האם קיימת בעיה במינוי או בהשתתפות בבחירה של גוי לתפקיד ועד הבית של הבניין, שאר הדיירים לא יכולים לבצע את התפקיד, כמובן באם ייבחר תהיה לו גישה והחלטה לגבי הכספים.
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
האם קיימת בעיה במינוי או בהשתתפות בבחירה של גוי לתפקיד ועד הבית של הבניין, שאר הדיירים לא יכולים לבצע את התפקיד, כמובן באם ייבחר תהיה לו גישה והחלטה לגבי הכספים.
אף שאין ממנים נכרי לשום שררה על ישראל[1], מכל מקום מותר למנות נכרי לועד בית, כי אין כאן אלא מילוי תפקיד ולא שררה, דשררה היינו שהממונה עושה כרצונו גם נגד רצון הכפופים לו, מה שאין כן בעל תפקיד אף שיש לו סמכות לקבל החלטות מסוימות אין זה מינוי של שררה[2].
עם זאת יש לזכור את דברי הגמרא[3] שסתם גוי אינו נאמן שנאמר "אשר פיהם דיבר שוא וימינם ימין שקר", ולכן אם נאלצים למנות גוי לוועד הבית יש להקפיד שינהל את הכספים בצורה שקופה לחלוטין באמצעות רישומים וקבלות וכו'.
תוכן