יש כאן יהודי שיש לו מסעדה טריפה… וחמץ. הוא ממשיך לעבוד בפסח. איזה דרך לעשות כדי שיעבור הכי פחות? פשוט למכור את החמץ כך כרגיל? ואז יגנוב? לציין שלא מבשל ולא אוכל.. הוא רק נהנה מהמכירה.
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
יש כאן יהודי שיש לו מסעדה טריפה… וחמץ. הוא ממשיך לעבוד בפסח. איזה דרך לעשות כדי שיעבור הכי פחות? פשוט למכור את החמץ כך כרגיל? ואז יגנוב? לציין שלא מבשל ולא אוכל.. הוא רק נהנה מהמכירה.
שימכור את החמץ לגוי, ובזה יינצל מאיסור בל יראה ובל ימצא. וגם אם בפסח ימכור בחנות חמץ, העיקר כהדעה שהמכירה לגוי אינה מתבטלת משום כך אלא שעושה עסקים בחמצו של הגוי ללא ידיעתו[1].
[1] ראה שוע"ר סי' תמח סי"ג-יד. שולחן מנחם ח"ב סי' רכח עמ' רצב. שו"ת אגרות משה או"ח ח"א סי' קמט. שו"ת חלקת יעקב מהדו"ח או"ח סי' קצד.
תוכן