ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

התנשאות חיובית בבית

הבית צריך לשדר "כמה טוב להיות חסיד! כמה טוב שיש לנו את תורת החסידות! אשרינו שאנו מקפידים על קלה כבחמורה! כמה מאושרים אנחנו!"

כאשר שלמה המלך סיים לבנות את בית המקדש, הוא ראה שתי ציפורים עומדות על גג הבנין ומצייצות. שלמה שהכיר גם בשפת העופות, האזין לשיחתן.

"רואָה אתְּ את הבנין הגדול הזה"? פנה ציפור אל ציפורה, "אם ארצה אוכל לקלקלו בתנועה אחת"! התרברב בפני זוגתו שצפצפה בהתפעלות. שלמה זימן לפניו את הציפור ושאלו בפליאה: "הכיצד תעשה זאת?!", השיב הציפור: "שלמה המלך, מה אכפת לך, רשאי אני להתפאר בפני אשתי" (בת עין בליקוטים מהדו"ח עמ' תנח).

מדרש זה מלמדנו יסוד חשוב בבניין הבית היהודי – הקב"ה ברא את כוח ההתפארות כדי להשתמש בו באופן מועיל ונכון. לא התנשאות גאוותנית חס ושלום, אלא כזו שמטרתה חיזוק ועידוד הבית. חז"ל לימדו אותנו (כתובות נט, ב) "אין אשה אלא ליופי". במובן החסידי העמוק, אישה קשורה לספירת התפארת, שעניינה פאר והדר.

אישה בטבעה אינה יכולה לשאת דברי ייאוש ותבוסתנות מבעלה דרך קבע. קשה לה לחיות במצב כזה שנימת הדיבור השולטת בבית היא שהבעל מספר על עצמו עד כמה הוא לא-יוצלח וחסר-מזל [מידי פעם זה עדיין בסדר, אבל לא באופן קבוע]. על הבעל להאיר את הצדדים החיוביים באישיותו ובחיי המשפחה. זה גם מסביר מדוע לנשים קשה יותר לקבל ביקורת, כי יש להן נטייה טבעית להתחבר להעצמת הטוב והיפה בעולם. זוהי כוונת הציפור "רשאי אני להתפאר בפני אשתי", כי בכך מחזקים את יסודות הבית.

חשוב להדגיש: אין הכוונה להתנשא על האישה חלילה, אלא לנשא ולהאיר את הצדדים המרוממים והיפים של החיים.

העיקרון הזה נכון לכל בית יהודי, בפרט לבית חסידי. תפקיד האיש הוא להביא הביתה את היופי והעומק שבחסידות ובדרכי החסידים. כאשר אבי המשפחה חוזר מהתוועדות ומשתף בהתלהבות את דברי התורה והחסידות ששמע, הוא בונה ומחזק את בני ביתו.

בימינו, יותר מתמיד, התנשאות כזו היא ממש מוצר צריכה בסיסי. "גאוות יחידה" ו"גאון יעקב" הינם מושגים הכרחיים בכל בית.

כיום ישנה נגישות רבה וקלה כל כך לדעות כוזבות ו'הנחות העולם' שמקורן אינו בקדושה. דווקא משום כך צריך האבא ליזום ולספר בהתלהבות על חסידים שהיו שמחים ומאושרים בעבודת ה' והקרינו אף על סביבתם אושר ועושר רוחניים כאלה שסחפו אחריהם את כל מי שבא איתם במגע.

הבית צריך לשדר "כמה טוב להיות חסיד! כמה טוב שיש לנו את תורת החסידות! אשרינו שאנו מקפידים על קלה כבחמורה! כמה מאושרים אנחנו!".

אין צורך להיות ה"מוכיח בשער", כזה שמומחה למצוא את חסרונות הקהילה או המוסדות. במקום זאת יש לחזק את הערכים החיוביים, את הדברים הטובים שאנחנו רוצים שבני הבית יהיו חזקים בהם.

ההליכה "נגד הזרם" היא עניין חסידי מובהק. זה דבר שכל החסידים הראשונים נהגו בו ועליו התייסדה תורת החסידות.

לא לחינם פותח אדמו"ר הזקן את ספר התניא (פרק א) בביטוי "ואפילו כל העולם כולו אומרים לך וכו'", הוא ביקש לעקור מן השורש את התפיסה לפיה האמת נמצאת במה ש"כל העולם כולו אומרים". אדרבה, אין דבר אחד בעולם שכולם מסכימים עליו. וכיון שהיסוד של תורת החסידות הוא אמת – עיקרון בסיסי בחסידות הוא לא להתפעל מהעולם או ממוסכמות חברתיות המושתתות על 'מה יגידו' או 'ככה כולם עושים'.

זו האווירה שצריכה לשרור בבית היהודי – "התפארות דקדושה". להתגאות ולהתפאר בהנהגה חסידית ובדביקות ללא פשרות. להחמיא ולעודד את בני הבית כאשר הם דבקים באמת.

כאשר מתנהגים בצורה של "לכתחילה אריבער" בה מלכתחילה לא מתחשבים בהנחות העולם, פותרים מראש את ההתמודדות מול לחץ חברתי או 'מה יאמרו הבריות', עוד לפני שהבעיות צצות.

חיזוק היסודות החיוביים באופן מתמיד, הוא סוג של 'מלחמת תנופה' המושתתת על ערכי התורה והחסידות, וממלאה את הבית באור ושמחה של קדושה.

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא