יש לי דין ודברים עם חברי. האם נכון להימנע מלעשותו בחודש הרחמים והסליחות?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
יש לי דין ודברים עם חברי. האם נכון להימנע מלעשותו בחודש הרחמים והסליחות?
[1] תנחומא, משפטים, ה: רבי אליעזר אומר אם יש דין למטן אין דין למעלן, ואם אין דין למטן יש דין למעלן. כיצד, אם יעשו התחתונים את הדין מלמטה אין הדין נעשה מלמעלן. לפיכך אמר הקב"ה שמרו את המשפט, שלא תגרמו לי לעשות משפט מלמעלן".
וכן פסק בשו"ת משיב דבר סי' סו. ובשו"ת בית אב"א, רפפורט, ח"ג סי' שכח.
[2] שו"ת באר משה ירושלימסקי ח"ב בסוף הספר בכליל תפארת סי' יג.
פה ניתן להקדיש.
תוכן