ראיתי כל מיני התייחסויות למנורת לד בשבת ועד שיש דיעה שעקרונית רוצה להתיר אפילו להדליק בשבת.. ורק מצד עובדין דחול לא נוהגים בפועל. רציתי לשאול מה הדיעה אצלנו?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
ראיתי כל מיני התייחסויות למנורת לד בשבת ועד שיש דיעה שעקרונית רוצה להתיר אפילו להדליק בשבת.. ורק מצד עובדין דחול לא נוהגים בפועל. רציתי לשאול מה הדיעה אצלנו?
בנורות לד כידוע אין חוט לוהט כמו בנורות ליבון. לכן אין בהדלקתן בשבת איסור דאורייתא. אך מכל מקום אסור להדליקם בשבת מדרבנן משום מוליד, כמו בכל הפעלת מכשיר חשמלי[1].
[1] ראה אנציקלופדיה תלמודית ערך חשמל אות ב. ארחות שבת ח"א עמ' תנט.
פה ניתן להקדיש.
תוכן