אני מורה ויום אחד החסרתי מהעבודה כי היתה תכנית בגן של הבן שלי, לאמהות וילדים. האם מותר לי לבקש אישור מחלה מרופא כדי שלא אפסיד את השכר על היום הזה?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
אני מורה ויום אחד החסרתי מהעבודה כי היתה תכנית בגן של הבן שלי, לאמהות וילדים. האם מותר לי לבקש אישור מחלה מרופא כדי שלא אפסיד את השכר על היום הזה?
[1] שאיסור זה קיים בכל פעולה שקרית ולא דוקא בדיבור של שקר, כמבואר ברמב"ם הלכות עדות פי"ז ה"ו: "אמר לו בוא ועמוד עם העד ולא תעיד כדי שיראה הלוה ויפחד ויעלה על דעתו שאתם שני עדים ויודה מעצמו הרי זה אסור לעמוד ולהראות שהוא עד אף על פי שאינו מעיד, ועל זה וכיוצא בו נאמר מדבר שקר תרחק".
[2] שוע"ר הלכות שאלה ושכירות וחסימה סי"ח: "טוב להתנות עם השכיר בשעה ששוכרו על מנת שלא כו', כשמתנה עמו כל תנאי שבממון קיים".
תוכן