תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
נולד לנו בשעה טובה בן זכר
שני הורינו מנוחתם עדן זה שאלה שנשאלה
בעלי רוצה לקרוא את השם של הילד על שם אביו אני רוצה על שם אבי עכשיו באה אישה החסודה הזאת הצדקת והחסודה הזאת והיא מוסיפה לך מילים שאיך אומרים זה איך אומרים כוח מיוחד שנתן לאישה
האני זו שהחזקתי אותו טד חודשים
ברכמי ונצטערתי צער העיבור והלידה איך אומרים זה מי שיודע לקרוא בין המילים
זה הערת אזהרה לרב איך אומרים תיזהר אם לא תפסוק לטובתי ואז בסוף השאלה מי צודק אבל עמי צודק הזה זה איך אומרים מי צודקת
איך אומרים החי וראיה אהובה אשר כנפשי רגע לפני שאנחנו עוברים לשיעור אבקש את תשומת ליבכם
אני מבקש את עזרתך היום
לקחתי על עצמי וסייעתי דשמיא ובעזרתכם הנדיבה להחזיק את כל הוראה ומשפט כהמשך של מורי ורבי הרב מאיר אהרון לרב השלום מורי ורבותי אנא ממכם תעזרו לי להחזיק את הכולל בהרחבה בגשמיות ובאופניות להחזיק את הדיינים להוסיף עליהם לעלות מחיורה ויראת שמיים והקדוש ברוך הוא ישלם לכם כדמולכם הטוב ובאה בחיי במזונה ובכל רוויח בסיעתא דשמיא
שתראו אותה בפועל ממש כל שקל ושקל שאתם נותנים יחזור אליכם ביתר שאת ביתר עוז ותראו ברכה והצלחה בכל מה שאתם צריכים גם בגשמיות גם ברוחניות וגם בחינוך הילדים למטה
בתיאור הסרטון ישנו לינק שאפשר באמצעותו לתרום באופן ישיר תבורכו מפי אליר
אומרים שהיה פעם זוג שעשו ביניהם הסכם שהאישה אמרה שהיא אחראית על כל הדברים הקטנים בבית
ובעלה היה אחראי על הדברים הגדולים אבל אני אגיד מה דברים גדולים ומה דברים קטנים
זה ככה וככה זה נגמר אז אני רוצה לצטט בפניכם
ציטוט מספר בן איש חי
פרשת שופטים שנה שנייה סעיף כאף דלד
אומר הבן איש חי ככה
במקום שנהגו לקרות בין הנולד ראשון על שם אביו ואמו רוצה לקרותו על שם אביה לא יוכל הבעל לעשות רצון אשתו בדבר זה הוא מדגיש בדבר זה
אלא צריך להקדים ולקרות בין ראשון על שם אביב והשני יקראנו על שם אביה ופה הוא מוסיף דבר
שאיפה המקור שלו הוא פוק חזי מה ישאליק בן אדם ואביה כאילו מה קרה איתם מפני שקרא בן הראשון על שם אבי אשתו
וכנס נזכר בשדה הארץ חלק גימל סימן כאף בית
הלכתי לפתוח מה כתוב בספר שדה הארץ מוריי ורבותיי פלא פלאות
כותב וספר בשדה הארץ בשם ספר פרי הארץ
נדב היה הבן של אהרון הוא נקרא על שם חמיב חמיו של אהרון היה
עמינדב האבא של אלישבע
נכון אבל הוא קרא לבן הראשון על שם חמיו נדב עמי נדב הוא נתן לו רק את השם נדב
ואביהו הוא קרא על שם אביו אהרון אבי
הוא הוא אבא שלי
ונענש על הקדמת השמות
זה שהוא הקדים את השם של החותן שלו לפני שהוא הקדים את השם של אבא שלו עכשיו יש פה חידוש בתוך חידוש קודם כל המקור שלו
הוא כותב שזה כתוב במדרש אני לא מצאתי את זה בשום מדרש אז אני הלכתי לחפש מי שרוצה את האופוזיציה של הבן איש חי פותח את הספר הליכות עולם של הרב עובדיה אז ישתבח שמנו הרב
עובדיה כותב שגם הוא לא מצא את המקור של זה אבל הוא אומר שאם הוא כותב השדה הפרי הארץ
כותב אז אפשר לסמוך עליו טוב אז הוא היה לו איזה מדרש כזה אבל מה החידוש במדרש הזה זה חידוש נורא ואיום
אנחנו רגילים לחשוב שכשאתה קורא שם על מישהו אז בדיוק אותו שם פה אדם קוראים לו אמין נדב ונדב
זה נקרא על שמו אדם קוראים לו אהרון ואבי הוא הפך להיות על שמו איך אומרים נורא נוראות והוא אומר גם כן שיש על זה עונש
אז אז מה עושים צריך לקרוא קודם כל את השם אז זה עוד שאלה כאילו מה אשמים הילדים גם כולם דנים על זה כאילו מה
מה אשמים הילדים אומרים לא הילדים קיבלו את העונש שלהם לא דו ואביהו מהסיפור שלהם אבל זה מה השם אהרון השם אהרון על זה שהוא הקדים
אז אני רוצה לצטט מה המקור מקור להקדים קודם כל את השם של האבא ואחר כך השם של האמא הרמבן בפישו על התורה הרי כתוב שליהודה נולדו ילדים אז כתוב ויקרא שמו ותיקרא שמו שלה אומר הרמבם
ויש אומרים כי דרכם שיקרא האב שמא בכור האב קורה שם הבכור יש לו זכות לקרוא איזה שם שהוא רוצה ותקראם שם השני ועל כן
והיקרא
