ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

מהפכנות ושליטה

טוֹב מַרְאֵה עֵינַיִם מֵהֲלָךְ נָפֶשׁ, גַּם זֶה הֶבֶל וּרְעוּת רוּחַ 🔹 כיצד להפנות את הטבע היהודי של מהפכנות ושליטה לדברים חיוביים 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק ו פסוק ט

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

אנחנו בקהלת בפרק השישי בפסוק התשיעי אומר שלמה המלך טוב מראה עיניים מהלך נפש גם זה הבל ורעות רוח כמו שבדרך כלל אנחנו עושים נותנים את הפירוש הפשוט לפסוק ואיתו אנחנו צועדים למשך כל השיעור אני משתדל למצוא את הפירוש שיתלבש לנו בתוך המילים טוב מראה עיניים מהלך נפש
המצודת דוד מפרש אחד מהפרשנים הכי הכי מונומנטליים של התנך אתה יכול לראות אותו בקול פירוש של תנך הוא חכם פולני לפני כמו 200 שנה בערך אבל בעצם הפירוס שלו לא פירוש שלו זה פירוש שהוא מושתת על הקדמונים או שהוא כתב אותו בשפה יותר קלה מפרש המצודת דוד
שאילו אנחנו היינו רואים אילו אנחנו היינו רואים מה קורה לנפש לאן הנפש מגיעה תארו לעצמכם כשאדם מסתלק לאחר 120 אילו הציבור סביב היה יכול לראות כמו שרואים בן אדם חי היה רואה את הנשמה הולכת ועולה והיה זוכה גם לראות מה קורה לצדיק אדם שהיה גומל חסדים אדם שעשה מעשים טובים והיה גם זוכה לראות מה קורה לאדם שעשה- מעשים טובים היו רואים את זה בעיניים אז הוא אומר טוב מראה עיניים העולם היה נראה אחרת לגמרי העולם היה חיובי לחלוטין אז הוא אומר אז אולי באמת היה כדאי שאלוקים היה מראה לנו את הסוד הזה מה קורה עם הנשמה אחרי המאה ועשרים של האדם מסיים שלמה המלך זה לא= הרבה טוב
מראה עיניים מהלך נפש זה שהמראה העיניים הוא טוב יותר מאשר על מה על הילוך הנפש היינו רואים את הילוך הנפש זה היה דבר טוב טוב מראה עיניים מהלך הנפש כאילו שהייתה רואה את המהלך של הנפש אז אם ככה למה זה לא קורה אומר שלמה המלך כי המסקנה שלי במחשבה שניה שזה לא היה עוזר זה לא היה מועיל זה לא היה תועל תהילה
למה כי גם זאב ורות רוח מדוע וזה הנקודה של השיעור מדוע זה היה אבל מפני שאם האדם היה רואה מה קורה אם האדם היה רואה מה קורה לנפש תדעו לכם שמרוב פחד היינו כולנו משתדלים להיות אנשים טובים בכל התחומים ואז היינו עובדים את השם מירי
העונש ועבודה כזאת לא= לאלוקים הוא לא צריך אנשים שעובדים את עצמם הם עובדים משהו לתועלתם הוא מחפש אנשים שיעשו את העבודה לשם שמיים והוא משתמש המפרש משתמש בלשון של התנך במסכת אבות הוא לא רוצה שאנשים יעבדו אותו על מנת לקבל פרס כלומר על מנת לקבל תגמול הוא רוצה שאנשים יעבדו אותו שלא על מנת לקבל פרס שלא על מנת לקבל תגמול זה בעצם הפתיח שלנו שלמה המלך מסכם לנו שהיה לכאורה לכאורה ואני מדגיש את המילה לכאורה עם 3 קווים
היה לכאורה טוב שאנחנו היינו רואים כל מה שקורה שם בעולמות העליונים או כמו שאנשים אומרים אם היינו רואים את הגיהנום בעיניים לא היינו חוטאים לא צור לא צריך לראות את הגיהינום בעיניים משום שאם תראה אותו אתה כבר לא תהיה בן אדם אתה תהיה בעל חיים אתה תעשה מה שאתה תעשה מפחד ואלוקים לא רוצה אנשים מנוטרלים הוא רוצה אנשים שיכולים לחטוא שיש להם בחירה והם בחרו לעשות טוב כי הם בחרו ואפילו שמבחינה מעשית הם יעשו מעט מאוד כי זה היה תלוי בהם אבל המעט הזה= ולא מהרבה
אבל לא איכותי לא פנימי לא אמיתי אז אנחנו עכשיו בשיעור בעזרת השם מתחילים לנסוע לעבר המסלול של לעבוד את השם שזה בעצם המוטיב והכי חשוב שלנו בעולם שלא על מנת לקבל פרס להבין את משמעותו של המוטיב הזה של הכיוון הזה משום שכולנו רוצים לקבל משהו אז מה הפירוש הוא שלא על מנת לקבל פלאה איפה זה אוכף בעצם בעבודה הפנימית שלנו אז קודם כל יש לנו את צמד המילים בן ועבד בתורה הרבה פעמים אנחנו
תפילה מי שזוכר את התפילות זוכר את זה תפילות של ראש השנה ויום כיפור עם כבנים עם כעבדים יש הרבה פעמים דימויים של היחס שלנו בינינו לבין האלוקים לפעמים כאב לפעמים כבן מה ההבדל בין עבד לבין אומרת תורת החסידות ההבדל הוא לא בחלק המעשי הפרקטי שניהם עושים אם אתם שואלים מבחינה מעשית המלך או האבא שנביא לו כוס תה גם הבן יביא לו גם העבד יביא לו כוס התה תהיה מוכנה לשולחן באותה מידה אפילו באותה מהירות אבל איך אמר לי פעם אחת אתה רואה את הכוס תה הזו הביא לי כוס תה זה כוס תה עם אהבה הבן כשהוא מכין כוס תה זה כוס תה מאווה העבד שמכין כוס תה זה כוס תה בלי אהבה
עכשיו כשם שאנחנו מבינים את היחסיות הזאתי בתור בין בני אדם היחסיות הזאת קיימת גם ביחס שבין בין אדם לאלוקים בין הקדוש ברוך הוא לאדם ואנחנו מוצאים הרבה פעמים אנשים שכשלא מסתדר להם משהו וכשכאוב למשהו הם כועסים על אלוקים
