האם מותר בחול המועד לרשום בדף בעבודה דברים שחסרים על המדפים בסופר כדי לדעת בדיוק כמה מוצרים צריך להביא ולהשים על המדפים?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
האם מותר בחול המועד לרשום בדף בעבודה דברים שחסרים על המדפים בסופר כדי לדעת בדיוק כמה מוצרים צריך להביא ולהשים על המדפים?
אם מדובר במוצרים הנצרכים למועד עצמו, מותר. אם המוצרים אינם נצרכים למועד, אם יש כאן 'דבר האבד', כלומר שהמניעה מלכתוב עכשיו תגרום הפסד למוכר או לקונים, ואפילו אנו רק מסופקים שמא ייגרם הפסד, מותר[1].
[1] ראה שו"ע סי' תקמה ס"ד ומגן אברהם שם ס"ק יא, שכתיבה מותרת 'לצורך המועד' או משום 'דבר האבד' אפילו אינו צורך המועד. וראה מגן אברהם ריש סי' תקלז ושו"ע אדה"ז סי' רמח קונטרס אחרון ס"ק ו, שגם 'ספק דבר האבד' מותר. וראה במשנה ברורה שם ס"ק א, שדבר האבד היינו שאם לא יעשנו עכשיו יבוא לידי הפסד.
תוכן