והשני ותקרא הוא מדייקת הלשון של הפסוק אבל הרמבם דוחה את זה אבל יש בעלי התוספות שהם נשארו עם הפירוש הזה אומר בעלי התוספות דע זקנים לבעלי התוספות
הוא מפימורי זכרונו לברכה שמעתי כי ככה היה מנהגם
הוא היה קורא שם בנו לבנו ראשון והיא קוראה שם לבנו שני ואם כן מן הדין היה לו ליהודה לקרוא שם לשלישי
והיא קראה לו שם כדי ככתיבת תקרא לכן הוא צריך לומר שהיה יהודה בחזיו בלדת אותו ולא היה באותו מעמד לקרוא לו שם לכן היא קראה פעמיים זה הסבר שבא זקנים
בעלי התוספות מוריי שנייה אני מיד שומע שוב אני נשמע בסבר פנים יפות מוריי ורבותיי אני רוצה לומר לכם האשכנזים לא נהגו ככה
האשכנזים לא נהגו לתת את הילד הראשון לאבא של הבת האשכנזי לא אמרתי עדיין חב"ד אני אומר לו אשכנזים נהגו לתת לאישה את הראשון ולכאורה מפני שהעיבור הוא באמת קשה ולידה ראשונה מסוכנת יותר
רשי כותב דמיה פחותים בלידה המבקרת המבקרת שיולדת ראשונה דמיה פחותים
וקודם בדמי הפמי הכוונה הכסף
השווי שלה הוא- קודם לידה מלאחר לידה למה זה מסוכנת היא אז יש לה סיכון אז בגלל שהיא מסוכנת כנראה בגלל זה הם ככה נהגו הרב מנשה קליין בשאלות התשובות משני הלכות מביא איזה שהוא ספר שלא מצאתי אותו בפנים אלא רק הציטוט שלו הוא מציין הוא בספר ברית אבות כתב ליישב קצת המנהג
באומרה המנהג של האשכנזים באומם שהשם הראשון שייך לאישה למה לפי שזאת לפנים בישראל
על הנשיבו לתלמיד חכם מעניק לו אביה אישה ערוכה לחתנו על שולחנו קסט בלעז כדי שחתנו יתמיד בתורה אחרי החתונה ועל פי הרוב אבל עד הראשון נולד בבית חמים ולכבודו היו מכבדים אותו ליתן שם לנכדו
הרבי באגרות קודש בחלק היי בעמוד קוף כאף דלד כותב את הדת זקנים הזו שהבאתי הריבי מביא שם במכתב
הרבי אומר דעת זקנים הנעל כותב שנותנים לאבא את הראשון ואז הוא מסיים ככה וזה לכאורה הנחיה לחבד ולכן לדעתי במקום שאין מנהג קבוע הנה על פי המנהל נתינת השמות צריכה להיות בסדר הנל אם אין מנהג קבוע שהאבא יתן רישיון
המענות המפורסמים הידועים מהרבה הם
שהעניין של רוח הקודש ניתנה
להורים
איזה שם לתת לבן וכשהיו שואלים את הרבי אז הרבי היה אומר זה לא העניין אפשר לייעץ לכם אפשר פה אפשר עכשיו הרב בעצמו יעץ כמה פעמים לתת על שם צמח צדק ודי למייבי או לתת על שם מורי חמי כל מיני עצות כאלה
אבל אתם תחליטו זה היה הנחיה של הרב אבל ישנו מענה שהוא יחסית מענה שהתגלה בשנים האחרונות
למשפחה זה מענה בכתב יד
הרבה כותב ככה בנוגע להשם בביתם תחיה כפי שתדבר עם בעלה שיחיה זאת אומרת תדברו ביניכם רוח הקודש שלכם אבל פה הרב מוסיף הערת אזהרה ובאם לא יבואו לדעה אחת
לא תצליחו להגיע לעמק= כהוראת הרב מרה דעתרה לכו לרב מר דעתרא איפה שאתם גרים מה שהוא יורה ככה תעשו זאת אומרת לא עצה פסק
אז אנחנו רואים שבמקרים איך אומרים שיש מריבות אז יש מקום גם להתערב עם הרב רואה שאנשים לא מצליחים להגיע לעמק= אז זה לא יהיה אסון שהוא יגיד את דעתו בכוח התורה הוא יכול לעזור לאותם אנשים
שהשתחררו כמו שאומרים מהמתח שהם הגיעו אז בואו נסכם
אצל מנהג הספרדי היה פשוט
שהאבא של האבא הוא קודם נותנים על השם של הצד של האבא קודם הזכות ראשונית ניתנת לבעל לבחור את השם ואחר כך לא משנה אצל הספרים לא היה משנה
אדרבה היה כיבוד אב לתת בחיים ויש את זה היה מנהג הספרדי ואחר כך
לאמא ואחר כך שוב לאבא וזה עכשיו המנהג של האשכנזים היה הפוך המנהגים המקורות זה המנהג הספרדי כי אתה רואה שגם הרמבן מביא שיש שנהגו בזה וגם דעת זקנים בעליעלי תוספות שהם אשכנזים הם גם כתבו שהיה מנהג הוא קודם והם למדו עם זה מיהודה והיקרא וה תקרה
יש שלימדו זכות על האשכנזים למה הם שינו מכיוון שהאישה הצטערה צער העיבור ונימוק
מפני שהוא גדל בדרך כלל אצל הזה אבל אבל מה אומר הרבי זה הכי חשוב הרבי לוקט לכאורה כמו הצד של הספרדים שהאבא הוא קודם זה כיבוד האב יש לו זכות ראשונים לבחור ואחר כך האמא אלא אם כן יש מנהג במקרה וההורים לא מגיעים לעמק= יש מקום לעזור להם גם כן שהם יוכלו כמו שאומרים להפסיק לריב טוב