אחרי שמיני עצרת התחלתי בטעות לומר ותן טל ומטר בברכת השנים (חשבתי שזה דומה לפסח שבאותו יום משנים גם למוריד הטל וגם לותן ברכה), האם עלי לחזור ולהתפלל?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
אחרי שמיני עצרת התחלתי בטעות לומר ותן טל ומטר בברכת השנים (חשבתי שזה דומה לפסח שבאותו יום משנים גם למוריד הטל וגם לותן ברכה), האם עלי לחזור ולהתפלל?
כיון שעבר שמיני עצרת בדיעבד אינך צריך לחזור[1].
[1] הגהות רבי עקיבא איגר על שו"ע או"ח סי' קיז ס"ג: "בשו"ת מהרח"ש ח"ג סי' ג' כתב דאם שאל מטר לאחר החג אף קודם יום ס' דאחר התקופה אין מחזירים אותו". וראה פסקי תשובות שם הערה 35 שליקט עוד מדברי הפוסקים בזה.
תוכן