האם רב/שליח יכול לעשות 'ייעוץ' (counseling) לאשה, כמובן תוך הקפדה על הלכות יחוד? האם יש הבדל בין פעם אחת לייעוץ ממושך?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם רב/שליח יכול לעשות 'ייעוץ' (counseling) לאשה, כמובן תוך הקפדה על הלכות יחוד? האם יש הבדל בין פעם אחת לייעוץ ממושך?
[1] ראה: שו"ת משנת יוסף, ליברמן, חי"ג סי' שמה; משפט היחוד, וידר, פט"ז עמ' קצד הערה לח; יסודות הבית וקדושתו, סילבר, פ"ג ס"ו הערה לח עמ' כט; מראות הצובאות, לוגסי, עמ' 394; הליכות והלכות יחוד, נאה, פי"א עמ' 33; גן נעול, לוי, פי"א סי"ח ובהערה; אורות ההלכה עם הלכות צבא, בן שלמה, עמ' 39. וכן פרסמו כמה מרבני בד"ץ עדה החרדית ב'קול קורא'.
[2] בעווה"ר המפורסמות אינן צריכין ראיה. וראה אנציקלופדיה הלכתית רפואית ח"ג עמ' 825: "במחקר ארצי בארה"ב כו' הודו 1075 פסיכיאטרים גברים כו' במגע מיני עם החולים שלהם". מחקר זה נערך בשנות ה-80. מאז ועד היום, לדאבון לב, התופעה התרחבה והמספרים הוכפלו ואף שולשו.
[3] שו"ע אה"ע סי' כב סט"ו.
[4] הרבי באוצר מנהגים והוראות עמ' רמח: "על פי טבע האדם קל יותר ובשלימות יותר הבנת והרגשת טבע והרגשי האשה על ידי אשה, מאשר על ידי איש (וכן להיפך). וכן, בנוגע למדת גילוי הלב בתיאור הפאציענט להרופא".
פה ניתן להקדיש.
תוכן