שכך הוא סופג לפעמים העלבות ולפעמים הטחות קשות יותר בשביל האמת המיוחדת הזאת שאליה הוא חותר
ואין
לו
הרבה פעמים לפעמים כן לפעמים לו אבל הרבה פעמים יכול להיות מסוף שאין לו אפילו אדם אחד
שמחזיק לו אצבעות וזה נקרא בלשון שאומרים בכפרות אם יש עליו מלאך אחד מני 1000 לומר להגיד לאדם יושרו לפעמים אנחנו רואים שאין לו אפילו אדם אחד שאומר זאת אומרת אין אדם אחד שמצדיק אותו חוץ מהאמת הפנימית שצועקת לו מתוך הלב אין לו
עכשיו בדרך כלל אני רוצה לומר לכם
סוד
אנחנו נמצאים פה
הייתי אומר את זה לשתי רמות
של שליחויות יש לנו את השליחויות הפשוטות הסדירות ויש לנו את השליחות המיוחדת שבגללה ירדה הנשמה שלנו לעולם השליחות האינדיבידואלית שלנו
השליחויות הסדירות זה כמו שאומרים תהיה אדם נעים תחייך תגיד שלום תתפלל את התפילות שאתה מתפלל תיתן צדקה בן אדם לחברו זה שליחויות הסדירות שכולנו מחויבים בהם יום יום שעה שעה אבל יש את השליחויות הנסתרות שיש לכל אחד שליחות או שליחויות נסתרות אתם יודעים במה אנשים אחרים מחזיקים לנו אצבעות מט באילו דברים אנחנו מקבלים מחמאות
דווקא באותן שליחויות כלליות דווקא באותן שליחויות שהן לא פרטיות לנשמה שלנו אבל באותם הדברים שהם ממש הנקודה הנקודה שלנו
לרוב אני לא רוצה לדבר בהכללות אבל לרוב אנחנו לא מקבלים מחמאות מאף אחד ההסבר לזה
הוא מפני שהשליחות האישית שלנו הסודית הייתי אומר הצופן הגנטי שבשבילו ירדה הנשמה שלנו לעולם הוא מאוד מאוד
הנקודה הזו היא מאוד מאוד
חשובה סליחה שאני אומר לאגו שלנו משום שהאגו שלנו בדרך כלל ממה הוא יהיה פגוע תגידו אתם כשלא החמיאו לו על דבר שהוא ממש השליחות האישית שלו שלא החמיאו לו על דבר שהוא השליחות הכללית שלו
האישי משום שפה אני מרגיש שאני תרמתי משהו שאני בניתי משהו ודווקא בזה לא תקבל מחמאות
או
סביר להניח שלא תקבל מחמאות יכול להיות שלא תקבל מחמאות ואילו בדברים למה למה לא לקבל מחמאות אני רוצה להזכיר עוד פעם מפני שהקהל לא קולט אותך כי זה סודי זה אישי שלך הם לא קולטים את המהלך שבעניין
אולי אחרי דור דורים הם יצליחו לקלוט אבל בדברים הפשוטים היומיומיים
תראה איזה בן אדם טוב הוא הרים הוא הרים את הקליפה של הבננה שהזקנה לא לא תחליק זה האנשים מוכנים להחמיא לך ולהגיד לך אתה בן אדם טוב אבל בדברים האמיתיים
שעשית דווקא שמה לא
וזה עיקר הקושי אבל אני רוצה לומר לכם שידיעת הבעיה
היא חצי פיתרון
וכשאתה יודע שזה עובד ככה אתה לא כל כך אוכל את עצמך
לכל אדם בעולם יש שליחות למשל השליחות של נניח איזשהו אדם דמיוני שאני עכשיו חושב בראש השליחות שלו זה שבגיל מסוים בחיים שלו הוא יהיה נהג אמבולנס והוא יציל חייו של איזשהו אדם מבוגר בשבילו בשביל זה הנשמה שלו ירדה לעולם
אבל רגע יש לו הוא סבל מחלות ילדות הוא הלך לכיתה 1000 לכיתה בית לכיתה גימל רק בגיל 38
הוא הוא עשה את השליחות שלו הוא גם חי אחרי
השלושים ושמונה הזה אז אז מה
קורה פה מה קורה פה
אז אז אני
מסביר שכל אחד מאיתנו יש לו שליחויות
כלליות שכל העם כל אדם צריך ליישם
תלמד תיתן צדקה תתפלל תגמול חסדים תהיה בן אדם טוב תהיה ישר תתקן את העולם של הקדוש ברוך
הוא
וזה מה שעשה אותו אותו אדם שאני מספר לכם בסיפור על נתון האגם בווא עשה את זה עד גיל 38 והוא עשה את זה מגיל 38
אבל ליד דבר אחד
שאותו הוא עשה והציל חיים שיכול להיות שהוא שכח מזה אבל הוא עשה את זה והדבר הזה זה השליחות שבגללם שנירדם נשמתו לעולם וזה מה שרצה ממנו בעיקר האלוקים ועל הדבר הזה הרבה פעמים הוא לא יקבל מחמאה מאף אחד משום מה זה יהיה איזשהו זקן שלא יודע להגיד מילים טובות
ולא רק זה עוד יקלל אותו שכדי שזה יהיה ככה עם דובדבנים אז אני עוד יקלל אותו ולא ולא ולא זה וגם כשהוא יחזור חזרה עם עמוס יגידו לו איפה היית וזה
למה איחרתם להגיד להם הצלתי מישהו אז באמת כמוך חוץ מפה וזה וזה ובסוף הוא ישאר שרוט מכאן ומכאן וזה היה השליחות שלו ואילו כאשר אנחנו עושים איזשהו דבר כולם מוכרים לנו כפיים אומרים אוקיי אז אתה יכול לדעת במאה% שזה עשיתי אולי מעשה טוב אבל זה לא זה צליחות כללי בדיוק האנשים רואים ומה עומד מאחורי זה האנשים רואים את השליחות הכללית
משום שגם הם נמצאים בסרט