ולפעמים הם אומרים שהוא לא קיים מאיפה נובעת בנפש התפיסה הזאת זה תפיסת יחס שבין עבד לאדונו ולא תפיסת יחס שבין בן לאביו מדוע משום שהאבד תמיד שם את עצמו במרכז הגם שהוא לא במרכז הוא העבד ובעל הבית הוא העיקר אבל העבד תמיד בכל דבר שהוא עושה הוא יחפש לראות מה התועלת שאני מפיק
מהמעשה הזה נכון אני עובד כאן אבל אני מרוויח אני אחר כך אוכל ככה אני אני עובד אבל אחר כך נותנים לי אני עובד הוא תמיד צריך את כמו שאומרים את הדובדבן של הרווח שבעסק מכיוון שהוא צריך את הדובדבן של הרווח אם אין רווח אם אין דובדבן אז אז כל העסק נפל כל העסק התמוטט אז הוא יכול לבוא ולהגיד גם כשמשהו לא מסתדר לו אין אלוקים משום שהיחס שלו עם אלוקים זה יחס של עבד ואני במרכז האלוקים הוא בשבילי לא אני בשביל האלוקים ומכיוון שכך הוא יכול למרוד בו גם כי הוא יכול לכעוס עליו הוא יכול להתעלם ממנו הוא יכול להגיד שהוא לא קיים
מה שאין כן בן יכול לכעוס אתה רואה בן ילדים שכועסים על הוריהם אתה רואה אבל לא אף פעם לא יגיד שהוא לא קיים היחס של בין זה שההורה במרכז האבא במרכז האבא במרכז ואני מחוייב לכבד אותם ומכיוון שאני חייב לכבד אותם אני יכול לכעוס הם עשו לי עוול אבל אני אף פעם לא אגיד שהם לא האבא זה אמא שלי אני אף פעם לא אגיד שהם לא קיימים שזה לא נכון כל העסק בלוף מכיוון שאחרי הכל אין במה
אז זה תנועה שהיא מאוד מאוד מאוד משמעותית ביחסיות שלנו עם האלוקים כשאנחנו מדברים על מישהו שעושה את עבודת השם שלו על מנת לקבל פרס אז תגידו אתם יש על מנת לקבל פרס ויש על מנת שלא לקבל פרס מי הוא הבן ומי הוא האבן הבן הוא לא על מנת לקבל פרס ללא אינטרס זה האבד על מנת לקבל פרס זה זה ההבדל ההבדל המהותי שביניהם על כל פנים אנחנו לומדים שיש מושג על מנת לקבל פרס שלא על מנת לקבל פרס וזה בן וזה אבן ואנחנו צריכים להשתדל כל היום שלנו להיות בנים לא להיות עבדים לא לחפש רק מה כדאי לי אלא מה צריך מה צריך לא מה אני משתלם לי בכל העסק הנקודה השנייה שהאדמור הזקן מסביר בספר אור תורה אור
הוא אומר על פרס מי שעובד על מנת לקבל פרס פרס מלשון פרוסה הוא עובד על מנת לקבל פרוסה ומי שעובד שלא על מנת לקבל פרס זה בגלל שהוא רוצה לקבל את כל הכיכר את כל הלכת כאילו זה זה הפוך מהפירוש הפשוט הפירוש הפשוט זה אחד שרוצה לקבל משהו הפירוש הפנימי זה שיש מי שמסתפק במשהו ויש לי שלא מסתפק במשהו קטן הוא רוצה משהו גדול עכשיו תגידו לי אתם אז מי זה טיפס שמסתפק בפרוסה על התשובה של האדמור הזקן שיש אנשים זה משהו בנפש אנחנו כולנו מכירים את זה מעצמנו שיש אנשים שהטבע שלהם שהם רוצים לקבל עכשיו מיד ולא משנה מה הפרוסה אומרים לך קח אותם מייד את הכיכר צריך סבלנות
ההבדל בין החכם ללא חכם האדם שעובד על מנת לקבל פרס זה אדם שטבעו כאן ועכשיו ולא אני לא רוצה לשמוע על המתנות אני רוצה את ההווה ואילו האדם שעובד של יולי מחפשת טיפוס שהוא בעל יכולת טיפוק והיא בעצם מגדלת ומרוממת אותו הייתי אומר שבקבלה כתוב שכל הקליפות כל הסיטרה
כל החיסונים הם כולם בתנועה כזאת של כאן ועכשיו במהות אני חושב רק על הרגע אנחנו מדברים כתפיסת עולם אתם יודעים שהם מצבי חירום זה מצב חירום ברור זה היה במצב קובע כשבן אדם צריך טיפול נמרץ לא מביאים רופא או מעופת
או איזה טבעוני צריך לעשות ניתוח עושים ניתוח אין ברירה בטיפול נמרץ אי אפשר לעשות משחקים עכשיו למה אני מביא את זה יש לי איזה הכרות עם עם ערבי ערבי ישראלי
לפעמים הוא שואל שאלות בשבע מצוות בני נוח לפעמים מה שנקרא מה שנקרא ערבי שרוצה לעשות את רצון השם אז הוא מדבר איתי מה אני חושב דיבר איתי לפני יום וחצי אני חושב אז הוא אומר לי אני חושב כל מה שהולך פה האחים שלי
מדבר על הזה הם טיפשים אמרתי לו למה אחמד אתה אומר ככה למה הם טיפשים אני מנסה להוציא לו שאני מספק למה למה הם טיפשים אז הוא אומר לי תראה בגדול הם יפסידו עוד יותר ממה שהם ירוויחו אין לך מושג הוא אומר אני אני לא אני לא מעורה כל כך אני גם לא כל כך שומע לא כל כך מתעדכן רק מה שקרה אבל אומר לזה אומר לי אין לך אין לך מושג כמה הפסדים כספיים הם סופגים כבר עכשיו
ולטווח הארוך הם הרסו לעצמם תדמית מאוד מאוד קשה והכסף חשוב להם מאוד אז אז אז אז אז מה קורה להם אומר יש לערבים טבע שכשהם מחוממים על משהו אז הם חייבים לפרוק את זה אז נדמה להם שזה קשור להר הבית או למסגד אלקצה או לא משנה מה משהו מחמם אותם אז הטבע של קנאת דם בכלל אצל המוסמלים המוסלמים קינאת זה אז הם פועלים באימפוסיביות והאימפולסיביות הזאת כך היה הסבר שלו אני אפילו לא לא צרחתי להתעמק בזה האימפולסיביות הזאתי עורכת אותה אחר כך אז אמרתי לו תודה רבה תרמת לי רעיון לשיעור משום שזה זה בדיוק הנקודה שאנחנו מדברים על פרס אתה מוכן לקבל פרס הנה ניצחנו שפכנו דם עשינו הראנו להם אבל כשאתה מדבר עם יכולת איפוק בטווח הארוך אתה תמיד הפסדת בתגובה המידית
