אני צריכה לעשות סטאג' במסגרת לימודי ההוראה. מאוד קשה למצוא בית ספר מתאים בתחום שלי: תנ"ך. האם אפשר ללמד גם בממלכתי (מעורב)?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
אני צריכה לעשות סטאג' במסגרת לימודי ההוראה. מאוד קשה למצוא בית ספר מתאים בתחום שלי: תנ"ך. האם אפשר ללמד גם בממלכתי (מעורב)?
[1] ראה שו"ת ציץ אליעזר חי"ד סי' צז אות ה.
[2] ראה שו"ת ישא יוסף ח"ו אה"ע סי' סו, דעת הגרי"ש אלישיב: "נשאל רבינו אם נשים יכולות ללמד בבית הספר של 'שובו' המיועד לעולי רוסיה תלמידים בנים שהם בגיל 11 שנים כו', והורה בזה רבינו דאם אכן אין אפשרות להשיג מורים גברים יכולות נשים ללמד שם בנים ואפילו בגיל 11". עוד שם: "אשה המשמשת כמורה פרטית לילדים – האם יש מניעה מללמד ילדים מעל גיל 9 קטנים, אמר רבינו דמצד המורה אין מניעה, אולם מצד התלמידים אין ראוי לעשות כן".
[3] ראה מעדני שלמה עמ' שלא-שלב, שהגרש"ז אוירבאך התיר לאישה להרצות בפני "ציבור שהיו בו גם גברים", ובתנאי "שאינה קשורה אליהם תמיד אלא זהו מקרה חד-פעמי", והוסיף שגם היתר זה הוא רק בשעת הדחק כשאין אפשרות "להשתמט בלי שיהיה ויכוח או אי-נעימות במיוחד", והטעים כי "אין זה דרך ישראל ודרך הצניעות שאשה תעמוד ותדבר בפני קהל של גברים".
וראה עוד שו"ת ישא יוסף ח"ו אה"ע סי' סו, דעת הגרי"ש אלישיב: "בשעת הדחק של פרנסה התיר לאשה ללמד באופן זמני בכיתה מעורבת של חינוך ממ"ד ילדים בגיל 13".
וראה עוד: שו"ת שאילת שלמה ח"ג סי' ת-תא.
פה ניתן להקדיש.
תוכן