הזה של השליחות הכללית אבל הם לא
רואים את השליחות הפרטית שלי או שלך או שלך מפני שהשליחות הפרטית היא מאוד חסויה ובכביש הזה הם לא זה היה צריך להיות לכאורה בשכל הפשוט הפוך עם זה השליחות שלי שכולם יחזיקו לי אצבעות שכולם זה כולם לא יחזיקו לך אצבעות עוד מעט אני קצת קצת ירכך את זה עוד מעט אבל הזולת בני האדם לא יחזיקו לך אצבעות
אני כבר עכשיו ירכך את זה כשאתה תעשה את זה אתה תראה בזה הרבה סיעתא דשמיא
אלוקים יעזור לך באותה שליחות בצורה לא נורמלית בצורה פנטסטית וגם הלב שלך יהיה מלא בסיפור אתה תהיה שלם עם עצמך אבל מסביב סליחה שאני אומר כל הכלבים נדבכו כאילו מסביב אז זה לא זה לא זה לא יהיה כאילו
יש מעלה שהאדם יסגל לעצמו יכולת ללכת נגד הזרם
למה משום שאם לא תהיה לא תהיה לו האפשרות לסגל דבר כזה חס וחלילה הוא יכול לעבור היום לא תהיה את החיים שלו ולא לעשות את השליחות שלו כי אתם מבינים זה 1 + 1= שתיים משום שאם השליחות היא בדרך כלל נסתרת וכולם נגדה ולא עוזרים לך חוץ מאלוקים שעוזר לך זה אמרתי קודם כן אני מבין אבל בכל זאת האנשים אנחנו
בדור של שואו
אז אנחנו מאוד מתייחסים למה שאנשים אומרים
אז זה קשה זה קשה
אמנם זה דור אמיתי שהוא
מסוגל ללכת נגד
הזרם אבל זה קשה עכשיו פה בנקודה הזאתי
שאנחנו מבינים
את
העניין אז אנחנו מבינים עד כמה חושבים לחנך את עצמנו ולחנך את האנשים שסביבנו את הילדים שלנו וכן הלאה
שצריך להיות מסוגל ללכת נגד הסגר זה חשוב זה פשוט זה 1000 בית של הצלחה בחיים
להיות מסוגל לא תמיד אבל להיות מסוגל גם ללכת נגד הזרם כי מי שלא מסוגל
הוא פשוט הוא פשוט מפספס חיים
הוא מפספס הצלחות עכשיו כאן השאלה היא למה בכל זאת לא למה
איך בכל זאת היצר הרע שאנחנו מדברים עליו הכציל הזה איך הוא בכל זאת מצליח לקחת חתכים גדולים מהאומה
שבאמת כל מעשיהם לפי מה יאמרו וכל מעשיהם לפי מה יגידו ואיך אני נראה או איך אני נראית ואיך אני אתפס וזה כל מה שמעניין אותם איך הוא מליח הרי היסוד של האדם הוא יסוד
היסוד של האדם זה לעשות את התיקון שלו אז איך היצר המצליח וכאן הרבי מלמד אותנו תרגיל פסיכולוגי עמוק של היצר הרע
שאנחנו אם אנחנו נבין טוב את התרגיל הזה
אנחנו נוכל להתגבר על התרגיל
איך אומרים דע את האויב כשאתה יודע איך הוא עובד
אתה יכול להתגבר עליו
וכאן הרבי פותח בשאלה שאני הבאתי איך יכול להיות שאנשים טועים הרי זה התיקון שלהם למה הם הולכים אחרי מה יגידו הבריאות מדוע מדוע הם לא מסוגלים ללכת נגד הזרם
רוני הרבי כנסו תשובה
היצר הרע אף פעם לא בא לאדם ואומר לו לך נגד ואומר לו אל תלך נגד הזרם כי יצחקו עליך אף פעם לא אז מה הוא אומר
אתה למשל הרבי צייר את זה מאוד יפה בהתוועדות הוא אמר אתה למשל רוצה להיות אדם ישר
אתה שוכר אתה בעל חנות לא משנה אתה
מתחיל להשיג את הניירת כדי
לפתוח את החנות
פה העירייה מקשה+ נייר ומקשה ומקשה עד פשוט יוצא לך כל החשק מלהשקיע במדינה הזאת
ואז אתה פונה לאיזה חבר אתה שואל אותו איך אתה מסתדר עם כל הבירוקרטיה הזאת וזה שטויות
צריך לדעת לשמן את הגלגלים
לו מה אתה מתכוון
הוא אומר שתהיה לך משהו תבוא נסדר לך את זה
כלומר איזה הנייר הזה אתם 20000 ש"ח זה
מסדר לך את זה
איך אתה מסדר לי יש לי מישהו
שיקגו
ואז הבן אדם עומד בדילמה אני יכול לפתור את הבעיה שלי בשניה 20000 ש"ח קטן עליי אני יכול לפתור אותה בשניה אבל אז אני מאבד את האמון שלי בעצמי על מידת היושר והאמת שעליה חונכתי
מחשבה השנייה שהיא המחשבה של היצר הרע
יצר האבא ואומר לאדם תשמע אם תמשיך בכיוון שלך
לא תצליח תראה כולם פורחים מסביב בגלל שהם יודעים מה שצריכים
לעשות והם עושים מה שצריכים לעשות
אתה אם אתה רוצה סוף כל סוף לשנות משהו בעולם המסחר והכלכלה אז קודם כל תעמוד על הרגליים
ויהיה לך כסף ואז תשקיע בהסברה לשנות את כל העולם המושחת הזה של השוחד
וכל אלה אבל אתה לא יכול להתחיל עם זה
אתה מבין עוד לפני שתעלה על הכביש כבר יעיפו אותך ממנו עוד לפני שתעלה יעיפו אותך
קחו למשל את משרד התחבורה
ימשיכו הלאה ויצעקו
שאנחנו מקום אחד בתאונות דרכים
וקטל בדרכים ושהכביש גבה יותר מכל מלחמות ישראל הכל טוב ויפה
אבל בשטח כשאדם רוצה להעביר את המכונית שלו טסט איך הוא עושה את זה אני לא מדבר עליכם אתם כולכם צדיקים
