יש שמועות מרופאים שטלפונים סלולריים פולטים קרינה שאינה טובה לגוף ויכולה גם לגרום בעיות בזיכרון וכו'. האם לפי זה יש בעיה הלכתית להשתמש בטלפונים סלולריים – כאשר מדובר על שימוש שאינו הכרחי? האם יש עצות מרבנים איך להשתמש בפלפונים באופן השמור ביותר?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
יש שמועות מרופאים שטלפונים סלולריים פולטים קרינה שאינה טובה לגוף ויכולה גם לגרום בעיות בזיכרון וכו'. האם לפי זה יש בעיה הלכתית להשתמש בטלפונים סלולריים – כאשר מדובר על שימוש שאינו הכרחי? האם יש עצות מרבנים איך להשתמש בפלפונים באופן השמור ביותר?
לעת עתה, הסיכון שבפליטת קרינה ממכשירי הסלולר נתון למחלוקת בין המומחים, ויש דעות קיצוניות לכאן ולכאן[1] (לא רחוק מן הדעת לומר שבדעות השונות המתפרסמות מתערבים לפעמים גם שיקולים כלכליים של חברות שונות בעלות אינטרסים, בדומה למצוי בתחום התרופות ועוד). אי לכך, לא ניתן לתת פסק הלכה בנושא זה, עד שיתבררו הדברים תחילה מבחינה עובדתית-רפואית באופן מוחלט.
[1] ראה קובץ שערי צדק ח"ו עמ' 118-119. ספר ועד הבית בהלכה דרברמדיקר עמ' רפב-רפג. ועיין עוד דרכי חושן סילמן ח"א עמ' ריט.
פה ניתן להקדיש.
תוכן