אבקש לשאול מקדמיכון בענין עריכת חופות לזוגות מבוגרים יוצאי חבר המדינות (מ-50 ומעלה אשר מטעמים מובנים בנקל יותר לפעול עליהם על טהרת המשפחה), האם ישנה איזה מניעה או חשש (ממזרות וכיו"ב) מלזכותם בדבר גדול זה ולערוך להם חופה וקידושין כדת וכדין?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
אבקש לשאול מקדמיכון בענין עריכת חופות לזוגות מבוגרים יוצאי חבר המדינות (מ-50 ומעלה אשר מטעמים מובנים בנקל יותר לפעול עליהם על טהרת המשפחה), האם ישנה איזה מניעה או חשש (ממזרות וכיו"ב) מלזכותם בדבר גדול זה ולערוך להם חופה וקידושין כדת וכדין?
צריך לבדוק את יהדותם. (לממזרות אין צריך לחשוש[1]).
[1] ראה שו"ע אה"ע סי' ב ס"ה ובנו"כ שם בענין ספק תערובת ממזרות. ושם סוף סי' ד ברמ"א ובט"ז ס"ק כה בענין האנוסים החוזרים לדת ישראל.
תוכן