אבל השאלות האלה מגיעות אלי איך האדם מעביר היום טסט יש כמה מוסכים ליד הטסט
אתה רוצה להעביר את תשמע אם אתה רוצה לתקן את כל מסך לתקן פה זה 10 1000 ש"ח אבל אם אתה נותן לי 3 1000 ש"ח על מעביר לך את האוטו
3 1000 ש"ח תשלם ההוא נוסע בתוך האוטו ההוא רואה אותו יודע שמכוניות שהוא מעביר צריך להעביר ואחר כך שואלים למה יש כטל בדרכים זה הברקסים שלו לא עבדו זה אבינקרים שלא עבדו זה המנורה שלו לא על הדבות++ כהנה וכהנה אז מה אתם מדברים אתם מדברים איתי עכשיו בן אדם אומר אני אם אני אהיה ישר אז אני צריך עכשיו להוציא 10 1000 ש"ח כדי להעביר את האוטו בטיפול בטסט
ובשביל זה אני לא גומר את החודש
ובשביל זה אני לא יכול לתת לילדים שלי את נו קורסים שהם צריכים לקבל אז אני לא לא אתן ל איך אומרים לעם ישראל ילדים מוכשרים וכן הלאה כי אין לי את הכסף לשלם להם אז למען עם ישראל אני לוקח את השלוש 1000 ש"ח זורק לו דמי לא יחרץ וסוגר סוגר לי את המכונית וברוך השם אני הוצאתי ילדים שםמנת מוצלחים
אז זה דרכו של היצר הרע כי זה מסביר
הרעבי ככה הוא עובד הוא אף פעם לא בא אליך ואומר לך
תהיה שקרה תהיה רמאי הוא אומר לך
הפוך
למען הצדק ולמען היושר אתה צריך
להיות עם האדם עם הרגליים על
הקרקע ותדעו לכם
שכל אלה אני מגלה לכם סוד כל אלה שיושבים ראשונה במלכות גם פה במדינה שקפסו אותם בכל מיני הונאות ובכל מיני גזלות ושהם עשו כל מיני מעשים אשר לא יעשו בביטחונם של כל מיני אנשים לא ניכנס לפרטים
כל
אלו תדעו לכם שהם אנשים טובים והם אנשים הגונים והם אנשים שרצו את טובת העם איפה הייתה הטעות שלו פה תבדקו את הטעות שלהם הייתה פה הם אמרו
ככה
אנחנו כדי לשמור על העם אנחנו צריכים להיבחר עוד פעם כדי להיבחר עוד פעם אם אנחנו לא נחזיר את השטח הזה עכשיו את השטח הזה עכשיו לא יבחרו בנו עוד פעם אבל לנו יש איזה שהוא חזון איך להבטיח פה את כולם ואנחנו יודעים שרק אנחנו יודעים לעשות אותו
אז אם עכשיו אנחנו לא נעמוד בכל התוקף בזה שאנחנו נבחר אז לצורך זה נצטרך קצת לרמות בקלפיות לצורך זה נצטרך קצת לעשות הונאות פה ושם
לצורך זה נצטרך לעשות איזה שטחים כדי ליישום פיות לכל מיני אנשים
נעשה את זה
אבל אבל למען המטרה הקדושה שאנחנו נעלה לשלטון לא בגלל שאנחנו רוצים כבוד אלא בגלל שאנחנו היחידים שיכולים פה באמת להגן על עם ישראל זו הייתה המחשבה ומלמד אותנו הרבי שהמחשבה הזו היא מחשבת היצר
זאת אומרת מה נקודת המוצא של מחשבת היצר שהוא לא בא אליך ישיר או בא אליך
עקיף זה 1000
בית הוא אומר לך אתה תישאר ישר אתה נשאר האדם ההגון אל תתבלבל אתה אתה למען ההגינות עושה את זה
למען ביטחון עם ישראל אתה עושה את זה
וברגע שאתה עושה את זה למען זה אתה מרגיש
שאתה צדיק ואז אתה יכול לעשות בצדיקות את הכל
ואז יכולים לתפוס
אותך על הנייר שגנבת וסיפורים כאלה סיפורים
כאלה אתה ממשיך להגיד אני עומד על חפותי וקול העם צוחק עליך ואתה ממשיך לעמוס אתה עומד על חפותך אבל אני לא צוחק עליו
אחרי שאני רואה את השיחה הזו של הרבי אני לא צוחק עליו אני מבין לאיזה סל הוא נפל לאיזה בור הוא נפל הוא נפל לבור משום שהוא חשב שבזה הוא יצליח לבנות ולעשות וזה וזה יכול להיות שבסוף הוא לא עושה אבל זה הזה מה שזה מה שהוביל אותו
זה מה שהוביל אותו אל תגידו זה הם זה הוא זה הוא זה אנחנו כל אחד יש לו את זה בלב שלו כל אחד זה נמצא אצלו בקטנה
אז יופי אז אחרי שאנחנו מבינים את השיטה של עץ אריה יהיה לנו קל להתגבר עליו וזה חשוב מאוד מאוד שנדע על מנת שנוכל להתגבר
אני רוצה עוד מילה בנוגע למה שאמרתי קודם שאלוקים עוזר
באותה שליחות היחידה שאנחנו צריכים להוביל בעולם וכולם נגדינו או יכול להיות שכולם נגדינו ואלוקים עושה לנו סיעתא דשמיא גדולה מה בכל זאת הקושי שאנחנו בשליחות האישית שלנו מפחדים ממה יאמרו אבל מה יגידו עליי מה יגידו עליי
לפעמים אתה לא יודע אפילו שאתה מפרק את זה לכסף קטן אתה לא יודע אפילו מי זה מי זה האלה שיגידו עליו אתה בכלל לא יודע מי זה
אבל אתה חי אתה חי עם הפחד הזה הפנימי יש פה איזשהו לוחמה פסיכולוגית מלחמה קרה של היצר הרע וזה השלב השני של המלחמה
