השנה שפורים חל ביום שישי, כיצד עושים פורס מפה ומקדש? האם יש לחם משנה? ומתי מתפללים ערבית? וכו'
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
השנה שפורים חל ביום שישי, כיצד עושים פורס מפה ומקדש? האם יש לחם משנה? ומתי מתפללים ערבית? וכו'
[1] שו"ע סי' תרצה ס"ב ברמ"א. קיצור שו"ע סי' קיב סי"ג.
[2] משנה ברורה שם ס"ק י.
[3] ראה שיחת ש"פ תצוה שושן פורים תשל"ז (בלתי מוגה) אות ב.
[4] שם אות יד.
[5] שוע"ר סי' רמט ס"ז.
[6] חידושי המאירי לכתובות ז, ב ד"ה אע"פ.
[7] שוע"ר סי' רעא סי"א.
[8] ראה שו"ע או"ח סי' רלב ס"ב ומגן אברהם ס"ק טו שאפילו סעודה קטנה אין להתחיל אחר שהגיע זמן מנחה קטנה, וסעודה גדולה אין להתחיל אפילו קודם וסמוך למנחה קטנה, ומנחה קטנה היינו שעה עשירית מתחילת היום.
[9] שוע"ר סי' רעא ס"ט.
[10] שוע"ר סי' קעח ס"ח.
[11] שוע"ר סי' רעא ס"י.
[12] שוע"ר סי' רעא סי"א.
[13] שוע"ר סי' רעא סי"א.
[14] שוע"ר סי' רדע ס"ו וסי' רצא ס"א.
[15] שוע"ר סי' רמב ס"ז.
[16] קצות השלחן סי' מז בדי השלחן ס"ק כב.
פה ניתן להקדיש.
תוכן