צריך לדבר על ערבים זה עלינו אני אומר שתמיד כשבן אדם פועל באמפולסיבי זה כל אדם מכיר בעצמו אני אגיד את זה בניסוח אחר עדיין לא ראיתי בן אדם שפעל באמפוסיביות והוא לא התחרט לזה התחרט על כך או במוקדם או במאוחר אם הוא שפוי כן אם הוא שפוי אבל עדיין לא ראיתי בן אדם שהיה מתון והוא התחרט על כך לא מצאתי אותו אדם שהלך במתינות ובשיקול דעת הוא תמיד הוא תמיד הוא תמיד הודא לאלוקים שנתן לו את התכונה הזאת שהוא לא אמר את המילה הלא נכונה במקום הלא נכון אז אני חושב שזה בדיוק ההמחשה בעצם אמרתי כאן מה היא המתנה ואני חושב שזה המתנה הכי גדולה של מי שעובד שלא על מנת לקבל פרס מה הוא מקבל הוא מקבל מתינות
הוא מקבל מתנה מאלוקים שזה מתנת חיים היכולת לא להגיב מיד ואילו אדם שהתרגל להיות עובד על עובד על מנת לקבל פרס כיוון שכל הנפש שלו תמיד רוצה את התוצאות בצורה מיידית כן כל בכל דבר בכל דבר אז זה בא אצלו לידי ביטוי גם בכך שהוא גם בעניינים האישיים שלו וגם בחיים הזוגיים שלו גם בחיים גם בחיים החברתיים שלו הוא עושה לעצמו כצרות על ימין ועל שמאל בתגובות
בתגובות שהוא אחר כך מכה את הראש בקיר ומתחרט על מה שהוא אמר אז יופי אז יש לנו כבר כן מתנה אחת שהיא פרס גדול לאלה שעובדים שלא על מנת לקבל פרס מה מוטיב פה המוטיב פה ושאל תכוון בדעתך לעבוד על מנת לקבל פרס אבל זה שיהיה אחר כך מזה תוצאה תהיה תוצאה מזה הרווח בו יבוא
לכל אדם אני עובר לנקודה השלישית מה הייתה הנקודה השנייה שהפרס מלשון פרוסה זה היה הנקודה הנקודה השלישית לכל אדם יש בתוך הנכס שלו בחינת משפיע או בחינת מקבל או בלשון אחרת בחינת זכר או בחינת נקבה לכל אדם בין איש ובין אישה בין ילד או בן ילדה כל אדם יש לו את התנועה הזאתי של משפיע ותנועה של מקבל
החסידות אומרת שכל פעולה שאנחנו עושים יש לה תוצאות לתוצאות קוראים וולדות כמו שיש לדעת ולד ילד יש ילד בשרי ויש ילד שהוא תוצאה של משהו שעשית
עכשיו מגיע החידוש הגדול כל פעם שהפעולה שאתה עשית הייתה פעולת משפיעה בואו שנקרא לה פעולה זכרית והיית משפיע הילד שיוולד הוא יהיה גם כן זכר מה פירוש הוא יהיה זכר מה פירוש הוא יהיה משפיע הוא יהיה אקטיב הוא יהיה כמו שאומרים היום מוצלח ילד מוצלח ילד חכם
דרך אגב זה שא או מכנים ילד חכם בשם ילד ממזר כי רוב הממזרים הם חכמים בגלל הפעולה האקטיבית שהייתה שם כי אחרת זה לא היה קורה לא פעולה אקטיבית גם בתוך חיי הנישואים עצמם זה בא לידי ביטוי חזל אומרים היא שם עזרה תחילה יולדת זכר זה ביטוי זה זה אומר משהו אישה בדרך כלל מזרה תחילה כשהיה סיבה למה היא הבריאה
תחילה הייתה איזה שהיא השקעה של מישהו שגרם לה להבריא תחילה זה משהו כאשר יש מישהו שהוא בחינת משפיע סליחה שאני אומר את זה בעדינות אבל אתם תבינו כשהגבר לא חיפש לקבל אלא הוא חיפש להשפיע שהוא היה זכר שהוא לא היה נקבה במובן הנפשי הוא חיפש לתת לא חיפש לקבל אז התוצאה שתהיה מסוג של כזה קשר היא תהיה זכר התוצאה זה בא לידי ביטוי גם בתסמונת של בן בלבד אבל ברוחניות הקשר זה יהיה קשר שהולך ומתחזק רק שהגבר מה שמעניין אותו ומה שהוא רוצה להנות אז הוא עכשיו נקבה לצורך העניין הוא רוצה לקבל כיוון שהוא
בתנועה רוצה לקבל אז הקשר הזה זה קשר של דחליל זה קשר שאין לו קיום הוא לא מחזיק מעמד הרבה זמן זה הכל אומר האדמור הזקן בליקוטי תורה בשיר השירים למה זה מופיע בשיר השירים אבל זה רעיון שהוא מביא שם אז בהקשר שלנו ואני אומרת עם עם טיפ טיפה עצב בהקשר שלנו
יהודי בעצם הוא משפיע אלוקים ברא את היהודי בעצם כאקטיב כמשפיע כזכר כל יהודי בין איש ובין אישה התכונה היותר דומיננטית אצלו ותכונת ההשפעה סיפרתי כבר פעם ואני אחזור שוב מה שהרב ישראל מאיר לאו הרב של תל אביב שהיה פעם ביחידות אצל הרבי אז הרבי אמר לו יש לי שאלה שמטרידה אותי בכל המהפכות שהיו מאז ומקדם תמיד ראשי המהפכה היו יהודים מהפכה אני מסביר את הדברים של הרבי מהפכה זה תנועה זכרית אני קם ואני מנסה
לשנות משהו אני מנסה להילחם זה תנועה של מרד תמיד מהפכה זקוקה ליהודי משום שהקדוש ברוך הוא ברא את היהודי בנשמתיות שלו כזכרי כמשפיע ואילו את הגוי בתנועה הראשונית שלו אני אסביר עוד מעט איך שזה קורה לפעמים קצת אחרת אבל בתנועה הראשונית שלו בראה אותו הקדוש ברוך הוא כמקבל לא כמשפיע ולכן מהפכות קחו למשל את מצרים במשך 5 שנה מצרים לפי סדר אני בדקתי את זה חיה תמיד תחת דיקטטורים העם אף פעם לא קם למרד לא שרף אף פעם את המנהיג לא יצא להילחם מפני שמרד גובה דם מרד מצריך שאתה תשים את עצמך ואת הכדאיות שלך בצד