שהוא יצליח להפיל אותך בזה שהוא ייתן לך לחשוב שכולם חושבים
ואף אחד לא חושב אף אחד לא סופר את זה ואף אחד לא סופר אותך אף אחד לא שם לב אליך בכלל אתה מרגיש וזה האדמור הזקן כבר בהתחלה ספרטניה
בחר ללמד אותנו
נתניה בסוף פרק גימל במידה משביעים אותו תהיי צדיק ואל תהיה רשע הוא שואל לאדמור הזקן באפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה אהיה בינך כרשה
מי זה מי זה ראיתם בן אדם שכל העולם כולו כל העולם כולו מבוספת המילה אומרים לו שצדיק אתה אין אחד כזה אז אז למה הביטוי הזה או מפרשים החסידים האדמור הזקן התכוון להגיד שהעולם הפנימי שלך אומר לך ככה יש הרבה פעמים שאנחנו אומרים אמירות פנימיות ושמפרקים אותם אין להם שום שחר
אתם רואים את זה חזק מאוד על ילדים בבית הספר במיוחד בכיתות
זאת אומרת ד וו
אתה יכול לראות ילד שיכול להגיד לך
אבא לכולם יש את זה אבא כולם נוסעים אבא
כולם נוסעים אמא תתני
לי אני לא אתה
מתחיל לפרק את מה שהילדים אומרים לך מי זה הכולם האלה זה בסך הכל איזה ילד אחד שולי בכיתה ושגם הוא רק עבד על הבן שלכם ובאמת אין לו הוא רק סיפר לו שיש לו לכולם יש
אפילו כל העולם כולו אומרים לך זה עציסה האישית שלך זה לא כולם זה כולם הוא דמיון
עכשיו אני מגיע לטיפ
שהוא יכול להישמע טיפ טיפה מוזר טיפ שנשמע טיפ טיפה מוזר
הבעל שם טוב
כתב
כתב הנחיות הנחיות לחיים
וצרפו את ההנחיות האלה בשם בתוך ספר שנקרא צוואת הריבש מה זה הריבש רבי ישראל בעל שם
אז הבעל שם טוב בצוואת הריבה שמעניק לנו טיפ איך אנחנו יכולים לחזק את עצמנו
שנוכל בסיעתא דשמיא ללכת נגד הסרם
בכלל בדברים שאנחנו צריכים ללכת
נגד הזרם אז הוא במילה אחת אני אגיד את זה קודם כל במילה אחת ואחר כך אני רוצה במיוחד לצטט את הלשון שלו משום שזה זה חמוד הלשון שלו כמו שהוא כותב אותה זה מיוחד אז הוא אומר ככה
המילה אחת קוראים לה גאווה
אנחנו תמיד יודעים שהגאווה היא מעידה מאוד שלילית אבל יש לה גם כן משהו חיובי הוא אומר אם האדם ירגיש בעצמו
אני מיוחד אני מיוחדת
יש לי את זה אני אני לא אני לא כמו כולם יש לי נשמה גבוהה והוא יחיה הוא באמת יאמין בזה אז כשהוא יגיע למצב שכל העולם כולו צוחקים עליו ואומרים לו טיפש אתה מה הוא יענה להם כי לכם אין נשמה כמו שלי אפילו אם הוא לא יגיד את זה בפה אבל יהיה לו איזה שהוא חוסם פנימי שהוא יוכל להחזיק מעמד גם בשעה שעומדים כנגדו הרבה אז קודם כל זה נכון שיש לו נשמה מיופלת כי בכל
אחד יש לו את התיקון שלו וכל אחד יש את הייחוד שלו
אבל אם בני אדם לא תהיה לו את הגאווה הזאת אז כמו שאומרים הוא נופל
כפרי בשל לחיצונים שמתלבשים באותם אנשים שנוהגים עליו וצוחקים עליו ומבזים אותו ומזלזלים
בו
ומנסים למנוע אותו מהתיקון הפנימי הנשמתי של מה שהוא צריך לעשות
אני לא רוצה להכיר את הלשון של הבעל
שם טוב הוא אומר ככה
ויחשוב שהוא מבני העולם העליון
הבעל שם טוב משתמש פה בלשון טרמינולוגית העולם העליון כשהעולם העליון זה מושג והוא מושג מאוד מאוד גבוה ואף בן אדם לא יכול להעיד על עצמו אם הוא משם או לא משם הוא בכל זאת מייעץ לו הבעל שם טוב ויחשוב אתה תחשוב שאתה מבני העולם העליון אף על פי שלאו דווקא
שזו המציאות אבל אתה תחשוב
ולא יהיו חשובים בעיניו כל
בני האדם עדרים בעולם הזה
אתה יודע מאיפה הנשמה שלי מה אצילות מה אתם כולכם איפה אתם לא נוגעים בקרסוליים של האקס ציפורן הקטנה של הרגש
ברור שמדובר פה באיזושהי מחשבה שהיא על סף הדמיון אבל המחשבה הזו אמורה לבנות את האדם שהוא יוכל לעבור ולצלוח את התיקון של הנשמה שלו ולא יפול
בפני המנהיגים והוא ממשיך ככה
כי כל העולם כולו כגרגיר חרדל נגד העולם העליון
ויהיה= בעיניו עם יואב
או ישנעו כי אהבתם ושנאתם
אינם כי כל
העולם הוא כגרגיר חרדל נגד העולם העליון
ויש= בעיניו אם יאהבו או ישנאו כי אהבתם ושנאתם אין כלום כאילו לא= כלום בן אדם מגיע למצב כזה 100 בכלל בטח זה
איך אומרים שתול
זה זה גאווה בלי ספק שבתנועה התנועה בנפש זה עורמות רוח
כן יש בהחלט משהו חיובי בדבר כי אין טוב ולא רע מאף אתה יודע אתה הרי כמובן אנחנו יודעים את זה ולכן בהחלט אנחנו יכולים ללמוד מכאן טקטיקה
מאוד טובה מאוד עמוקה שהאדם
צריך גם להחזיק מעצמו
