רציתי לדעת איפה עדיף מבחינה הלכתית לבצע את החסכון לכל ילד, האם בבנק ואם כן איזה מסלול עדיף, או בקופות גמל ואם כן איזה מסלול עדיף?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
רציתי לדעת איפה עדיף מבחינה הלכתית לבצע את החסכון לכל ילד, האם בבנק ואם כן איזה מסלול עדיף, או בקופות גמל ואם כן איזה מסלול עדיף?
[1] כיון שזוהי בסך הכל הלוואה לבנק, ולבנקים בארץ ישראל יש 'היתר עסקא' ובכך נמנע איסור 'ריבית'.
[2] כיום בהפקדה ל'קופת גמל' הופך המפקיד עצמו ל'משקיע' בחברות שונות שבהן מחליט בית ההשקעות להשקיע את כספו. על כן, כדי להינצל מאיסורים שונים הכרוכים בהשקעות שונות (כגון: הלוואה בריבית, מסחר במאכלים אסורים, לפני עיור לא תיתן מכשול), יש להפקיד אך ורק למסלול המושגח הלכתית. כפי הנשמע, ההשגחה המהודרת ביותר בנושא זה היא של ועדת הפיקוח המכונה 'גלאט הון'.
תוכן