האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
להשתכר בפורים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
מהו ה'תוכן הפנימי' של תענית אסתר ומהי ה'עבודה' הנדרשת מיהודי ביום זה (בנוסף לתענית עצמה ואמירת הסליחות)?
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
לדעת מרן השו"ע צריך להשתכר פשוטו כמשמעו. אבל לדעת הרמ"א די לשתות יותר מהרגילות ולישון[1]. וכתבו האחרונים שבאופן זה אפשר לצאת לכתחילה[2]. הרבי הקפיד שבהתוועדות פורים יהיה אחד מהנוכחים שיקיים 'עד דלא ידע' כפשוטו ויוציא בזה ידי חובה את כל הקהל.
מי שיודע משנים קודמות שהשכרות בפורים מביאה אותו לידי זלזול במצות כגון ברכת המזון, נטילת ידיים, מנחה, ערבית, קריאת שמע שעל המיטה וכו', מוטב שלא ישתכר[3]. ויש לומר שכן הוא אם יודע שבשכרותו הוא מכה או מקלל.
תוכן