כמובן לא בשביל להשפיל אחרים בשביל להשפיל אותם אלא כדי שהוא מנסה לעצום מגננה שלא ישפילו אותו זאת אומרת שהוא לא יהפוך להיות אבק בפני המנהיגים עליו בעבודת השם אז זה
שהיא חשובה יכולה לעזור לנו ביומיום עכשיו פה השאלה היא איך אנחנו יכולים להבין
אני חוזר עוד הפעם קצת בזווית שונה לשאלה ששאלתי קודם
איך אנחנו יכולים להבין את זה שיש כל כך הרבה אנשים אני אשאל אותם שאלה תגידו לי אבל לא בגלל שאנחנו מזכוכיסטים אני שואלת את זה ברצינות
איך נראה לכם
היהודי
מצפצף
על כולם
או שהוא כל הזמן חושב מה יגידו עליי כולם
ליהודי קצת יותר קשה בנקודה הזאת מאוד מאוד נוגע לו מה יגידו עליו הוא רוצה להיות בסדר עם כולם
היהודי בנקודה יש לנו אנחנו איך אנחנו נקראים בני ישראל עכשיו מי אנחנו קוראים בני ישראל יעקב אבינו אבל יעקב היה עוד שם יעקב ואז קודם השם הראשון שלו
מה היה יעקב זה השם האורגנלי שלו עכשיו השם שנוסף לו זה שם ישראל השם יעקב מסמל עקב כמו שאומרים סליחה אני ברצפה
מה זה ישראל שר
מתי הוא קיבל את השם הזה
ישראל זה בדיוק שהרבי מדייק אותו באחת מהשיחות שלו
בשנת תו שין מ' 1000 הוא אומר מתי הוא קיבל את השם ישראל אחרי שהוא נלחם
והצליח להנצח את לבן ואתרו של עיסא ואת עיסא אז הקדוש ברוך הוא אמר לו המלאך אמר לו לא יקרא עוד שמך יעקב כי אם ישראל כי שרית עם אלוקים ועם אנשים ותאכל
מכאן הרבי לומד הוראה יהודי יש לו טבע ראשון ויש לו טבע שני
הצבע הראשון של של יהודי זה צבע של אבל כשלוחצים אותו
הוא הופך להיות חזק וקשה כמו סר כמו ישראל הוא מתחיל עם יעקב והוא עובר לישראל
הזית כשקודשים אותו נותן שם לא יהודי כשלוחצים אותו הוא נותן לכן אם בן אדם עבר חיים אז הוא עבר לשם ישראל אבל לא תמיד זה הצד הראשון שלו זאת תמיד הטבע הראשון
עכשיו תראו איזה טבע חזק יותר צבע ראשון או טבע שני
כתוב שצבע שני חזק יותר אבל טבע שני הוא מצריך איזושהי מלחמה קיסרית עם אלוקים עם אנשים מתוכל
אתם יודעים שכל בן אדם אומרים מאחורי אדם גדול עומדת אישה גדולה זה לא רק בביטוי זה גם זה גם בכמו שאומרים בסוד וגם זה ככה האישה מגלה הרבה פעמים את הכוחות של האיש יעקב אבינו מה הייתה האהבה הראשונה שלו רחל איך רחל נקראת רחל הייתה נערה אישה שלא צריכה להשקיע בכלום היא נראית טוב
כולם רוצים אותה אין
שום בעיה אין לה בעיות בכלום הכל הולך לה חלק
עוד לפני שלא היו לה ילדים זה היה השלב הראשון יעקב רוצה אותה בתנך כתוב שבחינת רחל עליה נאמר כי רחל לפני גוזזיה נעלמה
כאילו כשבאים לגזור את הצמר של הרחל היא שותקת ננסה להוריד את הצמר של של רעמת שערות של האריה
נראה מה
יעשה לך אבל רחל לפני גוזזה נעלם השותקת
אומרת תורת החסידות כשמישהו רחל
לבחינה זה בחינה קבלת מישהו בבחינת רחל בחינה לא משנה אם יש פה מישהי שנקראת רחל לא מדברים על השם מדברים פה על בחינה
הבחינה של רחל זה בחינה כזאת
שאני לא מתמודד ובגלל שאני לא מתמודד
אני שטוח כי רחל לפני גודזיה נעלם תעשה איתי מה שאתה רוצה
ואז אני לא מגלה באמת את הכוחות הפנימיים של הישראל שבי אני נשאר יעקב יעקב כשהוא חיפש לעצמו אישה כשהוא היה יעקב הוא חיפש לעצמו אישה
את מי הוא מוצא
את רחל כמובן
יופי אבל אחר כך לאה לאה קודם כל לא הייתה נראית כמו כמו רחל ומעבר לזה גם לאה כל הזמן חיה בפחדים בלוחמה פנימית כי פחדה שהיא תצטרך להינשא לעיסה ככה היה מקובל באיחור בימים ההם
והיא חשבה שכך זה יהיה בה יעקב ויתחתן עם לאה לא ברצון ובאהבה זה נקרא אלא בעורמה
ואז מה קרה אז הוא קיבל בעצם את הכוח הגדול שלו מי זה השבטים החזקים
איפה השבט החזק מי היה יהודה איפה יהודה ממי הוא נולד מלאה זאת אומרת העוצמה איפה הוא
קיבל את העוצמה החזקה דווקא כשהיא באה לו האישה הזאת הלוחמנית
שהיתה צריכה תפילות הייתה צריכה בכיות והיתה צריכה השתדלות היא הייתה השתדלות כאן הוא קיבל את הכוח של ישראל ישראל
זה בחינת לאט גילוי מבחינת לאה ישראל
וזה בדיוק העניין אצל כל אדם זה ככה כי יעקב אבינו הוא סמל של כולנו אנחנו אנחנו זרעים שלו
אנחנו כולנו בני ישראל שבשלב הראשון אנחנו מחפשים את את הרחאל את בחינת הרחל של העבודה הקלה וזה זה עולה לנו אחר כך ביוקר אחר כך אחר כך זה
עולה לנו ביוקר אין ילדים מזה זה
