אנחנו נוסעים לחו"ל וישנים במלון לא יהודי (שיש בקרבתו מסעדה מהדרין של בית חב"ד), האם אפשר להשתמש בקומקום שנמצא בחדר במלון?
בשעה שהוציאו ספר תורה מארון הקודש נפל מתוכו ספר תורה אחר (כנראה מפני שקודם לכן הונח באופן לא יציב), מה צריך לעשות על פי הלכה
מאן-דהו הראה לי פלאייר של ארגון בחגוי הסלע תחת הכותרת "ה'צמח צדק' מלובאוויטש כתב לאסור פאה נכרית!". הייתכן?
האם מותר בשבת לפתוח אריזות ניילון שבהם עטופים סכו"ם וצלחות חד פעמיות? האם ישנן אריזות שיש בעיה בפתיחתן בשבת?
אנחנו נוסעים לחו"ל וישנים במלון לא יהודי (שיש בקרבתו מסעדה מהדרין של בית חב"ד), האם אפשר להשתמש בקומקום שנמצא בחדר במלון?
יש מקום לחשוש שבעבר עירו מקומקום זה בעודו רותח על כוס או בקבוק-תינוק עם חלב לא כשר, והאדים של החלב נבלעו בקומקום הרותח[1].
[1] ראה פרי מגדים יו"ד סי' צב משבצות זהב ס"ק כט: "ואם הזיעה עולה לעליונה והקדירה עליונה חמה, אף שאין יד סולדת בו בזיעה, אסור". שם סי' צג שפתי דעת ס"ק ד: "קדירה מסולקת מהאש ושמוהו כיסוי חולב כו', אם היד סולדת בה בזיעה שניהם אסורים, וכל זה שכיסוי צונן הא כיסוי רותח מאש אף שאין יד סולדת בה בזיעה". הגהות רבי עקיבא איגר שם סי' צב ס"ק ח: "ואם אין היד סולדת בזיעה מותר, אם לא שהקדירה רותחת בפני עצמה".
בנוסף לכך, כתבו כמה פוסקים ש"אדם חשוב" צריך להימנע מבישולי עכו"ם גם בדבר שנאכל חי (כגון מים) – ראה כף החיים סי' קיג ס"ק יב: "ואדם חשוב צריך להחמיר בבישול גויים אף בדבר שנאכל כמו שהוא חי כו' – מהריק"ש בהגהות על הש"ע, וכן כתב הש"ך לקמן סי' קנ"ב סק"ב כו', וכן משמע מדברי האר"י ז"ל כו' דיש להחמיר". וראה ספר יראת ה' אוצרו עמ' 76 שאדמו"ר הרש"ב הקפיד על כך, ואף חיזק את החסיד הנודע 'ר' איצ'ה דער מתמיד' להקפיד על כך.
וראה שו"ע יו"ד סי' קיג סט"ז: "כלים שבשל בהם העובד כוכבים לפנינו דברים שיש בהם משום בישולי עובדי כוכבים, צריכים הכשר".
פה ניתן להקדיש.
תוכן
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?