ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

השגת גבול בעבודת השליחות

לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש

תשובה »

עירוב חצרות ושיתוף מבואות

שאלה:

לגבי עירוב חצרות או שיתוף מבואות במקום מגוריי בחו"ל: יש חצר ובתוכה שני בנייני מגורים. כלומר זו כתובת אחת לשני הבניינים, רק שאחד נקרא בנין A והשני בנין B. החצר שייכת לבניינים והיא מגודרת מסביב. יש לבנין איש תחזוקה (במקרה שלי הוא גם גר שם, במקרים אחרים הוא גר במקום אחר ומגיע מדי יום לבנין לעבוד בו), התפקיד שלו הוא נקיון, תיקונים וכו' אבל בלי כל קשר לניהול החוקי של הבנין. יש מנהל חוקי לבנין, הוא לא גר ולא נמצא שם אלא יושב במשרד ומטפל בפן החוקי של הבנין (שינויים, ביטוחים וכו' ).

  • לגבי הטלטול בחדר המדרגות של כל בנין לחוד (שגרים בו לפחות שני בעלים יהודים): עושים עירוב חצרות או שיתוף מבואות? ומה לגבי הטלטול בחצר המשותפת לשני הבנינים? והאם מספיק אחד להכל?
  • לגבי השכירות: האם מספיק לתת סכום כל שהוא לאיש תחזוקה (או למנהל החוקי?) או שצריך לשכור מכל דייר בנפרד?
  • באם מספיק שכירות ע"י איש תחזוקה\מנהל חוקי, לגבי עשיית הסוכה זה יספיק או שצריך לבקש רשות מכל דייר כדי שלא יחשב קרקע של רבים?

תשובה:


  • חצר המוקפת גדר ויש בה כמה בנייני מגורים, אם עשו "שיתוף מבואות" עם פת עבור החצר כולה והניחו הפת באחד הבניינים, שוב אין צריך לעשות גם "עירוב חצירות" עבור כל אחד מהבניינים בפני עצמו, ומותר לטלטל בכל החצר והבניינים[1].

  • שכירת הרשות מהגויים הדרים בבניינים צריכה להיות מהם בעצמם, ולא מועיל לשכור מאיש התחזוקה או המנהל החוקי (מדין "שכירו ולקיטו")[2].

  • הבונה סוכה בחצר בנין מגוריו, המשותפת לו ולשאר השכנים, כל עוד סוכתו אינה מפריעה לשימוש סביר של השכנים בחצר, אינו זקוק לרשותם[3], ואין לזה דין הבונה סוכתו בקרקע של רבים[4]



מקורות:

[1]  ראה שוע"ר סי' שפו ס"א: "מבוי כו' בצורת פתח, רשות היחיד גמורה היא מן התורה כו', אלא שחכמים אסרו להוציא ולהכניס ממנו לחצרות, מפני שהחצרות הן מיוחדות כל אחת לבעליה והמבוי משותף לכולם ודומה קצת לרשות הרבים כו', אבל התירו ע"י שיתוף שגובין פת או דבר אחר ממיני מאכל או משקה מכל חצר וחצר ונותנים אותו באחת מהחצרות". ושם סי' שפז ס"א: "המשתתפים במבוי צריכים לערב בחצירות בכל חצר שיש בה ב' בתים כו', כדי שלא ישכחו התינוקות שבחצר זו תורת עירוב כו'. ואם נשתתפו במבוי בפת, סומכים עליו בחצרו ואין צריך לערב כל חצר לעצמה, לפי שהתינוקות מכירים בפת שנשתתפו בה במבוי שמתוך שהפת היא חיי האדם עיניהם תלויות בה".


[2]  ראה שוע"ר סי' שפב סי"ד: "מאשתו או בני ביתו או אפילו משכירו ולקטיו (שבביתו) שוכרים אע"פ שהוא מוחה". מלשון אדה"ז "שבביתו", משמע שלא די בסתם "שכירו" או אפילו שכירו שיש לו זכות שימוש בחצר המשותפת, אלא צריך שתהיה לשכירו דריסת רגל וזכות שימוש בביתו של הגוי. וכן דייקו מלשונו בציונים והערות על משנה ברורה המבואר עוז והדר שם הערה לא. ומן הסתם אין לאיש התחזוקה ואפילו למנהל החוקי שום זכות שימוש בדירות הפרטיות של הדיירים הגויים.


[מאידך, אין צריך לשכור מהדיירים את רשותם הפרטית, אלא די לשכור מהם את רשותם שבחצר, כלומר את זכות שימושם בחלק המשותף. ראה שוע"ר סי' שפב ס"א: "הנכרי אוסר עליהם ואין עירובם מועיל עד שהנכרי ישכיר להם רשותו שבחצר". ושם ס"כ: "עד שישכיר (להם רשות דריסת רגלו בה)"].


[3]  חוט שני סוכות עמ' רכג.


[4]  שאין מברכים עליה כמבואר בשוע"ר סי' תרלז סי"א.