- אדם שחותם על משהו, האם יש לזה דין שבועה?
- כמו כן, מה הדין לגבי ספירת העומר בכתב?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
[1] ראה שו"ע יו"ד סי' רלב סי"ב ברמ"א. ש"ך שם ס"ק כט. פתחי תשובה שם סי' רלו ס"ק א. שו"ת צמח צדק יו"ד סי' קפד-קפה.
[2] ראה שו"ת רבי עקיבא איגר מהדו"ק סי' כט–לב שדן גבי כתיבה האם חשיבא כדיבור ושבועה. וראה עוד שו"ת חתם סופר יו"ד סי' רכ וסי' רכז ד"ה הרי קמן.
[3] ראה שו"ת רבי עקיבא איגר שם. וראה תומים סי' צו ס"ק ה, שרק בשבועה יש מקום לומר שמהני כתיבה ולא בשאר מצוות. עיי"ש. בברכי יוסף סי' תפט אות יד העלה שאם כתב סתם "כך וכך לעומר" יחזור ויספור בברכה. ובכף החיים שם ס"ק כח הביא שאם אמר "היום כך וכך לעומר" חוזר וסופר "בלא ברכה". וראה ערוך השולחן שם ס"ב.
פה ניתן להקדיש.
תוכן