לא פה זה
לא שם זה קשה ואז לא לא אני מדבר
על יעקב עכשיו אני לא מדבר על רחל
הבחינת יעקב כשהוא מחפש אותה מה הוא מחפש לבחינה אחת ואילו אחר כך בשלב המתקדם האדם תופס את עצמו שאין אין ברירה צריך לעשות משהו ואז הוא מרים מרפקים ואז הוא מקבל את הכוח שלו כישראל זה הטבע השני וזה בעצם גם כן דבר שאנחנו יכולים לקחת אותו
תראו עכשיו אני מגיע לדבר שהוא מאוד מאוד מאוד חשוב אולי הכי חשוב יש לפעמים שאדם צריך ללכת נגד הזרם של עצמו
מה פירוש בדרך כלל האנשים המוכשרים והמוצלחים זה אנשים שבטבע הם מסוגלים ללכת נגד הזרם
אתם ראיתם אותם בכל מיני מקומות בחיים שלכם ראיתם את האנשים האלה או את הנשים האלה
שלא מעניין אותי מה שעושים כולם כולם הלכו עכשיו לא
אני יודע שם לבילוי
וזו או זה נשארו לעשות משהו אחר שמעניין אותם הם אוהבים לנגן הם נשארו לבד לנגן לעצמי
אוהבים ללמוד אפור ללמוד הם לא הלכו אחרי כולם יש כאלה אנשים והם בדרך כלל
האנשים שאיך אומרים מצליחים מתקדמים הם לא נסחפים אחרי כולם לא דגים מתים
אבל
כשהאדם התרגל פעם אחר פעם ללכת אחרי אחרי כמו שאומרים אחרי
הזרם של עצמו ולא אחרי הזרם של האחרים אז הוא כבר אז הוא כבר מתחיל לזרום
בזרם של עצמו
והאחרים כבר נגדו
ואז זה יכול לקרות לו מה שקרה לאותו טייס לי אחד על טייס שאם היו יוצאים קבוצה אחד ראשון מנווט הראשון
והשלושה אחריו או 4 אחריו והוא יורד למטה זורק פצצות אור והם אחר כך באים לעשות את הפעולה
אז באיזשהו שלב ב-1 האימונים הוא טעה והוא נכנס למין סחרור כזה שהוא הרגיש שהוא נמצא למעלה והוא צריך לרדת למטה ובאמת הוא היה במצב אחר
וכן ואז הוא מושך את את המוט של ההיגוי והוא בעצם מתחיל לצלול והוא לא מבחין
עד שעה השעונים
קופצים לו וצועקים לו והוא לא מתרשם מהם
זה הטיה זה הטייס
זה לא מתרשם
טייס כדי להגיע לרמה כזאת הוא צריך להיות מאוד מוכשר ומאוד עקרוני ומאוד עוצמתי ומאוד הולך נגד הזרם אז הוא הולך והולך והולך והולך הוא לא שם על השעונים עד שהחבר'ה כבר צועקים לו במכשיר קשר
עוד שניה אתה מתרחק תרים
את הספיק למעלה מה אתה רוצה שטויות
ואז הוא הציל את החיים של עצמו ברגע האחרון והוא אמר משהו שהוא סיפר שגם אז שהוא הרים את הזה דחף אותו קדימה
הוא האמין שהוא עושה שטויות הוא רק בגלל שהם ממש צרכו לו במכשיר נו יאללה בשבילכם
מה זה אומר זה אומר שהשאר בנאדם הוא מאוד מאוד מאוד מאוד בזרם של עצמו זה עלול להיות מסוכן גם כן
אתה שאתה כבר
בזרם של עצמך יותר מדי
הנדרש ממך עבודה להתחיל ללכת נגד הזרם של עצמך
כשם שבדרך כלל בני האדם שהם הולכים אחרי המנהיגים הם צריכים לשבור את המידה שלהם לכיוון ההפוך הוא צריך לשבור לכיוון ההפוך לפחות מדי פעם שזה יהיה אפשרי אצלו שזה יהיה אצלו בריאליות אחרת המצב יהיה מאוד מאוד קשה
תמיד בשלב הראשון שהאדם נדרש ללכת נגד הזרם אין נגד הזרם של האחרים הן נגד הזרם של עצמו
האדם מרגיש מופסד בשלב הראשון
אבל לטווח הרחוק יותר הוא תמיד מורווח לפעמים הוא זוכה לראות את זה בסמיכות
לויתור שהוא עשה
ואז הוא יכול ללמוד מזה מסר לכל
החיים אני רוצה לשתף אתכם בסיפור שאני הייתי קרוב לסיפור הזה
איזור דתי
בניין תחת הבניין יש חנויות
חנויות לכלים לכל מיני הבעל חנות מוכר גם אמבטיות
לילדים קטנים לתינוקות הוא מעמיד את האמבטיות שלו מחוץ לחלון מחוץ לחנות זה יותר שהוא לוקח חצי מדרכה עם כל מה שהוא מניח שם
כיוון שהם אנשים דתיים לבית משפט הם לא הלכו אבל הם לקחו אותו אנשי הבניין שזה הפריע להם הם לקחו אותו לדין תורה
היבט דין היבט הדין
בדק מה שבדק והגיע למסקנה שמה שהוא עושה זה בסדר
בעל החנות כל תושבי הבניין קיבלו את הפסק הדין בסדר קבעתם קבעתם
היה אחד שלא קיבל את הפסק דין וכל הזמן הציס ודיבר והוא דיבר נגד האב בית דין נגד
הדיין הראשי הוא דיבר מאוד מאוד בתוקף זה לא אני הייתי
והוא היה חשוף התנהג ממש בחוסר בערך ערב
אני לא זוכר כמה זמן עבר זה כבר סיפור לפני זמן עבר זמן
והוא גר בקומה שלישית הילד שלו בן שנתיים ישב במרפסת
ושיחק והוא קיבל איזשהו סחרור אני לא יודע בדיוק איך זה קרה הוא נפל למטה לתוך האמבטיות
שבר אמבטיה אחת אמבטיה שנייה נבדקה השלישית נשארה קיימת והילד יצא חי 3 קומות
