מגיה סת"ם שסיים מלאכתו והודיע ללקוח שלו לקחת את התפילין ולשלם. הוא גם הודיע שהתפילין לא מהודרין. הלקוח כבר חודשיים אינו לוקח אותן, אולי בגלל שזה לא מהודר ומצא אחרות בינתיים. האם עובר בעל התפילין משום בל תלין?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
מגיה סת"ם שסיים מלאכתו והודיע ללקוח שלו לקחת את התפילין ולשלם. הוא גם הודיע שהתפילין לא מהודרין. הלקוח כבר חודשיים אינו לוקח אותן, אולי בגלל שזה לא מהודר ומצא אחרות בינתיים. האם עובר בעל התפילין משום בל תלין?
כל עוד התפילין ביד המגיה אין בעל התפילין עובר משום בל תלין, גם אם המגיה הודיע לו שהתפילין מוכנות וביקש ממנו לשלם ולקחת אותן[1]. ומכל מקום יכול המגיה להזמין את בעל התפילין לדין תורה על שמעכב לו את התשלום עבור עבודתו.
[1] שוע"ר הלכות שאלה ושכירות סי"ג.
פה ניתן להקדיש.
תוכן