אני למען האידיאל ולגויים זה קשה זה לא הצבע שלהם לכן הם היו תמיד צריכים בראש איזה יהודי שהוא ישגע אותם מבחינת המרד ואז הם נשרפים אחריו אבל כאן באהבה לעצוב הקדוש ברוך הוא אמר לעיסה ברשע ש
שהוא ויעקב יהיו בבחינת ולאום מלאום יאמץ כשזה קם זה נופל כשזה נופל זה קם כלומר הכוח הזה להוביל הכוח הזכרי איך שקראנו לו זה כוח שצריך להיות אצל מישהו אחד כלומר או אצל היהודי או חלילה ההיפך ברגע שהיהודי לוקח את ה כמו שאומרים את המושכות בידיים והוא עושה את זה הכי טוב אבל זה בתנאי שהוא יודע לצפצף על כולם כי זו תנועה של מובילים של מהפכן מהפכן הפסוק שכתוב לו על הקיר בבית זה אין עם לבדה דשקון ובגויים לא התחשב זה מן תנועה כזאתי של אני שם עליכם פרס גדול או פגועים לא התחשב לא מתחשב במה שאומרים מסביב החברה מסביב התנועה הפשוטה
היהודי הראשונית של יהודי זה תנועה של הובלת מרד להוביל מרד ובתנאי שהטבע שלו זה טבע שהוא לא החליף אותו הוא לא המיר אותו במשהו אחר ככל שהיהודי יותר מתחשב יותר בגועים מתחשב הוא מאבד יותר ויותר מתכונת הנפש היסודית שלו התנועה התנועה הזאתי של הובלת מרד מי מקבל את זה במקום
זה עובר לאנשהו זה עובר לגוי וזה בא לידי ביטוי זה אני אומר בעדינות ואחרי 5000 שנה זה המצרים היו ככה דיקטטורים רק לאחרונה הם פעם ראשונה עשו מהפך שמעולם לא היה דבר כזה אצלהם מבחינה מדעית זה ממש ממש מפחיד מפחיד איך יכול להיות שאנשים שחיו כך הרבה זמן עם ראש כפוף מסוגלים היו להרים ראש והסיבה היא הסיבה הרוחנית סיבה רוחנית עומדת מאחורי הגב
אז הרבי שאל את השאלה הזאת את הרב לאו ושאל אותו למה היהודים נמצאים בתנועה שאין אצלהם את המרד הוא דיבר רק על הפופ אוברס ישראל אז הוא ענה לו מה שענה זה סיפור בפני עצמו מה שהוא ענה לו אבל עוד פעם הרבי שואל את זה מפני שזה כואב לו הוא רוצה שזה לא יהיה ככה הוא רוצה שהתנועה של יהודית תחזור חזרה לתנועה התנועה הזכרית שלו שהוא אור לגויים זאת אומרת שכולם הולכים אחריו שהוא סמל וגם כשיהודי מוביל את המרד הוא מוביל אותו בחוכמה הוא לא מוביל אותו באימפוזיות זה לא קשור לשלב הראשון שדיברנו מרד חכם אם אתם אם אתם
לומדים את מה שעבר פה ומה שעשו ומה שהיה זה לא לחפוס אנשים ולהרוג אותם ברחובות זה לא היה גם בתקופה של כמו שאומרים של של נו הדור הדור של האצל והלחי והזה זה לא היה זה לא היה זה לא היה לא היית לא היה הנקודה שלהם סתם להרו אנשים חפים מפשע אף פעם לעומת הטרור העולמי שכל עניינו מכוון נגד אנשים חפי פשע שהוא נובע יותר ממניעים של תסכול פנימי של אנשים שמאוד מאוד מרגישים שהעולם היה נגדם ושכל התרבות המערבית נגדם וכל הפיתוח העולמי נגדם ולכן אני אראה לכם למי אני אראה וסתם זה גברת שהולכת ברחוב עם איזה שהוא תיק ועשתה לך שום דבר
וכן הלאה אז אני חוזר חזרה לאותה שאני כמה שאני לא רוצה לדבר על זה אבל זה דבר שהוא אנחנו יכולים כן אנחנו יכולים להחזיר אותו אלינו וחשוב שנחזיר אותו אלינו את הכוח הזה שאני חושב אחד הדברים היפים אצל היהודים לפי המסורת אתה יכול לחזק את הכוח של העם כולו במעשה קטן שאתה עושה זה לא קיים עמים אחרים זה קיים דווקא בעם היהודי כשבן אדם אפילו בקטע הקטן שלו עם הלב הקטן שלו עם עם החיים האישיים שלו הוא מצליח להתגבר על משהו ולצפצף על מה שאומר לו היצר הרע
בגדול הוא חיזק את הכוח הזה אצל כל החברים עם החוצפה הזאת קודם כל כלפי היצר הפנימי אנחנו לא מסתכלים על האויב אם זה האויב הערבי כאויב ערבי אנחנו מסתכלים שזה איזה שהיא תסמונת שהקדוש ברוך הוא מעביר לנו באמצעות המסר אתה לא בא בטענות למישהו אתה בא בטענות לעצמך אתה מבין שאתה איבדת את הצפון היהודי שלך וברגע שתחזיר אותו באופן אוטומטי הדבר יסתדר העניין הסתדר כמובן שצריך ביטחון צריך שמירה וכן הלאה אבל אני אומר אבל זה יכול להיות לעזור בצד הרוחני שהוא לא הוא לא- חזק הוא לא- חזק ואפילו עוד יותר חזק אז זה דבר שאנחנו יכולים לקחת לתשומת ליבנו להגביר לא להיות כל כך דחוף בקיצור לא להיות נסחף אחרי הריץ הרע משום שכשאתה נסחף אחריו ועושה כל מה שהוא אומר האדם אין האיש ואין האישה זה לא משנה הוא הופך להיות בחינת מקבל הוא הופך להיות בחינת נקבה ואילו
כאשר אתה על דעתך אתה הופך להיות בחינה של זכר או אתה מחזיר לעצמך את בחינת הזכר את המושכות את הוצאת את מחזק את כל העם את המחזק את החיילים את מחזק את השוטרים אתה מחזק את המוח של המנהיגים לפעמים אנשים שואלים המנהיגים מה איתם אני לא יודע אני לא משנה המנהיגים באמצעות צעקות השינוי והמהפכה הפנימיים שאנחנו עושים בתוכנו יש להם חלק לא מבוטל גם אז הנקודה השלישית הייתה הזכר והנקבה בנפש שלנו