ואז היה לו מאוד מאוד
בושה בעצמו מעצמו
על על על היחס הזה שהוא נתן לפסק הדין מה מתברר
מתברר שהרבה פעמים זה דוגמה למה שקורה לנו הרבה פעמים
שבדבר שאנחנו הכי הכי הכי לא מסכימים
מתברר ששם נמצאת את הישועה שלנו
ושם נמצא הנס שלנו ושם נמצא האושר שלנו והמזל שלנו
אבל משום מה אנחנו בורחים משם דווקא משם
למה זה ככה משום שה יצר ההוא מנוול
אז הוא דואג להסתיר מהאדם את התיקון שלו להרחיק
ממנו את התיקון שלו
וכן הלאה זה בא בהרבה הרבה וריאציות
לכן חשוב שנדע את הדברים מראש גם כאשר האדם עושה איזשהו ויתור וגם כשנדרש מהאדם ללכת נגד הזרם שבדרך כלל בני אדם שעושים להם פסק דין נגד למה מה שהם רוצים אז הם כועסים לך נגד הזה ככה יצא כנראה שככה היה צריך להיות לך תנסה ללכת נגד הזרם נראה אתה עוד תרוויח לא תפסיד
מהעניין לא אכפת לך אז באיזה שהוא שלב האדם
מגלה שזה היה כדאי
היה משתלם וזה היה= אולי לא בטווח הקרוב בטווח הרחוק אדם יכול להגיע לזה
נוספת כשהאדם הולך נגד הזרם לפעמים זה כל כך קשה
שהוא נופל ונשבר באמצע הדרך גם על זה צריך להגיד
צריך להגיד את האמת כשאדם מנסה ללכת נגד הזרם אפילו בדברים אמיתיים שהם באמת צריך ללכת הוא נופל באמצע הדרך
אתם מכירים יש שלמה המלך אנחנו עובדים קוהלת אבל יש לו גם משלי יש לו ספרים נוספים אחרים בעזרת השם
אנחנו נגיע אליהם אז שמה שמה בשלמה המלך אומר לך אל הנמלה צל הוא ראה דרכיה וחכם אז השאלה ששאלתי את עצמי מה זה וראה דרכיה וראה דרכה מחכה מה זה דרכיה ראיתי אחד הפירושים יפה אתם בטח שמתם לב שלפעמים נמלה מחליטה שהיא צריכה לעלות על הקיר
היא עולה היא מגיעה עד איזשהי מהמורה קטנה בקיר בשכטל יש שם משהו והיא נופלת למטה מהתחלה שמתם לב מה היא עושה מיד מתחילה עוד פעם
זה יכול להיות 3 וארבע וחמש ושש
פעמים הגיע לאנשי
רצתה
אומר לך שלמה המלך לך אני אל הנמלה צל
הזה זה האדם שהוא עם החומר הנמלה באיזה יום נבראה ספר פרשת בראשית באיזה יום נבראה הנמלה
העופות והשרצים והרמסים ביום חמישי האחיות והבהמות והאדם ביום השישי היא נבראה לפני האדם יש לה איזה שהיא איזה שהוא יתרון
היא האדם הוא עשוי מחומר מחומר
עבה שלא הולך לו
הוא חוזר הביתה הוא אומר לאישתו אני חושב שזה לא בשבילי זה לא זה לא בשבילי למה כמה פעמים ניסית
פעמ פעמיים ראית כמה פעמים אם היא מנסה ונופלת הוא רואה דרכיה עוד פעם היא עולה לדרך+ פעם היא עולה לדרך ונופלת+ פעם וחכ מתי תהיה חכם שתלך עוד פעם+ פעם הרבה פעמים הנפילות שלך יש לך מה ללמוד מהנמלה אל תתפעל מהנפילות ואני אגיד לכם עוד משהו
היה לי פעם שעות
מחוגים נפל על הרצפה הספיק לעבוד
הלכתי לשעה
הוא אמר צריך להחליף בטריה החליף בטריה לא צריך לעשות כלום רק בטריה
קליק בקריירה שעון אמרתי לו אני רוצה לשאול אותך איך זה קרה בנס שבדיוק באוויר השעון הספיק לעבוד הבטריה נגמרה תוך כדי שזה נפל באוויר איך זה יכול להיות
אז הוא אמר לי זה לא ככה
הבטריה הייתה חלשה
שהוא קיבל מכה היא הפסיקה לעבוד בגלל שהיא קיבלה מכה היא לא הפטרייה היתה חזקה היא הייתה מקבלת
מכה היא לא היתה
למדתי מזה הוראה גדולה בעבודת השם יש לפעמים שקורה משהו השעות מפסיק לעבוד אין לי כסף אין לי כח אתה חושב שזה בגלל שבאמת השעון מקולקל השעון לא מקולקל אבלטריה קצת נחלשאר
פשוט סיבה שולית בצדדית וכשהבת הרי נחלשת אז כשהיא נופלת היא מפסיקה לעבוד
זה לא דבר אמיתי תלמד יש לפעמים שיש סיבות צדדיות שמפריעות לך
אולי
אתה רעב
אולי אתה עייף אולי מישהו עצבן אותך אבל זה לא אומר שאתה לא יוצלח יש לך סיכוי
והאדם צריך לקחת את זה בחשבון כל פעם שהוא מנסה לעשות איזשהו דבר הוא מנסה מנסה ללכת נגד הזרם ולא הולך עד שלא ישים על עצמו סטיגמה שזה אני זה לא הולך
לי אני לא= לי זה לא שייך
וכן הלאה וכן הלאה
אנחנו לקראת סיום קשה מאוד לאדם ללכת נגד הזרם זה עבודה קשה נכון בפרט כשהאדם רואה שהוא חלש
כל זה אני צריך עכשיו לעשות הרבי באחת השיחות התייחס לבעיה הזאת ואומר שבן אדם צריך ללכת נגד הזרם הוא צריך לדעת שאלוקים איתו
אם אתה תחשוב שזה רק אתה סביר להניח שלא תצליח אבל אם אתה יודע שאלוקים נמצא איתך ואלוקים יעזור לך והוא יתן לך כוחות אתה צריך רק להתחיל לנסוע אבל אפשר הכוחות הוא יתן לך תהיה לך סיעתא דשמיא אנחנו אומנם בפרשת בראשית אבל הרבי קישר את זה לפרשת נוח
