האם נכון ללמד מלאכה לילד כדי שתהיה לו פרנסה בעתיד? ואם כן מאיזה גיל?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם נכון ללמד מלאכה לילד כדי שתהיה לו פרנסה בעתיד? ואם כן מאיזה גיל?
נחלקו התנאים בגמרא[1] האם חובה על האבא ללמד את בנו גם אומנות נקיה וקלה להתפרנס ממנה, או שעליו ללמדו רק תורה.
בהלכה הוזכר שהמלמד את בנו אומנות מקיים בכך מצוה[2].
אולם כתבו הפוסקים שהסדר צריך להיות שבתחילת החיים לומדים דווקא תורה, וזאת בכדי שידיעת התורה ושמירת המצוות ייקבעו היטב בנפש האדם, וכך יוכל להתמיד בדרך זו כל חייו וגם בצאתו לעולם הפרנסה ינהיג את עצמו על פי כללי התורה[3].
למעשה הורה הרבי שעד אחרי תקופת הלימודים בישיבה אין מקום שצעירים יבלבלו את עצמם בעיסוק והכנות לקראת הפרנסה בעתיד, אלא עליהם להיות שקועים אז אך ורק בלימוד התורה – נגלה וחסידות, דבר שיביא להם הרבה סייעתא דשמיא במציאת פרנסה טובה בעתו ובזמנו[4].
פה ניתן להקדיש.
תוכן