האם יש מניעה מאיזה צד שהוא, הלכה, קבלה, הידור, קדושה, שלא לקיים 'עונה' בליל היארצייט של אחד מהורי בני הזוג? והאם יש בזה חילוק בין הורי האיש להורי האישה?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
ברוך ה' אני חתן ורציתי לשאול האם מותר לי בימים של תשעת הימים לבחור מוצרי חשמל לבית יחד עם הכלה?
לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש
האם יש מניעה מאיזה צד שהוא, הלכה, קבלה, הידור, קדושה, שלא לקיים 'עונה' בליל היארצייט של אחד מהורי בני הזוג? והאם יש בזה חילוק בין הורי האיש להורי האישה?
לא מצאנו בפוסקים חומרא כזו, ואין להמציא חומרות מדעתנו[1].
[1] ראה ספר מועד כל חי על דיני יארצייט, סי' יב, מכתב מבנו של המהרש"ק, רבי אברהם בנימין קלוגר: "ואם דברים שבצנעה נוהג בליל היאהרצייט, לא נמצא ולא נשמע כזה בשום פוסק, ואין לגבב חומרות".
פה ניתן להקדיש.
תוכן