האם ראוי לרווקה להימנע מלשכור דירה בבניין מגורים (בעיר גדולה) כשידוע שבאותו בניין מתגורר אדם בודד רווק/גרוש/אלמן, מחשש שיהרהר (ויצא שהיא מכשילה אותו)? האם מספיק להימנע מלשכור דירה באותה קומה, אך אפשרי לשכור בקומה אחרת (וכך לצמצם מפגש אפשרי ביניהם)?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם ראוי לרווקה להימנע מלשכור דירה בבניין מגורים (בעיר גדולה) כשידוע שבאותו בניין מתגורר אדם בודד רווק/גרוש/אלמן, מחשש שיהרהר (ויצא שהיא מכשילה אותו)? האם מספיק להימנע מלשכור דירה באותה קומה, אך אפשרי לשכור בקומה אחרת (וכך לצמצם מפגש אפשרי ביניהם)?
בהלכה הוזכר שגרוש וגרושתו לא יגורו באותה חצר, כי מתוך שרגילים זה בזו שמא יבואו לידי מכשול[1]. מה שאין כן לגבי סתם פנוי ופנויה לא מצאנו איסור כזה.
עם זאת מובן שעל כל אישה (רווקה או נשואה) להתנהג בצניעות, הן בצורת הלבוש והן בצורת הדיבור[2], כמו כן כל איש צריך לשמור את עיניו ואת מחשבותיו[3], ועל אחת כמה וכמה עליהם להיזהר באיסור ייחוד "שהוא הגורם הגדול"[4].
פה ניתן להקדיש.
תוכן