והשוואת הכוחות וחיזוק הכוחות והחזרת המושכות חזרה לידיים שלנו אני רציתי להגיד שגם כשיהודי הוא מוביל איזה שהוא מהלך הוא מוביל אותו בחוכמה הוא לא מוביל אותו באימפולסיביות זאת אומרת האימפולסיביות היא לא תנועה של אדם אקטיב לעומת פסיב אני יכול אקטיב לא אימפולסיבי אני יכול להיות מוביל אימפולסיבי זה לא חכם החוכמה היא להיות מוביל לא אימפולסיבי זה זה הסמל נעבור לנקודה הרביעית
יש פירות האדמה ויש פירות העץ ההבדל הכי בולט בהם ביניהם זה
שפירות האדמה גדלים מהר יותר מפירות העץ פירות האדמה מלפפונים יש לך בחודשיים אפילו בקצת- הכללים הבוטניים של עץ ואדמה זה נושא בפני עצמו להגדיר אותם זה יש כללים יש לנו פרי עץ ו פרי האדמה ופרי העץ גדל לאט יותר מאשר פרי האדמה היה לנו אדם מאוד מעניין שקראתי שקראנו עליו בפרשת השבוע שעבר פרשת בארשית קראו לו קיין ויהיה חלקין איש האדמה קיין היה איש אדמה ככה אומר הכתוב מה זה היה איש אדמה ההוא נטע עצים או שהוא זרז רעים של פירות האדמה מוזר זרעים של פורצי אדמה ככה מקובל להסביר בקבלה
למה הוא זרז של האדמה משום שקין היה תסמונת של האדם שרוצה תוצאות מהר אילו הוא היה נוטע עץ עצים טוען את הקבלה הוא לא היה מגיע למצב הזה שהוא הורג את אבל עכשיו אני אסביר למה תנועת הנפש של קיין הייתה אני רוצה כמה שיותר מהר את התוצאה כיוון שכך אני זורע דווקא פירות האדמה
כשאבל הצליח לנצח אותו והאש של אלוקים ירדה לקורבן של אבל ולא על הקורבן של קיין קיין התמלאחרון אף מה היה צריך קין הנורמלי לעשות נגיד בסיבוב הבא אני אנצח אותך אני הבאתי פירות רקובים אלוקים לא קיבל את המנחה הזאת פעם הבאה אני אביא פירות טובים אבל לקיים לא הייתה סבלנות לפעם הבאה אני הפסדתי אני הפסדתי אני על הפנים אז מוציאים את החרב וגומרים די מוחמד בצל כאילו לגמור איזה גם אמרנו
אומר את העסק אני מה אני אתה מעצבן אותי אז אני גומר כאילו יש אפשרות לגמור את הבן אדם בצורה עמוקה יותר לנצח את הידיעה שלו לנצח את הפנימיות שלו אבל זה לוקח יותר זמן ובשביל זה צריך סבל נו כמו שאומרים לילדים וזה במקרה לא היה לקיים וזה הכל נבע מהיסוד הראשון שקין לא היה מסוגל בשום פנים ואופן הוא לא היה מסוגל מה לסבלנות לא היה סבלנות לא היה לו סבלנות לצעת את העצים ולדעת לזרוע את הפירות אני אגלה לכם סוד שכל הנשמות של כל היהודים מתחלקות ברמה העקרונית לשתיים יש
נשמות דקיין ויש נשמות באבל מפני שהנשמה של אבל נכנסה אחר כך בילד אז יש כאלה יש כאלה יש צדיקים כאלה ויש צדיקים כאלה ואני יכול להגיד לכם שאפשר גם לזהות כל אחד יכול לזהות בעצמו מרוקאים מה אוהב אליו זה אנחנו צריכים שיהיו אחר אז היו צדיקים כאלה והיו צדיקים כאלה והאדמור הזקן גם מאריך בזה במאמרים שלו והוא נותן סימנים ברורים מכזה ומי כזה עכשיו מה זה משנה לנו מה אנחנו אולי לא צריך לדעת מי אמר שצריך לדעת מי אמר שצריך לדעת הכל לפי זה תחליטו יש בתיבת ההצעות האם אתם רוצים לדעת
אם אתם נשמות כן נשמות אבל אז תשימו בתיבת ההצעות אם צריך כזה שיעור או לא אבל מה שברור לי כן מה שברור לי מעל לכל ספק שאנחנו שמדברים על מנת לקבל פרס ולא על מנת לקבל פרס זה האם אנחנו מתנהגים בתיאוריה של קיין או לא קיין היה טיפוס כזה אשל על מנת לקבל פרס הוא רוצה לקבל פרס מידי ואבן אומרת היה טיפוס שיכול להמתין ואנחנו צריכים באיזשהו מקום לסגל לעצמנו
לסגל לעצמנו את המידות את המידה המתוקנת של היכולת לפירות דווקא לפירות מי זו מי זוכר או זוכרת אני לא יודע אם יש אפילו אחד מבין המשתתפים פה שלמדנו ודיברנו אז על אלכסנדר מוקדון שהלך יום אחד ופגשנו זקן מה שנקרא זקן מתושלח נוטע עצים שאל אותו סבא לבשביל מה אתה נוטע אז הוא אומר לו הרי אתה לא תחייה כן אלכסנדר עם הסגנון הבור בוטה שלו
הרי אתה לא אז עונה לו עונה לו עונה לו אותו זקן אני באתי לעולם מצאתי עצים מוכנים אני עושה כדי שיהיה עצים אדם שנוטע עצים לא חושב על עצמו זה לא זה לא הדי אן איי שלו ברעיון העץ עם הסבלנות שהוא נדרש אתה חושב על טווח ארוך ארוך יותר אנחנו צריכים להשתדל להיות בני אדם כאלה שמרגילים את עצמנו להמתנה הזאת עכשיו זה לא רק ההמתנה מה יותר קל לתת עצים קל מבחינת העבודה לתת עצים או לזרוע ירקות
ירקות הרבה יותר קל יש עמל מסוים שנדרש מהאדם אני רוצה להגיד לכם את זה בסגנון שלי אם למשל אתה יושב ואתה אתה לומד משהו עם ספר ככה רגל על רגל וכזה נו ביסלי במבה נשנושים בצד ואתה אוכל תוך כדי זה ממש נחמד כמה מהחומר הלימודים נקלט לאורך ימים ושנים טובות בצורה כזו של לימוד העובדה מוכיחה שככל שהאדם היה לו יותר
