כיום בזמן שיש מגפה ישנם מי שקורא להשלים מניין לקדיש/חזרת הש"ץ דרך וידאו או טלפון. האם בגלל המצב וההגבלות יש היתר? האם ניתן להשתתף בכזה מניין ולענות "אמן"?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
כיום בזמן שיש מגפה ישנם מי שקורא להשלים מניין לקדיש/חזרת הש"ץ דרך וידאו או טלפון. האם בגלל המצב וההגבלות יש היתר? האם ניתן להשתתף בכזה מניין ולענות "אמן"?
"מניין" פירושו עשרה מישראל הנמצאים במקום אחד . על כן לא ניתן לצרף למניין אנשים הנמצאים במקומות שונים באמצעות טלפון או וידיאו. מאידך, אם ישנם עשרה במקום אחד והחזן אומר קדיש או חזרת הש"ץ, גם מי ששומע אותו באמצעות הטלפון וכדומה יכול לענות אמן, ובתנאי ששומע "תוך כדי דיבור" (כ-3 שניות) לאמירת הקדיש או הברכה .
[1] ראה שוע"ר סי' נה סט"ו.
[1] ראה שם סי' קכד סי"א. משנה ברורה שם ס"ק לד. וראה לקוטי שיחות חכ"א עמ' 497.
פה ניתן להקדיש.
תוכן