מי שקנה לבנו תפילין (או בתים או פרשיות) בהקפה, והגיע תאריך הפירעון ועדיין לא שילם, והמוכר אינו מוותר אלא דורש וחוזר ודורש את התשלום, האם יש לבן בעיה עם הנחת תפילין אלו קודם סילוק התשלום?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
מי שקנה לבנו תפילין (או בתים או פרשיות) בהקפה, והגיע תאריך הפירעון ועדיין לא שילם, והמוכר אינו מוותר אלא דורש וחוזר ודורש את התשלום, האם יש לבן בעיה עם הנחת תפילין אלו קודם סילוק התשלום?
[1] משנה ברורה סי' יא ס"ק כז: "אם לקח הציצית בהקפה והמוכר עייל ונפיק אזוזי וזה אינו רוצה לשלם לו דמדינא אינם שלו כדאיתא בחושן משפט סי' ק"צ ע"ש וכל כי האי גונא א"כ לא יצא מן הדין בהציצית".
[2] פתחי חושן גניבה פ"ו הערה יז: "דבעייל ונפיק אזוזי אינו תלוי במה שאינו רוצה לשלם, שאפילו רוצה ואין לו מתבטל המקח, וממילא אינו שלו".
פה ניתן להקדיש.
תוכן