קצת עמל בלימוד שלו לא שהוא לא למד בהנאה הוא למד בהנאה אפילו בכיף אבל היה לו איזה שהוא קושי היה לו איזה שהוא עמל מאמץ אז הלימוד הזה נקלט אצלו יותר טוב ככל שזה היה קליל קליל קליל קליל זה עבר ליד האוזן אני מחלק את האנשים ביד משיח ככה זה יהיה כן
אני מחלק את האנשים את האוזניים אני מחלק לשלושה סוגים סוג של של אנשים שנכנס להם באוזן ונקלט סוג של אנשים שנכנס באוזן ויצא באוזן השנייה וסוג של אנשים שרק עבר ליד האוזן כן לפי מה זה נמדד אנחנו כולנו יש לנו את זה כולנו יש לנו את 3 הדרגות כל אחד בא איך אומרים במצב רוח וה כוח הריכוז שלו ולפי מה זה נמדד זה נמדד עד כמה אתה האדם
האיתא משקיען בדבר הזה שאתה למדת אם השקעת קלטת הטוב השקעת- נכנס בו יצא מאוזן שניה השקעת עוד יותר- בכלל לא נכנס זה זה המודל איך שהאדם איך שהאדם עובד חבר אחד אומר לי פעם אני יש לי חלום להיות טייס בדיוק שאני חולם על זה אני יושב ככה על חוף הים ואני חושב על זה בדיוק עובר מטוס ימעט אני את היד מה שבטוח לי שהבנאדם הזה יזר על החוף טייס הוא לא יהיה כל דבר שאתה רוצה להגיע אליו הוא דורש ממך איזה שהוא עמל איזה שהוא מאמץ ככה זה בא עד עד שיבוא משיח ככה זה החוק חוק טבע אתה לא יכול לברוח מזה
אם אני רוצה להגיד את זה בצורה יותר ברוטאלית ויותר יותר גסה גם היהדות גם התורה גם התורה וגם מצוות הם יכולים להיות בשמחה הם צריכים להיות בשמחה איבדו את השם בשמחה אז זה פשוט תרב בשמחה אבל אבל זה לא בא כמו שאומרים בן נשנוש זה בא עם איזה שהוא רצון פנימי עם איזה שהיא הכרה פנימית או אם אני רוצה להגיד את זה אמרתי בצורה גסה אין יהדות בכיף יהדות זה אבל זה אוכל להיות עמל משמח גם כשאישה כמה בלילה לתינוק בוכה
אתה לא יכול להגיד שהיא כועסת וסונת היא אוהבת ומרחמת אבל אתה לא יכול להגיד שהעיניים שלה לא טרוטות וזה עייפות זה עמל אבל זה עמל משמח וזה בדיוק התנועה התנועה ההסתכלות שלנו באיזה שהוא מקום צריכה להיות מסוכנת כשמגיע איזה שהוא דבר שאנחנו צריכים לעמוד עליו לא כל כך לפחד ממנו ולא כל כך לשנוא אותו תמיד להיזכר במשל הזה של קיין כשאתה זורע ירקות אחר כך אתה מתנקם אתה יכול לכעוס אתה יכול זה אם אתה רוצה משהו קליל וכזה אתה משלם על זה אחר כך ביוקר אבל שזה בא יותר עם עמל אז זה הרבה יותר מבוסס או הרבה יותר חזק והרבה יותר מאריך ימים וזה הוא אז דיברנו על ההקשר של קבלת פרס בהקשר של פירות העץ ופירות האדמה ונעבור לנקודה האחרונה
כמעט אני מאמין שכולם פה יודעים שיש מעבר למושגים המילוליים בעברית יש בתלמוד הרבה הרבה אריכות על ההבדלים שבין 4 השומרים יש שומר שנקרא שומר חינם יש שומר שכר וסוחר ויש שואל שומר חינם זה שהוא מקבל חפץ והוא לא הוא שומר לך עליו ואתה מבקש ממנו למשל אתה יכול להעביר את הצק הזה אליו שאתה נוסע עכשיו לשם תעביר לו את השיק הזה הוא לא מקבל על זה כסף זה לא תמורה שומר חינם
שואל הוא הקו השני לעומת השומר חינם שהוא בחינם שואל מקבל את כל ההנאה מהאכפץ הוא משתמש בו בצורה מלאה אני באה אני שואל ממך את הקונגו אני משתמש לא לא משלם כסף שואל לא משלם כסף וכאן אנחנו מגיעים לרעיון עמוק מאוד שהרבי מסביר אותו בנפש האדם הרבי אומר יש שומר חינם בנפש האדם ויש שואל בנפש האדם עוד הלכה אחת שומר חינם עם החפץ נגנב עם הצק הזה נגנב ממנו הוא פטור עם הצק נאבד הוא פטור רק אם הוא פשע בצק הוא יהיה חייב
שואל חייב על גניבה והוא חייב עליו חייב על אונס הוא חייב ובטח על פשיעה הוא חייב כמעט על הכל למה השומר חינם לא מקבל כסף אז פטרו אותו מהרבה דברים השואל שכל ההנאה היא שלו אז אז אז הוא מקבל את הזה שלו זה ההבדל ביניהם אז הרבי לוקח את השומר חינם ואתה שואל והוא מסביר שגם ביחס ללוח לאלוקים יש מישהו יש אדם שהוא בבחינת שומר חינם ויש שהוא מבחינת צוהל ואם אנחנו מדברים על השיעור הזה אז זה בדיוק מה שאנחנו מדברים היום השומר חינם זה אדם שעובד את הקדוש ברוך הוא על מנת לקבל פרס או על מנת שלא לקבל פרס על מנת שלא לקבל פרס שומר חינם השואל זה אדם כזה שבנפש
הוא עובד את הקדוש ברוך הוא בשביל לקבל פרס או לא בוודאי השואל רוצה לקבל כל עניינו של השואל זה לקבל זה זה ואז הרבי כמו שאומרים את הבומבה אומר אדם שעובד את הקדוש ברוך הוא משתדל לעבוד את הקדוש ברוך הוא בלי לחשוב על המתנות והבונוסים שהוא יקבל הקדוש ברוך הוא נותן לו בחינם המון דברים כיוון שהוא שומר בחינם הוא יכול להיות גנב זאת אומרת שנגנב לו הוא יכול להיות שנאבד לו אבל יש לפעמים קוראים דברים התרשלויות לא מחוברים