נח היה אדם יחיד מכל דורו וראו ואשתו ובניו אבל בעיקרון יחיד בכל דורו שהיה ישר שהיה צדיק כי אותך ראיתי צדיק לפני בדור הזה אותך בלבד וכל השאר לא
נח הרגיש לבד נוח הרגיש אני נמצא בעולם של מושחתים הקדוש ברוך הוא החליט שהוא מאבד את כל אותם המושחתים במבול בדואר ונוח החזיק מעמד 100 20 שנה ואחר כך הוא גם כן
ואחר כך הוא גם כן יצליח לצאת מן התיבה ולבנות את העולם מחדש כולל את הדומם והצומח והחי
והיה מדבר את כולם לבנות מחדש אז הרבי אומר מזה בני האדם צריכים ללמוד הוראה שגם
כאשר אתה רואה שכולם נגדך
נוח
אין לי בד לבד לבד לבד לבד
וכל העולם נאבד
וכולם נגדו וכולם רוצים להילחם בו ובתיבה שהוא בנה
והוא הצליח לנצח את כולם איך זה יכול להיות הוא הצליח
לשרוד את כל הטרגדיה הזאת של המבול איך זה יכול להיות
כי אלוקים היה
איתו אז אמר הרבי כל אדם באותה שליחות שהוא צריך ליישם צריך לי ללכת נגד הזרם נגד האנשים הלא ישרים וכן הלאה הקדוש ברוך הוא נמצא איתו ונותן לו סייעת תשמע שהוא יצליח ורק אני אסיים במילה אחת של פרשת בראשית בראשית אומרים חבל בית ראשית
בית ראשית שתי רשויות ראשית אחת כנגד התורה שנקראה ראשית
וכנגד ישראל שנקראו ראשית הרבין נותן כזה לימוד הוא אומר כאשר בן אדם הולך נגד הזרם וכולם צועקים לו היה אדם מטורף אתה משונה אתה זה יגיד להם אתם טעות כל העולם הזה נברא ראשית הוא נברא בשבילי ואני נבראתי כדי ללכת עכשיו בכיוון הזה
אז מה אתם מבלבלים אני בכיוון הנכון כולכם טועים וזה איזה שהיא תנועת נפש שיכולה לעזור לאדם להתקדם גם
באותם הנקודות שהוא צריך להתקדם נגד הזרם
ובאותן הנקודות הוא יצליח בהן אני רק אסיים חברת הכנסת יוליה כהן מדי אצל הרבי ביחידות פעם
והרבי אמר לה שהנוער מחכה שיגידו לו דברים ברורים
הנוער בישראל מחכה שיגידו לו ללכת נגד הזרם אז רבי השר אמר אני לא מתכוון ללכת נגד החוקים ונגד המשטרה אלא ללכת נגד
חרם ללכת נגד המוסכמות שאינם חוקים וזה חייבים לעשות וזה צריכים לעשות ורק בצורה כזאת מצליחים לגדל נוער שפוי גבירתי כך הוא אמר לה הנוער מחכה למפקד שיגיד לו בוא אחרי אתם עסוקים יותר מידי בנאומים יותר מידי בדברים גדולים אבל חינוך שזה הנקודה הפשוטה זה חסר אדם כל אדם צריך לקחת על עצמו את הנקודה הזאת להיות נר להאיר
לא רק נר גם לפיד שמאיר ושאנשים יכולים לצעוד אחריו אל תתבייש ידידי אמנם אני לא יודע מה התיקון שלך אבל דבר אחד אני אומר לך
אל תתבייש ללכת נגד הזרם זה חלק מהתיקון של בני אדם אין לך ממה להתבייש
מי שלא הולך נגד הזרם לא מצליח אל תתבייש בזה אתה עושה את האמת שלך אתה מתנהג בהגינות אתה מתנהג ביושר אתה מתנהג בשפיות
אז אפילו שאומרים לך שזה לא דבר
שיהיה פה ושם
אל תתבייש תנסה תעשה והשם יהיה בהצלך אם אתה מצליח לעשות כן אחרי שכל כך הרבה אמרו לך לא זה שלך
זה אומר משהו זה שייך לך זה פנימי כן נדע או לא נדע אלוקים יעזור שאנחנו נדע מה השליחות שלנו אבל שבכלל יהיה לנו את הכח בכלל שיהיה לנו כוח לעמוד נגד הזרם אדם שאין לו בכלל את הכוח הזה גם אם אלוקים יגלה לו מה הוא צריך לעשות זה לא יעזור שום דבר את הכוח הזה אתה צריך לסגל לעצמך עוד קודם זה חשוב מגיל קטן מגיל קטן לתת לילדים
את האפשרות הזאת אז מה וגם לגיטימי אבל לכולם יש קלמר כזה
אולי אני פרימיטיבי על קלמרים אני מדבר
עזוב אותך אבל זה קלמר טוב שימו לב פס
שהשם יעזור לכולנו שנצליח לעמוד נגד הזרם משום שתדעו לכם אנחנו לא נוכל לברוח מזה אין עם לבדד דיסקון או פגועים לא התחשב זו הייתה הצלחה שלו תמיד שלא התחשבנו בגויים הצלחנו תמיד שלא התחשבנו יותר מידי בגויים
מה שהעם הזה ידע לעשות ב-60 שנה של המדינה הזאת מה שהם ידעו לעשות בהתחלה מה זה לא להתחשב
להיכנס לאיזה נמל של צרפת לגנוב משם כמה ספינות באלף ברחבי כאילו זה אנחנו פה ושם ושם וכל העולם מגנה אותנו אנחנו מוציאים לשון ארוכה איפה העם הזה
איפה העם לבד דיסקונט היום כל פיפס התנצלויות ועניינים ופה טוב השתנו העטים אבל הטקטיקות האלה צריכות לחזור כדי שלא נצטרך לקבל הרבה
שרית עם אלוקים
כדי להחזיר לעצמנו את הישראל את הכבוד