אני עובדת עם ילד בבית ספר שזקוק להשגחה צמודה. אני אמורה לעבוד 6 שעות. לפעמים הילד הולך אחרי 4 שעות. ואין לי למעשה על מי להשגיח. האם אני יכולה ללכת הביתה ולחזור אחרי שעתיים ולהחתים כרטיס. (מי שמשלם לי משכורת זה העירייה ולא בית הספר)
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
אני עובדת עם ילד בבית ספר שזקוק להשגחה צמודה. אני אמורה לעבוד 6 שעות. לפעמים הילד הולך אחרי 4 שעות. ואין לי למעשה על מי להשגיח. האם אני יכולה ללכת הביתה ולחזור אחרי שעתיים ולהחתים כרטיס. (מי שמשלם לי משכורת זה העירייה ולא בית הספר)
מי שמוסמך לענות על כך הוא הגורם המשלם, בנידון דידן העירייה, לכן כדאי להפנות את השאלה אליהם כדי להימנע מחשש גזל[1].
[1] ראה שוע"ר הלכות שאלה ושכירות וחסימה סי"ח, שכל תנאי שבממון קיים.
תוכן