טעויות אנוש וכולנו היינו רוצים לקבל כמו שאומרים למחוק לי את זה אל תעשה לפעמים אנחנו עושים טעויות אנחנו אומרים דברים לא במקום עושים דברים לא במקום ואנחנו רוצים שזה לא יחשב לנו את האוויר אז הרבי מגלה מי שמי שעובד את הקדוש ברוך הוא כמו ששומר חינם אז הוא מחפף לו את זה הוא עובר לו את זה זה עובר עוברים יש לפעמים אתם רואים אנשים זה מדהים אנשים שעשו שטות אחרי שטות והעליבו אותכם ועשו לכם לא טוב ואתם לא יודעים למה אתם סולחים להם כאילו זה ואחד אחר
10% ממה שהם עשו לא עשה ואתם כועסים עליו אחת הסיבות יש כמה סיבות אחת הסיבות זה מה שאנחנו לומדים עכשיו האדם הזה כנראה מסוגל גם להעניק לחברה לאנושות בחינם בתנועת אני לא מחפש להרוויח מהעניין משהו שאתה לא מחפש להרוויח משהו אתה מקבל חשבון בנק מסוג אחר מעבירים לך על הקשיים שלך בסדר גמור גודל שאתה לא יכול אפילו לשער מה שאין כן אם אתה אדם רגע רגע מה יוצא לי מזה רגע אבל הרב מה יוצא מכל הדברים האלה שאתה אומר מה אנחנו מרוויחים
בתכלס בשורה התחתונה מה הרווחתי מזה אדם שחי עם התכלס ועם השורה התחתונה ועם מה הרווחתי אז שיגיעו לאיזשהו שטות שהוא עשה הוא ישלם מחיר מלא כמה שזה עולה בשוק אתה משלם איזה מחיר מלא בדיוק אתה כי אתה כי אתה עובד בסגנון הזה אז עובדים איתך בסגנון הזה עכשיו אני רוצה עוד עוד משהו שהיא עמוקה וחשובה לי שהיא תהיה מובנת אם אתם קורה לכם שאתם מתפעלים ממישהו שראיתם
ממשהו ששמעתם מדבר שסיפרו לכם אם אתם התפעלתם עם משהו תדעו לכם שהסיבה שאתם התפעלתם מזה כי הדבר הזה שייך אליכם אדם מתפעל אני כמובן מדבר על הדברים הטובים כן לא על הדברים הלא טובים כשאתה ראית מישהו עם יכולות רגשיות יוצא דופן או יכולות שכליות או יכולות פיננסיות
לא משנה וזה מאוד מאוד מאוד תפס אותך זה בגלל שגם אתה שייך לזה אנשים שלא שייכים לזה לא היו מתפעלים מזה כמו שאתה היית מתפה לכן אחת הטעויות הגדולות שבני אדם עושים זה שכשהם רואים מהשהו וואו איזה מיוחד הוא היא נהדרת הם אומרים כל מיני מילים כאלה על ההוא והם שוכחים שבעצם הקדוש ברוך הוא יצר את ההוא הזה ואת ההתפעלות שלכם ממנו או ממנה בשביל שאתם תקלטו ותלמדו ותשאבו ממה שראיתם ותיישמו בתוך הנפש שלכם משום שזה בעצם שייך לכם במקורות ושיר לכם זה בא לעורר אצלכם יכול להיות משהו חבוי אבל ככל שההתפעלות שלכם הייתה גדולה יותר וככל שמוטרדתם מהעניין יותר וזה שכב לכם בראש יותר זמן וחלמתם עליו כמה פעמים זה רק מוכיח שאתם מאוד מאוד מאוד מאוד שייכים אליו מאוד מאוד אפילו ולכן אל תסתכלו על הדבר הזה כמשהו שלא אלא כמשהו שלי שאני צריך לפתח זה קוד מאוד מאוד יסודי עכשיו אנחנו נחזור חזרה אל השומר חינם שלנו
אלוקים מה הוא שואל או שומר חינם שומר חינם הוא הוא לא הוא לא הוא לא מה הוא מקבל הוא לא צריך הוא לא צריך את את הקורבן שנתן לו קיין ולא את הקורבן שנתן לו אבן מה הוא רוצה הוא הרי למעלה ווינסוף הוא לא צריך את העבודות הקטנות האלה שלנו לא הוא לא חסר לו אפילו אם הוא רוצה אותנו זה לא חסר לו זה לא דבר שהוא צריך להשלים זה כמו שאנחנו רעבים אז אנחנו צריכים להכניס אוכל לפה אנחנו נרגיש לא טוב הוא מרגיש טוב גם בלי זה הוא לא צריך את זה זה לא צורך שהוא לא יכול בלעדיו אז כל מה שהוא עושה בעצם זה מתנת חינם זה מתנה שהוא נותן
עכשיו שימו לב טוב אדם שאתם תפגשו אותו איש או אישה שכשהוא ימצא אתם תראו בו תכונות של שומר חינם אתם יכולים להיות בטוחים שהבן אדם הזה קרוב לאלוקים וזה לא משנה כעת אם הוא שומר דת או לא שומר דת זה משהו הרבה הרבה יותר עמוק כלומר אם הוא מצא לנכון להיות שומר חינם בלי זאת אומרת בלי אינטרסים שלא על מנת לקבל פרס אם מצאתם בו את האלמנט הזה זה בגלל שהוא מאוד איך אומרים הוא הסתכל על אלוקים וכשאני אומר הוא הסתכל על אלוקים זה לא דווקא על אלוקים שבשמיים גם אם הוא ראה אז נשים כאן פילנתרופים כאלה שהם עושים נתינה ולא לא מרוויחים מזה שום דבר והוא נדלק על זה
אז הוא נדלק על אלוקים משום שגם הם בבועה של אלוקים הם שומרי חינם הוא נדלק על אנשים שהם ראי של ההנהגה של האלוקים אז אם אתם תראו שומר חינם כזה אתם יודעים למה מוחלים לו על העוונות הרבה פעמים ומוחלים לו על שטויות ומעבירים לו כל מיני דברים מכיוון שהוא מקבל קצת אני אומר משהו עדין הוא מקבל קצת תבלין של אלוקים כי הוא היה זה הוא מחובר איתו בלשון שלך של החסידות זה נקרא עבד מלך אם אתה עבד אמיתי עבד שהוא כמו בן מלך
אתה בעצמך מלך ולכן אתם תוכלו לראות מה זה ההבנה של צדיק מה זה צדיק צדיק זה אדם כמוכם גם איך כולם צדיקים כולם צדיקים מה הפרוש צדיק זה אחד כזה שהוא התחבר כל כך למתנת חינם לשומר חינם של האלוקים הוא התחבר כל כך שלא על מנת לקבל פרס בעוצמות וכיוון שכך הוא מסוגל להגיד
