ראיתי את ההתייחסות לגבי תספורת בלג בעומר, לפי הנכתב יש לי היתר להסתפר (הן מצד שלושה חודשים מהתספורת האחרונה והן מצד גודל השיער וכו'). אך יש כאן פן נוסף, אני אבל ולא עברו לי שלושה חודשים מפטירת אבי, מותר לי להסתפר?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
ראיתי את ההתייחסות לגבי תספורת בלג בעומר, לפי הנכתב יש לי היתר להסתפר (הן מצד שלושה חודשים מהתספורת האחרונה והן מצד גודל השיער וכו'). אך יש כאן פן נוסף, אני אבל ולא עברו לי שלושה חודשים מפטירת אבי, מותר לי להסתפר?
גם באבל על אביו ואמו, באם שערו גדול כל כך עד שיש חשש חציצה בתפילין של ראש, רשאי להתגלח אף לפני שעברו ג' חודשים לאבילותו, וקודם לכן יבקש מקרובו או ידידו שיגער בו על אריכות שערו ויאמר לו להתגלח[1].
[1] ראה שו"ע יו"ד סי' שצ ס"ד. שו"ת וחידושי דברי סופרים, סופר, סי' קנב.
פה ניתן להקדיש.
תוכן