אני שליח במקום נידח ואין לי אפשרות להשיג ערבות לכל משתתפי בית הכנסת. האם אני יכול לתת להם לחבוט בערבות שלי אחרי שחבטתי בהן, או שאין בחבטות החוזרות שום תועלת?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
ברוך ה' אני חתן ורציתי לשאול האם מותר לי בימים של תשעת הימים לבחור מוצרי חשמל לבית יחד עם הכלה?
לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש
אני שליח במקום נידח ואין לי אפשרות להשיג ערבות לכל משתתפי בית הכנסת. האם אני יכול לתת להם לחבוט בערבות שלי אחרי שחבטתי בהן, או שאין בחבטות החוזרות שום תועלת?
בשעת הדחק אפשר לקיים את מנהג חיבוט הערבה בהושענא רבה בערבות שכבר חבטו בהן. רק צריך לוודא שהערבות עדיין בכשרותן ולא נפלו רוב העלים. לכן במקרה שלך יש להנחות את המתפללים שכל אחד יחבוט חבטות קלות כך שהעלים לא ינשרו כדי ששאר האנשים יוכלו לחזור ולהשתמש בהן לקיום המנהג.
ראה שו"ת שבט הלוי ח"ב סי' נ"ח, שפשוט הדבר שמקיימים את מנהג הנביאים בחיבוט ערבה בהושענא רבה גם בערבה שכבר חבטו בה. ורק לכתחילה נהגו הידור וסלסול שכל אחד מייחד לו ערבות בפני עצמו.
פה ניתן להקדיש.
תוכן