החולה הזה יהיה בריא מי נתן לך את הסמכות הזאת מה אתה אלוקים התשובה היא זה לא נעים אני לא יכול להגיד זה הסגן שלו אבל הוא קיבל הוא קיבל הוא קיבל הוא קיבל השראה ממנו ישירות לכן הוא יכול להגיד את זה הוא קיבל השראה ישירות מהקדוש ברוך הוא אלוקים הוא שומר חינם והוא שומר חינם אז הם מעבירים יש להם איזשהו משהו כזה כן יש איזשהו תדר שעובר ביניהם שהוא הרבהיהם וככל שזה מתחזק יותר השומרי חינם מתחזקים יותר אז העולם הופך להיות יותר ויותר מתוקן אז זה על מנת שלא לקבל פרס זה זה כל הנושא שאנחנו מדברים
שלמה המלך מביט על העולם ואומר אני לא מסוגל לראות עולם כזה של אנשים שעושים עם כל החיות אבל בסופו של דבר הם צריכים לקבל את הגזר שלהם ואם בלי הגזר הזה לא היה= להם שום דבר זו מאוד מאוד חשובה שאנחנו צריכים לכפש בחפש מחופש בתוך האישיות שלנו נקודות נקודות של שומרי חינם בתוכנו בלי פרסומת בלי זרקורים בלי כדאיות בלי משתלם עזוב את כל זה לפחות באחוז 2% מהאישיות משהו הוא יהיה כזה ואז האדם מושך על עצמו אורן סוף ברמות לא נתפסות אני רוצה להוריד להוריד
כמה וכמה פרטים מעשיים את כל מה שדיברנו לפחות שנצא עם משהו הוא פרקטי שהחסידות מנסחת שזה נקרא בעבודת השם שלא על מנת לקבל פרס אז קודם כל הנקודה שהזכרתי הנקודה הראשונה שהזכרתי לאהוב כל אחד ללא הפליות
כל יהודי וכל יהודייה ללא הפניות בלי לעשות חשבון רגע שלא יצלמו אותנו אחד מהם אז השני זה לא זה לא זה לא מתאים זה אני לא רוצה תמונה עם אחת כזאת התנועה הזאת חייבת לאיך אומרים להינמס אצלנו בלב זה עבודה לא פשוטה אבל זה עבודה חשובה  שנייה שהיא הרבה יותר מעשית אבל תדעו לכם שהרבה דברים גדולים מתחילים מדברים קטנים ישנם שני ביטויים שאנחנו חוזרים אליהם הרבה פעמים
בעזרת השם אם ירצה השם מה ההבדל ביניהם בעזרת השם הפירוש הוא אני החלטתי שאני רוצה לעשות כך אלוקים תעזור לי תן יד אם ירצה השם הכל תלוי בו
התנועה בנפש של עבודת השם על מנת לקבל פרס האגו שלי עדיין נמצא אני רוצה לקבל פרס זה תנועת נפש של בעזרת השם אני משהו אלוקים תן יד תנועת הנפש של שלא על מנת לקבל פרס נקי לאלוקים מתנועת הנפש של אם ירצה השם מה שמעניין
הבחנתי ושמעתי גם מאחרים הרבי אף פעם לא התבטא בלשון בעזרת השם הנה אם ירצה השם לא בא כאשר אני תמבל יש לי את הדעה שלי ויש לי אחרי הכל אני אומר אתה תחליט אם כן או לא אבל אני רוצה אתה תחליט אם כן לא ואילו בעזרת השם זה כמו האדם הולך לסגור שידוך הוא כבר דיבר החליט בשבילו זה סגור עכשיו הוא אומר מה אתה אומר לסגור או לא
כי מרצה השם אנחנו נסגור אבל אתם כבר החלטתם כן אבל הכל יכול להיות ובעזרת ובעזרת השם זה הפירוש או שאני סגור על זה אלוקים רק אל תקלקל באמצע הדרך תבוא בוא נגמור את העניין וזה זה תנועה ותנועת נפש היא שונה לגמרי ונסיים רק בנקודה של ההבדל בין העורב ליונה בפרשת השבוע פרשת נח היונה העורב יוצא מהתיבה מסתובב מסתובב וזה מתחיל לפחד לא יודע פחדים כאלה שצריך שיהיו רק כדי להבין אותם בכלל
אז ההורה הוא הסמל של מי שעובד על מנת לקבל פרס היונה בפעם הראשונה יוצאת לא מוצאת מנוח לכף רגלה אז היא כבר הולכת להתמוטט היא נוח להוציא את היד לתפוס אותה כדי שהיא לא שלא תיפול פעם השנייה היא חוזרת עם מלא את הרב בפיה משום שהיא יצאה לא בשביל לעשות כיף חיים היא יצאה כדי להביא לך הוכחות היא חשבה עליך לא רציתי לקבל לשאוף אוויר התעמלות אחרי כמה חודשים שאני סגורה בתוך התיבה יצאתי בשבילך וכאן זה משהו מדהים
איך קוראים ליונה אנחנו בעברית אומרים יון ויונה רשי בנוסף לכל הגאונות שלו היה גם מקובל גדול רשי החליט משום מה כאן לפרש וזה נראה לי פירוש לגמרי לגמרי עמוק הוא בא לרמוז גם משהו פה אומר אני כאילו הלב שלי אומר לי שזכר היה זה לא יונה נקבה הייתה זה יון למה בגלל שזה מה שדיברנו שאתנועה שלה הייתה מההורה והעורב היה זכר אבל באמת מה הוא היה נקבה הוא לא מחפש לאיזה הוא מחפש את עצמו וזה בעייתי אני חושב שזה בדיוק מה שרשי רצה להגיד אומר אני שזר היה כל התנועה הייתה תנועה של זכר וזה מה שחשוב התנועה היהודית לכן אנחנו נכשלים איך איך אנחנו העם היהודי נמשל כנסת ישראל נכשלה ליונה למה ליונה
התנועה שלה לחשוב על מישהו אחר ולתת למישהו אחר ולהשפיע למישהו אחר אז זה הנקודה היונה היא סמל של שלום כאשר היא לוקחת מנהיגות שהיא לא מפחדת היא לא איזה שהוא כזה אחד שהוא מש קשק מכולם תגידו מה אני צריך לעשות ואני אעשה זה אחד שלוקח את המושכות בידיים את המנהיגות אנחנו צריכים להגיד את זה ללב שזה יתחיל פה וישנה את העם כולו בעזרת השם טוב שנהיה בעזרת השם ישראל היונה מחכה מחכה לגאולה האמיתית והשלמה בקרוב

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא