האם ניתן לערוך סיום בתשעה באב על מסכת תמיד?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם ניתן לערוך סיום בתשעה באב על מסכת תמיד?
[1] שו"ע או"ח סי' תקנד ס"א-ב: "תשעה באב אסור כו' לקרות בתורה נביאים וכתובים ולשנות במשנה ובמדרש ובגמרא בהלכות ובאגדות, משום שנאמר פקודי ה' ישרים משמחי לב כו', אבל קורא הוא באיוב ובדברים הרעים שבירמיה כו', ומותר ללמוד מדרש איכה ופרק אלו מגלחין, וכן ללמוד פירוש איכה ופירוש איוב".
[2] ראה ספר ברכת הפסח סי' ט פתחא זוטא אות ג: "ובקונטרס הדרת קודש דף כ' הביא מה שהשיב לו הגאון מהרש"ק זצ"ל שגם על מסכת כלה אם עומד שם דרך לימודו גם כן מיקרי סיום ומותר לאכול, אבל ללמוד במתכוין מסכת קטנה כזו אין להקל, ובעל הדרת קודש משמע דעתו דגם בלומד במתכוין יש להקל".
פה ניתן להקדיש.
תוכן