אני טבעונית כבר שנה ולאחרונה נתקלתי בפוסט של מסעדה טבעונית אשר מוכרת בכריך דמוי בייקון טבעוני. שאלתי האם מותר לאכול את זה? אני לא עוברת על איסור בהנאה?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
אני טבעונית כבר שנה ולאחרונה נתקלתי בפוסט של מסעדה טבעונית אשר מוכרת בכריך דמוי בייקון טבעוני. שאלתי האם מותר לאכול את זה? אני לא עוברת על איסור בהנאה?
מאכל כשר שדומה במראהו למאכל שאינו כשר, אינו הופך להיות "לא כשר". גם איסור הנאה אין במאכל כזה.
בנוסף, כיון שבמסעדות טבעונית מצויים לרוב מאכלים צמחוניים דמויי-בשר, אין לחשוש במאכל כזה גם למראית העין[1].
מאידך, מסעדה כזו המכינה במכוון מאכלים דמויי בשר שאינו כשר, יש לבדוק היטב האם מחזיקה בתעודת כשרות תקפה מגורם רבני מוסמך.
[1] ראה רמ"א יו"ד סי' רחצ ס"ב: "ואסור לתפור בגד קנבוס תחת בגד צמר במקום דלא שכיח קנבוס, משום מראית העין, ובמקום דשכיח שרי". ובש"ך שם ס"ק ב: "וכתב הב"ח דכיון שמצוי נוהגין היתר אף על פי שלא נמצא מי שמכירו להבין שהוא בגד קנבוס כ"א על המעט". וכעין זה כתב בשו"ת חשב האפוד ח"א סי' כ להתיר אכילת מרגרינה עם בשר.
תוכן